Dywagacje Toyota Corolla vs TM3

bbart79

Zadomawiam się
Parę dni temu odbyłem jazdę próbną i tak się zastanawiałem nad zakupem. TM3 zrobiła na mnie wrażenie taniego elektryka z dużymi brakami ergonomii. Bardzo przeszkadza mi rozwiązanie z kierunkowskazami i taka jakaś nijakość w środku oraz strasznie niewygodne fotele. Dodatkowo bardzo dziwnie czuję się w środku z powodu niskości samej deski rozdzielczej. Nie jeździłem do tej pory autem, w którym z zewnątrz widać moją klatkę piersiową :) ewidentny brak kilku centymetrów w górę. Teraz na dodatek wyszły te problemy z komputerami. Masakra jakaś. Coś Tesla za wszelką cenę chce chyba aby im sprzedaż spadła.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dodam swoje 3 grosze do dyskusji, jako że wielu na tym forum twierdzi że jestem wyznawcą Toyoty, bo mam 2 auta tej firmy z których jestem niesamowicie zadowolony:
- Tercel - miejskie 2 drzwiowe wozidełko z 97r, ciągle sprawne i jeżdżone przez mego syna, auto proste (szyby w korbce, ale automat i klima) za to totalnie niezawodne i zwinne w mieście (920kg i 97KM w szybkim automacie robi robotę).
- Sienna z 2016r (MR chyba 2017) - którą uważam za niedościgniony wzór rodzinnej maszyny na dalekie trasy - auto mega wygodne, dość oszczędne jak na olbrzymie gabaryty 8-mio osobowego potwora - 135-140 autostradą to ok 10l latem, 11l zimą, dynamiczne (prawie 300 kucy i da się je wykorzystać gdy trzeba, ja chętnie korzystam)

Niestety czekając ponad miesiąc na szybę przednią do Tesli (!#$%!) pierwsze auto zastępcze z OC sprawcy dostałem Toyotę Corollę 2023, którą sam musiałem udać się natychmiast w trasę z Wawy do Gliwic. Niestety był to szok poznawczy - auto prowadziło się po prostu źle, żadnej dynamiki, prowadzenie gorsze niż Poloneza, hałas w czasie jazdy autostradą powodował ból głowy. Auto nijakie, ciasne, głośne, słabo prowadzące się i wolne, w dodatku dużo paliło - ok 8-9l/100 autostradami 140+
Zażądałem wymiany na inne, nadające się na trasy i dostałem 2024 Audi A4 2.0 150KM - to już była bajka, auto nieźle wyciszone, co prawda z gównianym Audio ale trasy jeździło bardzo fajnie, przy 144 GPS (160 licznikowe) spalanie było ok 6.2l/100km.
Więc zgadzam się z przedmówcami - sam bym tej Corolli dla siebie w życiu nie kupił, moja Sienna daje o niebo lepsze wrażenia z jazdy, lepiej się prowadzi już nie mówiąc o wyciszeniu czy dynamice, a to kawał kloca jest.
Na pewno Tesla M3 mimo wielu wad jest o niebo lepszym wyborem niż Corolla, nawet na trasy.
 

bbart79

Zadomawiam się
Tytułu nie musisz zmieniać bo choć nie to było moim zamiarem to w sumie tak jakoś samo się wyklarowało :)

W mojej okolicy za to jest trochę Tesli ale jeszcze więcej Polestara :)
 

nabrU

Moderator
W mojej okolicy za to jest trochę Tesli ale jeszcze więcej Polestara :)

Może jakaś firma w okolicy. Sporo Polestar 2 jeździ we flotach z tego co słyszałem.
 

