[eMIT] Elektryki nie nadają się do jazdy zimą - wyjaśniamy

Michal

Moderator
Fizyka sie nie zmieniła od 2016, wciaz jest ta sama. A jeśli zuzycie energii będzie trochę mniejsze to niewiele zmieni, i tak mocno powyzej 100gCO2 będzie (choc doliczajac zimę to zużycie energii niżse nie bedzie)
Fizyka się nie zmienia ale zużycie i miks energetyczny już tak...
1732650020741.png


Wrzuć jakieś dane o energetyce z 1970r, to jeszcze bardziej potwierdzisz swoje tezy...
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Norwegia, kraj który ma możliwosc oparcia się o hydroelektrownie nie jest miarodajny. To wyjątek.
Patrzmy na Niemcy, którzy tez nie są miarodajni z ich skala inwestycji w OZE mocno ponad przecietną, a mimo takiej ogromnej kasy wciaz pala ogromne ilosci węgla i wspomagaja sie importem z Francji.
W Niemczech jest lepiej

Porównanie
Toyota RAV4 (benzynowa): 17,25 kg CO₂/100 km
Toyota RAV4 Hybrid: 12,65 kg CO₂/100 km
Tesla Model Y: 6,08–6,84 kg CO₂/100 km

Ale fakt faktem mam trochę w dupie to co2 - najważniejszy jest rachunek ekonomiczny - tutaj elektryka ciężko kwatery przebić
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Artykuł z 2016 roku jako potwierdzenie tezy.
Czy można się kopać głębiej?

Jaką moc można wylądować do baterii 0,9 kWh? Niech będzie 4C, to wyjdzie jakieś komiczne 3,6 kW... Do baterii 5 kWh wejdzie 20 kW? No to rekuperacja wyhamuje auto pewnie w jakiś 1 km...
Dokładnie. Ja uważam ze taki plugin jak
BYD Yangwang U8 to jest rozwiązanie dla najbardziej wymagających. Bateria minimum 50kWh jak w normalnym elektryku i normalny silnik spalinowy jako generator 2litry. Takie auta będą kupowali Ci ktorzy nie chcą ładować sie na trasie.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Bez przesady z tą ekologią. Nie wiem ilu z Was kupiło elektryka tylko ze względu na ekologię. Sama Europa świata nie uratuje, zresztą bardziej ekologicznie jest dojeżdżać starszy samochód, niż kupować nowy superekologiczny.
Samochód ma służyć nam, nie my jemu.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Bateria minimum 50kWh jak w normalnym elektryku i normalny silnik spalinowy jako generator 2litry. Takie auta będą kupowali Ci ktorzy nie chcą ładować sie na trasie.
Jak pisałem wcześniej, zamiast normalnego silnika wsadzić wysokosprawny silnik z generatorem, wyłącznie do ładowania baterii, również "na żądanie". Wystarczy tylko 20kW, aby wraz z baterią dynamicznie i bezproblemowo poruszać się na najdłuższych trasach. 200 - 300km na baterii + ekstender, który pilnowałby stanu baterii w zależności od naszych potrzeb.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ok, własnie podważyłeś 7 lat gwarancji MG, ze po roku beda im te akumulatory padać, no zobaczymy.
Rzeczywistość będzie taka, że bateria nie będzie wykorzystana i na 120kkm to 12k będzie na prądzie. Do dupy taki samochód. To tak jakbym teraz ładował elektryka z generatora. Ani to ekonomiczne, ani ekologiczne. To wymyślanie hybrydy na nowo, a już ustaliliśmy, że pluginy są scamem, a hybrydy to spalinówki. Obie te rzeczy to jest tylko próba przedłużenia uzależnienia od paliw kopalnych, żeby jak najdłużej można było na nich zarabiać.
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
20kW extender jako opcja i śmigamy na koniec świata, i dość duża bateria, nawet z 50kWh.
to ja jeszcze uzupełnie marzenia

REX z funkcją wyciągania silnika ICE (generatora) gdy faktycznie go nie nie potrzebujemy i nie chcemy wozić i wtedy mamy frunk :)

ewentualnie opcja dokupienia go jako akcesorium
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nissan chyba wiedział, że będziesz potrzebował i ma dla Ciebie ePower. Jakaś mała bateryjka i 190KM z silnika elektrycznego.
Głównie w opowieściach.
Bateryjka tak mała, że i tak musi bazować na tym co dostarcza silnik spalinowy, a ten nie ma 190 KM.
Minus straty po drodze.
 
Top