Michal
Moderator
Do "projektu naukowego" potrzebuję danych o ładowaniu publicznym, które rozpoczęło się po 21:00 22.06.2022.
Najchętniej Gweenway, ale możemy spróbować dowolną stację, może być DC, może być AC ale nie może to być Supercharger.
Potrzebne dane to:
Urząd Dozoru Technicznego udostępnia (podobno) dane o zajętości ładowarek w Polsce na stronie https://eipa.udt.gov.pl/
W tych danych nie ma Superchargerów.
Ściągam je raz na minutę od wczoraj 21:00 ale wyglądają dość dziwnie, więc chcę sprawdzić na przykładzie jak pokrywają się z rzeczywistością.
Chciałbym na ich podstawie zrobić kilka analiz i dać trochę danych redakcji elektrowozu do napisania artykułu o prawdziwej dostępności ładowarek w PL.
Mam też trochę nadzieję, że dzięki temu może jakiś operator ładowarek zobaczy, że są lokalizacje gdzie warto zadbać o więcej przyłączy albo użytkownicy zobaczą, że w okolicy są nieużywane słupki, gdzie można bez problemu się podładować.
Przykładowo podana powyżej stacja GW Kasprzaka 8 w Gorzowie miała taką dostępność, że ktoś niby wisiał na niej od 3:03 do 7:47 podpięty przez 285 minut, więc zapłacił 76 zł za sam czas i nie wiem czy to jakiś błąd w danych, ten gość przysnął, czy może stacja nie raportuje wszystkich momentów wpięcia/wypięcia kabla. Ponadto GW ma naprawdę niezłe dane, a inni dostawcy wydają się mieć zupełne bagno - raportowanie po prostu co kilka minut, niezależnie od stanu. Nie wiem jeszcze jak sensownie obrobię te dane, bo chyba nie będzie łatwo ale projekt wydaje się ciekawy.
Legenda: wykres u góry = stacja wolna, wykres na dole = stacja zajęta, kropka = update stanu
Najchętniej Gweenway, ale możemy spróbować dowolną stację, może być DC, może być AC ale nie może to być Supercharger.
Potrzebne dane to:
- Jakiś namiar na stację (najchętniej adres ale jakoś sobie poradzę nawet jak napiszecie 150 kW w Gorzowie).
- Dokładny czas rozpoczęcia ładowania - najchętniej z danych operatora stacji, a nie samochodu.
- Dokładny czas zakończenia ładowania lub czas trwania sesji - najchętniej z danych operatora stacji, a nie samochodu.
- Czy czekaliście/podłączaliście się bezpośrednio po kimś.
- Czy ktoś czekał/podłączał się bezpośrednio po Was.
Urząd Dozoru Technicznego udostępnia (podobno) dane o zajętości ładowarek w Polsce na stronie https://eipa.udt.gov.pl/
W tych danych nie ma Superchargerów.
Ściągam je raz na minutę od wczoraj 21:00 ale wyglądają dość dziwnie, więc chcę sprawdzić na przykładzie jak pokrywają się z rzeczywistością.
Chciałbym na ich podstawie zrobić kilka analiz i dać trochę danych redakcji elektrowozu do napisania artykułu o prawdziwej dostępności ładowarek w PL.
Mam też trochę nadzieję, że dzięki temu może jakiś operator ładowarek zobaczy, że są lokalizacje gdzie warto zadbać o więcej przyłączy albo użytkownicy zobaczą, że w okolicy są nieużywane słupki, gdzie można bez problemu się podładować.
Przykładowo podana powyżej stacja GW Kasprzaka 8 w Gorzowie miała taką dostępność, że ktoś niby wisiał na niej od 3:03 do 7:47 podpięty przez 285 minut, więc zapłacił 76 zł za sam czas i nie wiem czy to jakiś błąd w danych, ten gość przysnął, czy może stacja nie raportuje wszystkich momentów wpięcia/wypięcia kabla. Ponadto GW ma naprawdę niezłe dane, a inni dostawcy wydają się mieć zupełne bagno - raportowanie po prostu co kilka minut, niezależnie od stanu. Nie wiem jeszcze jak sensownie obrobię te dane, bo chyba nie będzie łatwo ale projekt wydaje się ciekawy.
Legenda: wykres u góry = stacja wolna, wykres na dole = stacja zajęta, kropka = update stanu
Last edited: