e-C3 trafia do salonów

inter

Pionier e-mobilności
No to opinia o tym aucie Bjørn Nylanda. Wyląda na samochód w wersji alfa, nawet nie beta.
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
eC3 już ma niewielką baterię. Co tam chcesz zmniejszać? ;)
Ja? to nie ja wymyśliłem wersję z mniejszą baterią ;). Zerknij jednak na informacje podane podczas premiery samochodu, o których można przeczytać na:
1748020368510.png
 

stanwisniew

Zadomawiam się
No to opinia o tym aucie Bjørn Nylanda. Wyląda na samochód w wersji alfa, nawet nie beta.

Oglądnałem ;) i duzo uwag ma racje - choc raż że to jest Aircross/Frontera czyli znacznie wieksze auta i cieższe, dwa że on ocenia jako kupno wtedy to wiadomo że lepiej choćby Byd Atto 2 wypada.

Zreszta dziwne ten test w drugiej czescie twierdzi że aircross jest takie wielkosci jak inster? Inster to wielkość Matiza a Aircross/Frontera są wielkość BMW 2 czy Golfa Sportsvan.


A co do baterii - to dziwne po w wielu testach gadali że wieksza bateria jest planowana? Może wlasnie dotyczy tych wiekszych modeli Aircross?


Fajnie by było jakby Stellantis ogarnął oprogramowanie ale raczej wuntpie :D Z tego co czytam w starsyzch ich produktach też różnee jajca
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Jego zmieszanie tym że są osobne ustawienia dla ekraniku przed kierowcą i tego na środku wynika z tego, że ten centralny nie służy do niczego co jest powiązane z konfigurowaniem samochodu. W wersji innej niż MAX tego ekranu po prostu nie ma - jest wieszak na telefon. Więc tak po prawdzie, wszystkim co jest w samochodzie steruje się zawsze z ekranu przed kierowcą.
Bateria to nie ta sama co w starszym e-C4, choć krzywa ładowania wygląda dokładnie tak samo. A wsadzanie tam jeszcze mniejszej to już dla mnie nieporozumienie.
e-C3 Aircross to po prostu dłuższy e-C3. Oporność aerodynamiczna jednego i drugiego bedzie taka sama. I tak samo będą prądożerne przy wyższej prędkości. e-C4 powyżej 110 km/h też zaczyna zużywać za dużo prądu.
Poliftowy e-C4 wygląda że dostał oprogramowanie podobne do bieżącego Peugeota 308 czy 408 - z kafelkami na dużym ekranie i wskaźnikiem procentowym na tym przed kierowcą - i to zarówno na tym 5" jak i większym, 7" w wersji MAX.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Bateria to nie ta sama co w starszym e-C4, choć krzywa ładowania wygląda dokładnie tak samo. A wsadzanie tam jeszcze mniejszej to już dla mnie nieporozumienie.
No nie ta sama bo to LFP
e-C3 Aircross to po prostu dłuższy e-C3. Oporność aerodynamiczna jednego i drugiego bedzie taka sama. I tak samo będą prądożerne przy wyższej prędkości. e-C4 powyżej 110 km/h też zaczyna zużywać za dużo prądu.
Jakieś bajki...
eC3 Aircross jest szerszy (minimalnie), wyższy (wyraźnie), dłuższy i cięższy (ok. 100 kg). Ma większy rozstaw osi i ładowność. Przy tej samej baterii i zespole napędowym daje to wyraźnie większe zużycie energii
 
Last edited:

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Wszystkie 3 są na tej samej płycie podłogowej. C3 Aircross i Frontera mają tą płytę wydłużoną w stosunku do C3. Wymiary:
Przy czym uważam, że wymiary (szerokość C3 Aircorssa jest jakoś błędnie policzona). z czego wynika różnica w wysokości? Nie wiem.
Powierzchnia czołowa jest praktycznie identyczna wszystkich trzech.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Wszystkie 3 są na tej samej płycie podłogowej. C3 Aircross i Frontera mają tą płytę wydłużoną w stosunku do C3.
Powierzchnia czołowa jest praktycznie identyczna wszystkich trzech.
Iloczyn szerokości i wysokość jest dla Aircrossa o 10% większy niż dla eC3.
I to (+masa) ma odzwierciedlenie w zużyciu energii.
Sam producent takie info podaje, a tylko Ty się upierasz, że "praktycznie identyczna"
 
Top