Ciocia Tosia
Nowy na Forum
Czyli Performance za 275k się złapie na doplaty czy nie? Jesli by wziąć na 50% odliczenie VATu?
No to liczymy:Czyli Performance za 275k się złapie na doplaty czy nie? Jesli by wziąć na 50% odliczenie VATu?
Ja jeszcze inaczej: złożyłem w Funduszu wniosek o dofinansowanie jednocześnie na pompę powietrza i fotowoltaikę. Złożyłem na początku grudnia 2020, a kasę dostałem dokładnie 18.03.2021. Z tym, że długo była cisza, a potem mail że z racji covida im sie opóźni.. a potem mail, że mam im coś poprawić we wniosku 🤣Mnie się natomiast udało uzyskać pieniądze z programu Mój prąd i odliczyć fotowoltaikę , dodatkowo z programu czyste powietrze dofinansowanie do pompy ciepła i wentylacji mechanicznej, ale odliczenie od podatku nie przeszło. (...)
Tak, wiem, czytałem.. tyle, że ja nie będę miał leasingu* Tylko zwykły kredyt.. i dlatego mnie to męczy. Bo gdyby była jakaś chociaż namiastka pewności, że dostanę tę dopłatę (może być i za kilka miesięcy), to nie czekałbym za odbiorem e-grata tylko brał go jak najszybciejNie. Pisałem o tym w komentarzach z jednym z uzytkowników. Podpisując umowę na leasing z dofinansowaniem musisz już mieć przyznane dofinansowanie. Gdy wcześniej podpiszesz umowę o leasing to nie "dopiszesz" do niej już dofinansowania.
No właśnie nie do końca. Przeanalizowałem dokumenty (program, umowy, wnioski, raporty) i temat nie jest dla mnie jednoznaczny. Procedura niby jest jasno określona, ale to program priorytetowy wyznacza warunki i zasady, a tam jest na przykład:Nie. Pisałem o tym w komentarzach z jednym z uzytkowników. Podpisując umowę na leasing z dofinansowaniem musisz już mieć przyznane dofinansowanie.
6. Koszty kwalifikowane
Okres kwalifikowalności kosztów od 01.05.2020 r. do 31.12.2025 r., w którym to poniesione koszty mogą być uznane za kwalifikowane. Kwalifikowalność kosztów ustala się zgodnie z Wytycznymi w zakresie kosztów kwalifikowalnych, z zastrzeżeniem, że kwalifikowane są:
- koszty związane z zakupem nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii2 M1, M2, M3, N1 lub L1e- L7e;
- opłata wstępna i opłata transferowa w wysokości do 1,5% opłaty wstępnej, ustalone w umowach leasingu, w rozumieniu art. 411 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy – Prawo ochrony środowiska, dotyczących pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, M2, M3, N1 lub L1e- L7e.
____________________
10) dofinansowanie może być udzielone na przedsięwzięcie, którego realizacja została zakończona przed dniem złożenia wniosku, z zastrzeżeniem pkt 13);
13) przedsięwzięcie polegające na zakupie/leasingu pojazdu kategorii M2 lub M3 nie może być rozpoczęte przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie. Przez rozpoczęcie przedsięwzięcia należy rozumieć zawarcie umowy zakupu/leasingu pojazdu;
Tesla nie jest pojazdem kategorii M2 lub M3, ale M1.No to przecież punkt 13 jasno to stanowi. Najpierw wniosek, później leasing.
W przypadku firm kredyt 50/50 jest w ogóle możliwy z dofinansowaniem?
A czemu w ogóle kredyt, a nie leasing? Przy 50% wpłacie własnej jesteś w stanie ogarnąć leasing za 102% na 3 lata na przykład. Dostaniesz kredyt z takim oprocentowaniem 0,66% RRSO?* tzn. mógłbym mieć, ale właśnie po to, żeby nie czekać mogę wybrać te 50/50
Cytat pochodzi z: https://www.gov.pl/attachment/00740079-7cd6-4492-9c03-37075eb94a1a)12. W przypadku przyznania Dotacji Firma Leasingowa zawiera z wnioskującym o Dotację Umowę Leasingu i jednocześnie przedkłada wnioskującemu o Dotację do podpisania 2 egzemplarze Umowy Dotacji.
Nigdzie nie widziałem jakiegoś specjalnego wykluczenia.. domyślnie wyglada(ło) na to, że tak można. Dostaje się fakturę na 100% ceny auta, w dowodzie jestem ja.. tak jakbym kupił grata za gotówę Potem zostaje tylko złożenie wniosku o dopłatę. Tak to widzę.(...)
W przypadku firm kredyt 50/50 jest w ogóle możliwy z dofinansowaniem?