Enyaq iV, Wrażenia i opinie

turez

Zadomawiam się
Dzięki za odpowiedź, poszukam zatem porównania zasięgu id.4 vs id.4 gtx. w salonie zapewnili mnie że 80X na grudzień powinien być bo mają w produkcji. CZyżby ściema? Z drugiej strony czytałem, że jest wstrzymana produkcja w fabrykach skody..
A to ciekawe co Ci powiedzieli. Jeśli masz zaufanie a najlepiej pewność, że tak bedzie to bierz jak Ci wszystko pasuje. Widziałem tylko jedno ogłoszenie salonu z Nowego Sącza, ale uznałem je za wabik mając wiedzę z innych salonów. Możesz to zweryfikować w innych salonach, albo wprost pytać tych którzy obiecują grudzień. Jeśli tak jest to git.
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Ostatnio podłączyłem OBD11 do Enyaqa i udało się wydobyć kilka danych nie będących prezentowanych użytkownikowi na co dzień ani przez auto, ani przez aplikację
.
Udało się wydobyć dwie dane:
  1. Całkowite zużycie energii przez auto na dystansie 16 tyś km - wyniosło równo 27 kWh/100 km [4420/16330*100=27]
  2. Sprawność inwertera wynosi 96,2% [4256x100/4420=96,2%]
Z proporcji można wyliczyć, że auto do pokonania 30k km zużyje około 8,5MW energii - trzeba będzie to zweryfikować wiosną.
Zużycie z punktu pierwszego (z tego co rozumiem) uwzględnia całkowity prąd, który został przyjęty przez auto i został zużyty do wszystkiego - ogrzewania postojowego, podtrzymania aku 12V, czuwania i innych rzeczy, o których nie mam pewnie bladego pojęcia. Podejrzewam, że jest to najdokładniejszy i najbardziej obiektywny pomiar zużycia energii, jaki można z Enyaqa wydobyć.

Swoją drogą pytanie:
Ktoś ma pomysł, jak z danych, które OBD udostępnia (screeny) można obliczyć SOH?

Screenshot_20211030-140933_OBDeleven.jpg

Screenshot_20211030-141007_OBDeleven.jpg
Screenshot_20211030-141038_OBDeleven.jpg
Screenshot_20211030-141115_OBDeleven.jpg
Screenshot_20211030-141235_OBDeleven.jpg
Screenshot_20211030-141335_OBDeleven.jpg
 

AndrzejKulig

Fachowiec
Czołem,
auto w rodzinie (2+2) od połowy lipca 2022. Pierwsze auto z salonu w życiu. Pierwszy elektryk.
Decyzja w oparciu o finanse związane z autem. Poprzednio +1000zł/m-c na paliwo (Mercedes w203, diesel).
W domu instalacja foto 8.5kW. W pracy póki co ładowanie za darmo, ładowarki 11kW.
Kupowałem oczami, niestety - auto mnie i żonie mega się podobało od samego momentu prezentacji.
Z racji ze rodzina się powiększyła w sierpniu, potrzeba dużego, rodzinnego woziła - plan jak do tej pory działa.
Minusy:
- spasowanie niektórych elementów nadwozia (zderzak z błotnikami)
- spasowanie chromów wokół szyb
- nieefektywnie wykorzystany ekran główny
Plusy:
- naprawdę dużo miejsca w środku i ustawny bagażnik
- ekonomika jazdy w obecnych warunkach (w domu foto, w pracy AC 11KW)
- auto robi wrażenie droższego (nie będąc zbiasowany marką)
- cisza... powoli irytują mnie ryczące mustangi na ulicach, mimo ze jestem fanem sportów motorowych

Już nie wchodzę w dyskusje czemu elektryk - w moim żywotnym interesie jest by mało kto z mojego otoczenia takowy posiadał zatem odradzam zakup.

