[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Widzę dwie opcje:
- nie zajedziesz bo nie będziesz jej używał
- zajedziesz, bo jest taka mała i starczy 0,9 kWh * 2000 cykli (hojnie) / 15 kWh * 100 km to daje jakieś 12000km na prądzie? na ile to starczy? W rok więcej przejeżdżam elektrykiem.
Ok, własnie podważyłeś 7 lat gwarancji MG, ze po roku beda im te akumulatory padać, no zobaczymy.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Nissan chyba wiedział, że będziesz potrzebował i ma dla Ciebie ePower. Jakaś mała bateryjka i 190KM z silnika elektrycznego.
Nie znałem modelu, obadam sobie temat, dzięki!

p.s. To jest dokładnie to o czym napisałem (ruscy agenci w Nissanie!) ale bateria jest mała, Qashqai ma tylko 1,8kWh, podobnie jak ten chińczyk. Myślę ze przez tak mała baterie spalina nie moze pracowac przy jednych obrotach bo bufor na energię za mały, więc wciaz mozna poprawić sprawnośc spalinowego i obniżyć spalanie powiększajac baterię
Jakby kogos interesowało a nie chciało mu sie szukac:
i cena oraz osiagi takiego Qashqai dla przykładu:
 
Last edited:

Michal

Moderator
Artykuł z 2016 roku jako potwierdzenie tezy.
Czy można się kopać głębiej?

Jaką moc można wylądować do baterii 0,9 kWh? Niech będzie 4C, to wyjdzie jakieś komiczne 3,6 kW... Do baterii 5 kWh wejdzie 20 kW? No to rekuperacja wyhamuje auto pewnie w jakiś 1 km...
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Nie, nie zdaję sobie sprawy. Przedstaw wyliczenia a jak Ci wyjdzie "razy 4" to Ci je poprawię.
Jak pisał zlp, generator moze mieć wyższa sprawnosc niż elektrownia węglowa, no i generator będzie palił węgiel i wodór a nie tylko wegiel. Nie ma takiej mozliwosci zeby produkcja pradu z węgla wyemitowała mniej CO2

"Możemy wreszcie podłączyć do gniazdka nasz elektryczny samochód, zakładając przy okazji, że ładowanie odbywa się bez strat. W tym czasie powinniśmy rzucić okiem na parametry samochodów na prąd. Wszystkie dostępne dziś modele (oraz niedostępna jeszcze, acz najgłośniejsza Tesla 3) na 1 kWh zgromadzonej w baterii energii są w stanie przejechać ok. 6 km. Przekładając to na dzisiejsze polskie realia wychodzi nam, że 1 km w dziecku Elona Muska oznacza emisję dokładnie 155 g CO2."
Faktycznie roznica jest niewielka jeśli chodzi o CO2 w Polsce:

Toyota RAV4 (benzyna): ~17–18 kg CO₂/100 km.
Tesla Model Y (Polska): ~12–16 kg CO₂/100 km.
Tesla Model Y w Polsce emituje mniej CO₂ niż Toyota RAV4, choć jej rzeczywista emisja zależy od źródła energii elektrycznej. W krajach z czystszym miksem energetycznym (np. Norwegia), Tesla mogłaby emitować niemal zerową ilość CO₂. W Polsce jednak emisje zasilania wpływają na jej przewagę.

Pozostaje tylko rachunek ekonomiczny
RAV4 - 50zl/100km
TMY - 20zl/100km

Nie jestem ekologiczny :(
 

zlp

Pionier e-mobilności
Taka małe bateryjka jest w hybrydach. Po co to wymyślać kolejny raz?
 

macinowa

Posiadacz elektryka
Nie znałem modelu, obadam sobie temat, dzięki!

p.s. To jest dokładnie to o czym napisałem (ruscy agenci w Nissanie!) ale bateria jest mała, Qashqai ma tylko 1,8kWh, podobnie jak ten chińczyk. Myślę ze przez tak mała baterie spalina nie moze pracowac przy jednych obrotach bo bufor na energię za mały, więc wciaz mozna poprawić sprawnośc spalinowego i obniżyć spalanie powiększajac baterię
Jakby kogos interesowało a nie chciało mu sie szukac:
i cena oraz osiagi takiego Qashqai dla przykładu:
Myślisz, że nie sprawdzili innych pojemności i nie wybrali optymalnej?
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Artykuł z 2016 roku jako potwierdzenie tezy.
Czy można się kopać głębiej?
Fizyka sie nie zmieniła od 2016, wciaz jest ta sama. A jeśli zuzycie energii będzie trochę mniejsze to niewiele zmieni, i tak mocno powyzej 100gCO2 będzie (choc doliczajac zimę to zużycie energii niżse nie bedzie)
Jaką moc można wylądować do baterii 0,9 kWh? Niech będzie 4C, to wyjdzie jakieś komiczne 3,6 kW... Do baterii 5 kWh wejdzie 20 kW? No to rekuperacja wyhamuje auto pewnie w jakiś 1 km...
Jest powyzej Nissan o mocy 190KM w elektryku który tez zadowala sie baterią 1,8kWh
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
W krajach z czystszym miksem energetycznym (np. Norwegia), Tesla mogłaby emitować niemal zerową ilość CO₂.
Norwegia, kraj który ma możliwosc oparcia się o hydroelektrownie nie jest miarodajny. To wyjątek.
Patrzmy na Niemcy, którzy tez nie są miarodajni z ich skala inwestycji w OZE mocno ponad przecietną, a mimo takiej ogromnej kasy wciaz pala ogromne ilosci węgla i wspomagaja sie importem z Francji.
 
Top