Dopłaty dla osób fizycznych, które prowadzą działalność

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Arval DZISIAJ twierdzi uparcie, że ruszają z wynajmami z dopłatą od 22.11.
A na dniach mają mieć uruchomioną aplikację do generowania nowych wniosków.
wnioski mogą zbierać i procedować... ale kasę fundusz przeleje dopiero po uprawomocnieniu się ustawy
 

Cav

Pionier e-mobilności
Informacje z Funduszu sprzed chwili - jeśli Arval weźmie auta i dopłaty na siebie, to MOŻE je potem wynajmować.
Nie może tylko występować drugi raz o dopłatę na to samo auto, tym razem dla klienta.
Czyli faktycznie w ten sposób mogą ruszyć od 22.11.

I drugie info - jutro albo pojutrze BOŚ ma podpisać umowy z leasingodawcami na leasingi i tylko od nich zależy kiedy uruchomią proces.

Najważniejsze:
Nie muszą czekać na ustawy, bo na ten okres przejściowy (do czasu uchwalenia ustaw), uruchomili w funduszu alternatywne finansowanie, które zmian ustawowych nie wymaga.
 

solik

Pionier e-mobilności
Arval DZISIAJ twierdzi uparcie, że ruszają z wynajmami z dopłatą od 22.11.
A na dniach mają mieć uruchomioną aplikację do generowania nowych wniosków.
dodatkowo zasugerowano mi, ze jesli przyjedzie moje TM3 i do tego czasu nie wystartuje program a Tesla bedzie chciala wypchac juz auto z placu to moga je wykupic do siebie i wydac w pozniejszym terminie..
 
Last edited:

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Najważniejsze:
Nie muszą czekać na ustawy, bo na ten okres przejściowy (do czasu uchwalenia ustaw), uruchomili w funduszu alternatywne finansowanie, które zmian ustawowych nie wymaga.
jeśli Arval weźmie dopłaty na siebie to kupi za gotówkę/kredyt i nie musi czekać na ową ustawę
 

Cav

Pionier e-mobilności
jeśli Arval weźmie dopłaty na siebie to kupi za gotówkę/kredyt i nie musi czekać na ową ustawę
Jasne.
Ale ten dopisek miał na celu wyjaśnienie, że leasingi też nie muszą, teoretycznie mogą uruchamiać akcję, zaraz po podpisaniu umowy z BOŚ.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Arval musiał by pójść ścieżką
Jak mu się NFOŚ zgodzi żeby beneficjentem nie był korzystający to może zagrać.
Pojawi się tylko nowość w umowie najmu obowiązek minimalnego przebiegu po 2 latach 30 tys. km z karą 27 tys. PLN.
Chyba że pójdą po 18,7, zobaczymy.
Generalnie to do ogarnięcia.

Co do leasingów, była by super wiadomość że ktoś próbuje to organizacyjnie przetrawić, zobaczymy.
Na razie nikt nie przedstawia oferty.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Arval musiał by pójść ścieżką
Jak mu się NFOŚ zgodzi żeby beneficjentem nie był korzystający
Zakazu nie ma, więc nikt się nie musi godzić - no a fundusz już mówi że to jest prawidłowa ścieżka.
Dla klienta - atrakcyjna, bo cała papierkowa robota mu odpada, jako że nie on z dotacji korzysta.

Opłat wstępnych nie mają - więc nie korzystają ze ścieżki dla leasingów na 100%.
Co za tym idzie - to musi być ta ścieżka
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Dla klienta - atrakcyjna, bo cała papierkowa robota mu odpada, jako że nie on z dotacji korzysta.
No to jeszcze się okaże w jakim zakresie Arval będzie się chciał podzielić otrzymaną dotacją ;)
To w końcu to nie klient a Arval będzie beneficjentem ;)
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Czy wiadomo coś na temat ewentualnych kar za brak naklejki? Co w sytuacji gdy ktoś by ją zdjął czy uszkodził?
No właśnie jest obowiązek, ale nie doczytałem się żadnych sankcji za jej brak.
Najważniejsze że niej mowy w Umowie Dotacji - &6 Zwrot Dotacji

No temat się jeszcze przewija na koniec w Oświadczeniu Trwałości Przedsięwzięcia że trzeba oświadczyć że była na aucie.
 
Top