Dostępne TM3LR z rabatem 9000 zł

gim-kg

Pionier e-mobilności
W niemieckich długość ładowania pakietu LG. Niemcy, którzy otrzymali baterie LG E5D dostają szału na forach. Wątek ma ponad 1200 komentarzy, chcą iść na wojnę z Teslą, ponieważ w skrajnych sytuacjach ich auta na superładowarkach ładują się ponad 20 minut dłużej niż wersje z ogniwami Panasonic.
Wątpię aby coś ugrali. Z tego co wiem, nie ma nigdzie zapisu w umowie jakiego producenta będą baterie oraz ile będą się ładowały na SuC. Chyba że się mylę.
Możesz dać jakiś link do tego wątku. Z miłą chęcią poczytam...
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się ze z innych. Dzwoniłem w zeszłym tygodniu i dostałem info, że nic nie ma i mało prawdopodobne, że coś wpadnie bo wszystko wyprzedane. A nie sądzę, żeby tyle szt im ktoś odmówił.
Albo znów coś testują ze stroną jak już kiedyś było. Pełno SR+ w okazyjnych cenach.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Tak, można się spodziewać, że będą lepiej wykonane. W polskich realiach, główną różnicą jest zasięg. W niemieckich długość ładowania pakietu LG. Niemcy, którzy otrzymali baterie LG E5D dostają szału na forach. Wątek ma ponad 1200 komentarzy, chcą iść na wojnę z Teslą, ponieważ w skrajnych sytuacjach ich auta na superładowarkach ładują się ponad 20 minut dłużej niż wersje z ogniwami Panasonic.
20 minut to jakieś naciąganie. Bjorn obliczał 3-5 minut różnicy ze swoją starą rozpędzoną i zdegradowaną baterią E3D. Nowe E3LD też są wolniejsi o starych E3D.
Może na V3 różnica potrafi być większa, ale my mamy dopiero jeden taki SuC, kiedy podjechałem testować przed oddaniem to nawet nie było go na mapie, oraz podgrzewanie baterii nie wystartowało za 70 km jak zwykle, tylko już po podłączeniu, czyli na zimnej dostałe. Zobaczyłem 170+ kW I potem stacja straciła zasilanie.
Bateria LG Może mieć (a może i nie mieć) mniejszą degradację z czasem.
Jak ktoś ma kasę teraz i chce Tesle to brać, a nie czekać Listopada... Ale mogli by dać większy rabat pod dopłaty :)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Jeżeli ktoś czeka na Tesle to tylko brać. Jeżeli to baterie takie jak w Q1.2021 to taniej o 4000 zł, ale zawsze coś. Zobaczymy gdzie jest haczyk.
Z drugiej strony coś mi nie pasuje.... pod koniec Q1 chwalili się że sprzedali więcej niż wyprodukowali, podobnie w Q2, wiec skąd ta nadwyżka?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak, można się spodziewać, że będą lepiej wykonane. W polskich realiach, główną różnicą jest zasięg. W niemieckich długość ładowania pakietu LG. Niemcy, którzy otrzymali baterie LG E5D dostają szału na forach. Wątek ma ponad 1200 komentarzy, chcą iść na wojnę z Teslą, ponieważ w skrajnych sytuacjach ich auta na superładowarkach ładują się ponad 20 minut dłużej niż wersje z ogniwami Panasonic.
A daj linka chetnie poczytam. Naprawde ladowanie LG miedzy 10-80% moze trac 20mi ut dluzej ?
 

hdenergyy

Nowy na Forum
Rozmawiałem dzisiaj z Salonem Tesli w Wawie. Wersje w tej cenie 235,900zł - nieaktualne (obecnie już 241,900) to modele 2021, najnowsze, jednak ze starszymi bateriami Panasonika (tymi montowanymi do przedliftów). Więc nie jest to LG. Przynajmniej wg sprzedawcy Tesli.
Dostępnych 50szt z różnych rynków. Dostawa na przyszły miesiąc.

W mojej ocenie poprzednia bateria Panasonika jest i tak lepsza niż obecna LG. A jej montaż jest umocowany dodatkowym źródłem ogniw z uwagi nawysoki popyt. Realna różnica pojemności wynosi ok 1-2% porównując fabrycznie nowe egzemplarze, jednak po 2 latach to LG będzie mniej pojemny już o dobre kilka % względem 'starego' Panasonika. Różnice polegają w tym, że LG ma dużo większą rezystancje wewnętrzną - szybciej się nagrzewa- bardziej zużywa. Stąd też widoczna różnica w procesie ładowania.
Zupełnie inaczej sytuacja kształtuje się w egzemplarzach 2021 z bateriami Panasonika. Tu można śmiało liczyć, że zasięg będzie 5% większy. Nie sugerowałbym się zwracać uwagi na zasięg jaki pokazuje komputer pokładowy w nowych Teslach z 'nowymi LG' gdyż jest to zabieg softwarowy podbijający zasięg, który nagle szybciej maleje ;)
 
Top