[edit] "Już nie potrzebuję" danych o ładowaniu publicznym po 21:00 22.06.2022

Michal

Moderator
DZIĘKUJĘ - super!

Dane UDT wskazują tam na dwie ładowarki 100kW, ale strzeliłem w pierwszą i czasy się zgadzają:
268528.jpg

ŁAŁ - super!

Przydała by się jeszcze jakaś stacja ładowania inna niż GreenWay, bo ich dane od początku wydawały się całkiem sensowne - dawajcie jak coś macie :D

Trochę ciekawe, że nie raportują, że ktoś jest podłączony i zajmuje ładowarkę, tylko samo ładowanie - chyba dobrze...

Może wystawię taką stronkę :p
 
Last edited:

Michal

Moderator
@danielm, w danych widać też, że jak podjeżdżałeś, to od 00:04:11 zajęte było złącze o mocy max 50kW ale ten ktoś skończył w trakcie Twojego ładowania o 00:42:16. Kojarzysz coś takiego?
 

danielm

Pionier e-mobilności
@danielm, w danych widać też, że jak podjeżdżałeś, to od 00:04:11 zajęte było złącze o mocy max 50kW ale ten ktoś skończył w trakcie Twojego ładowania o 00:42:16. Kojarzysz coś takiego?
dokładnie tak. tam są 4 ładowarki, jedna 150KW, dwie 100KW i jedna 50KW. jak podjechałem ładował się Leaf
 

Cup

Fachowiec
24.06
Start godzina 18:44
Ionity
MOP Nowostawy kierunek Poznań
Załadowane 44.21 kWh
Czas ładowania 22 minuty
Obok ładowała się Tesla Model 3 EV Rent jej czas startu był pewnie z dwie minuty wcześniej i kończyła 5 minut po mnie.
 

JareG

Pionier e-mobilności
26.06.2022 01:5126.06.2022 02:2230,03 min25,66 kWh0,00 kWhCCS | 100.00 kWKFC Rokicińska Łódź
W trakcie ładowania podjechało ID.3 i zaczęło się ładować na 150kW.

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
24.06
Start godzina 18:44
Ionity
MOP Nowostawy kierunek Poznań
Załadowane 44.21 kWh
Czas ładowania 22 minuty
Obok ładowała się Tesla Model 3 EV Rent jej czas startu był pewnie z dwie minuty wcześniej i kończyła 5 minut po mnie.
Niestety, wygląda na to, że Ionity raportuje głupoty - dane z obu punktów ładowania w tym miejscu (nie wiadomo co tam się dzieje, ale na pewno nie są to prawidłowe dane):
103730.JPG

103727.JPG


(pogrubiona linia składa się z kropek, a każda kropka, to zmiana stanu ładowarki, a jeśli nie zmienił się poziom wykresu, to znaczy, że łądowarka raportuje w kółko to samo)
 
Last edited:

Michal

Moderator
26.06.2022 01:5126.06.2022 02:2230,03 min25,66 kWh0,00 kWhCCS | 100.00 kWKFC Rokicińska Łódź
W trakcie ładowania podjechało ID.3 i zaczęło się ładować na 150kW.

Pozdrawiam
Jest Twoje :)
268530.jpg

Oraz ID3:
268396.jpg
 

Michal

Moderator
Trochę ciekawe, że nie raportują, że ktoś jest podłączony i zajmuje ładowarkę, tylko samo ładowanie - chyba dobrze...
Okazuje się, że jest osobna tabelka z danymi o tym czy ktoś ma podłączony kabel, ale nie chce mi się chyba tego wszystkiego kodować, bo te informacje wydają się nadmiarowe do takiego prywatnego zastosowania.
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Do "projektu naukowego" potrzebuję danych o ładowaniu publicznym, które rozpoczęło się po 21:00 22.06.2022.
Najchętniej Gweenway, ale możemy spróbować dowolną stację, może być DC, może być AC ale nie może to być Supercharger.

Potrzebne dane to:
  • Jakiś namiar na stację (najchętniej adres ale jakoś sobie poradzę nawet jak napiszecie 150 kW w Gorzowie).
  • Dokładny czas rozpoczęcia ładowania - najchętniej z danych operatora stacji, a nie samochodu.
  • Dokładny czas zakończenia ładowania lub czas trwania sesji - najchętniej z danych operatora stacji, a nie samochodu.
Dodatkowo przyda mi się informacja:
  • Czy czekaliście/podłączaliście się bezpośrednio po kimś.
  • Czy ktoś czekał/podłączał się bezpośrednio po Was.
Mały kontekst:
Urząd Dozoru Technicznego udostępnia (podobno) dane o zajętości ładowarek w Polsce na stronie https://eipa.udt.gov.pl/
W tych danych nie ma Superchargerów.
Ściągam je raz na minutę od wczoraj 21:00 ale wyglądają dość dziwnie, więc chcę sprawdzić na przykładzie jak pokrywają się z rzeczywistością.
Chciałbym na ich podstawie zrobić kilka analiz i dać trochę danych redakcji elektrowozu do napisania artykułu o prawdziwej dostępności ładowarek w PL.
Mam też trochę nadzieję, że dzięki temu może jakiś operator ładowarek zobaczy, że są lokalizacje gdzie warto zadbać o więcej przyłączy albo użytkownicy zobaczą, że w okolicy są nieużywane słupki, gdzie można bez problemu się podładować.

Przykładowo podana powyżej stacja GW Kasprzaka 8 w Gorzowie miała taką dostępność, że ktoś niby wisiał na niej od 3:03 do 7:47 podpięty przez 285 minut, więc zapłacił 76 zł za sam czas :p i nie wiem czy to jakiś błąd w danych, ten gość przysnął, czy może stacja nie raportuje wszystkich momentów wpięcia/wypięcia kabla. Ponadto GW ma naprawdę niezłe dane, a inni dostawcy wydają się mieć zupełne bagno - raportowanie po prostu co kilka minut, niezależnie od stanu. Nie wiem jeszcze jak sensownie obrobię te dane, bo chyba nie będzie łatwo ale projekt wydaje się ciekawy.
View attachment 5616

Legenda: wykres u góry = stacja wolna, wykres na dole = stacja zajęta, kropka = update stanu ;)
No tak. Gorzów wiec pewnie testerzy vw z niesporowic 😉🙃
 

Michal

Moderator
Niestety, okazuje się, że GreenWay również nie przekazuje do UDT rzetelnych danych i Ładowarka 150kW w Gorzowie na Kasprzaka 8 jest podobno zajęta cały czas od 2022-06-27 08:20:25
:(
 
Top