bbart79

Zadomawiam się
Niestety czekając ponad miesiąc na szybę przednią do Tesli (!#$%!) pierwsze auto zastępcze z OC sprawcy dostałem Toyotę Corollę 2023, którą sam musiałem udać się natychmiast w trasę z Wawy do Gliwic. Niestety był to szok poznawczy - auto prowadziło się po prostu źle, żadnej dynamiki, prowadzenie gorsze niż Poloneza, hałas w czasie jazdy autostradą powodował ból głowy. Auto nijakie, ciasne, głośne, słabo prowadzące się i wolne, w dodatku dużo paliło - ok 8-9l/100 autostradami 140+
Zażądałem wymiany na inne, nadające się na trasy i dostałem 2024 Audi A4 2.0 150KM - to już była bajka, auto nieźle wyciszone, co prawda z gównianym Audio ale trasy jeździło bardzo fajnie, przy 144 GPS (160 licznikowe) spalanie było ok 6.2l/100km.
Sądząc po opisie to dostałeś Corollę 1.8, która w 2023 roku posiadała niestety tylko 122KM i bardzo słaby silnik elektryczny. Jak byś dostał wersję 2.0 184KM z ponad stukonnym silnikiem elektrycznym to po przesiadce do A4 poczułbyś wyraźny spadek osiągów. Poza tym wersja 2.0 w jeździe autostradowej spala nie więcej niż 7-7,5 l/100km a silnik nie kręci się wyżej niż 2,5 tys obr/min. Dwulitrowa hybryda w porównaniu do innych „zwykłych” samochodów z podobnym zakresem mocy jest zdecydowanie dynamicznym autem a na ekspresówkach i autostradach bliżej jej do dobrego turbodiesla niż benzyny ze względu na moment obrotowy silnika elektrycznego. Z głośnością i bólem głowy w pełni się zgadzam co zresztą sam tutaj pisałem :) Tutaj w UK natomiast można Corollę trochę inaczej odbierać, gdyż ruch tutaj odbywa się trochę inaczej. Jest bardzo mało możliwości aby w ogóle zakręcić silnik wyżej niż 2-2.2 obr/min gdyż ruch i przepisy na to nie pozwalają. W 95% mojej jazdy silnik pracuje w przedziale 1.5-2.0 tys obr/min a najwyższe spalanie jakie udało mi się zanotować to 5.8 l/100km (na codzień 5l na 100km) Problem jest natomiast z hałasem. Niestety drogi w UK są zdecydowanie głośniejsze niż w Europie tak więc Twój ból głowy jest niczym w porównaniu z moim jak muszę jechać gdzieś dłużej po naszych drogach. Tesla pod tym względem jest zdecydowanie lepsza. A czy Corolla jest ciasna w środku w porównaniu do A4? Oczywiście, że tak przecież A4 jak i TM3 to klasa średnia a Corolla to kompakt. Corolla jest bardzo wąskim autem przez co wrażenie to się potęguje. Na długość złego słowa nie powiem, gdyż moja to wersja kombi i miejsca z tyłu i w bagażniku na moje potrzeby jest wystarczająco.

@nabrU być może tak jest gdyż szczególnie w ostatnich kilku miesiącach można było zaobserwować częstsze pojawianie się tej marki.
 

miv

Posiadacz elektryka
A Polestara brałeś pod uwagę? IMO to lepsze od Tesli 3 pod względem ergonomi. Wajchy są, bagażnik otwierany z szybą, prawdziwe klamki w drzwiach, ekran przed Tobą...
 

Pedr

Pionier e-mobilności
Zauważyłem, że kilku osobom nie spodobało się moje zdanie na temat tesli.
Sądzę, że nie chodzi o krytyczne zdanie o tesli - jest tu sporo negatywnych komentarzy na ten temat. Każdy ma prawo do swojej opinii. Gorzej z wrzuceniem do jednego worka TM3 i Corolli - to jest dość kontrowersyjne zestawienie. Samochód mi się ogólnie nie podobał, ale muszę przyznać, że Seal ma bardzo wygodne siedzenia.
 

bbart79

Zadomawiam się
A Polestara brałeś pod uwagę? IMO to lepsze od Tesli 3 pod względem ergonomi. Wajchy są, bagażnik otwierany z szybą, prawdziwe klamki w drzwiach, ekran przed Tobą...
Polestara 2 brałem pod uwagę jednak w porównaniu do TM3 jest o prawie 50% droższy miesięcznie tak więc niestety odpada.
 

nabrU

Moderator
Że tak, spytam: to ma być za gotówkę, PCP, PCH/BCH czy może 'salary sacrifice'? Bo to różnie z tym cenami różnych samochodów w zależności od sposobu 'zakupu' bywa.
 
Top