IMG_0905.jpeg

IMG_0908 (1).jpeg
 

Attachments

  • IMG_0906.jpeg
    IMG_0906.jpeg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 12

Dzabba

Nowy na Forum
Hej
Enyak jest ze mną już 3 tygodnie przejechane ok 1000km z czego 420 przejechałem żeby go odebrać :)
ładuję go raz w tygodniu fabryczną cegłą z gniazdka 230 w garażu
średnie zużycie energii ok 22kwh na autostradzie nawet 25 (nie oszczędzam klimy,grzania foteli itd)
do plusów
-samochód jest świetnie wykonany i wyciszony ma klejone boczne szyby i z tyłu i z przodu
-niesamowity head up
-cristal face :))))
-matrycówki są epickie
-świetne zawieszenie dcc po mimo 21calowych felg daje radę
-koniakowa skóra i jej podświetlanie robi robotę (w podobnej cenie macałem volvo c40 i wnętrze wykonane z butelek przetrawionych przez żółwie morskie nie ma startu :p )
-zapis śladu parkowania
-UWB czyli technologia dzięki której leszczun z reapeterem za 400zł z allegro może sobie iść jumac inny samochód
- nikt nie pomyślał żeby na felgi montować okropne kołpaki aby przejechać "7km" więcej
-wnętrze jakość spasowania jest faktycznie premium (macałem tez etrona 4 i enyak w środku jest sto razy ładniejszy )
-bezprzewodowy android auto
-plug&charge
-z auto holda można zrobić launch control mało co na światłach będzie szybsze :)
-nie trzeba wciskać start stop
-sterowanie klimą /szybami zdalnie (szkoda że nie można zlinkowac z google home )

i minusy też niestety są
-wnętrze jest premium ale nie ma rolety na cup holdery i schowek
-auto ma pewne dziwactwa z grupy vag np mniejsza wycieraczka nie chowa sie pod linię maski co wygląda głupio i lusterka składają się jakoś do połowy
-tempomatem steruję się dziwną dźwigienką ale żeby było śmieszniej są jeszcze do tego 2 przyciski na kierownicy i rolka (przy czym jeden przycisk wciska sie kolejno ten od acc/t assist , a drugi wciska raz i kreci prawą rolką która po za tym chyba nie pełni żadnej funkcji , )
-powinna być opcja automatycznego włączania "długich" w menu po co mam pchać tą dźwigienkę do przodu skoro auto wie że jest ciemno i że jadę szybko
-powinna być opcja full stop dla breaking mode
-masaż fotela kierowcy jest denerwujący i nie masujący w moim poprzednik aucie był na 2 fotelach i można było sobie nim sterować z ekranu i nie denerwował :p
-nie wiem kto projektował kick sensor ale bym go solidnie kicknął ;p
-ekranik przed kierowcą mógłby być trochę większy i bez fizycznych kontrolek które nie pasują do ceny auta ok 300k

Wybrałem enyaka z pośród 5 aut 2 z nich to phevy i 3 to elektryki i wydaje mi się że wybrałem najlepiej jak mogłem , auto świetnie wygląda , fajnie przyśpiesza a podróż nim nawet dłuższa nie męczy , masę auta faktycznie czuć jak tu już ktoś pisał ale głownie przy hamowaniu w zakrętach chyba nie jest tak źle , chociaż może to kwestia zawieszenia
IMG_20240329_145240060_MFNR.jpg
 
Last edited:

Luk_Kurzyna

Nowy na Forum
Mam przejechane trochę więcej ;) - 15k km. Mam wersje RS (80). Zgodzę się z wieloma rzeczami które napisałeś ale dodam od siebie trochę tych gorzkich - w wersjach 80 brak podgrzewania baterii to jest masakra w zimie ponieważ ładowanie to przeważnie 60-70 kW zamiast 135 kW maksymalnych. Zasięg spada drastycznie i to tak że ja jadąc z rodziną (2+2) nie jestem w stanie przejechać z Wawy do Krk bez ładowania a jadę na tempomacie 100 km (jak jadę 90-95 to dojadę na oparach). Wiosna jest lepiej bo pokazuje mi 400 km zasięgu jadąc ok 100-105 km/h. Samochód się sam nie zamyka (chociaż się sam otwiera) . Aktualizacje od Skody to porażka i pokazuje jak bardzo ta firma mija się z prawdą (obiecywali kwartalne) a ja od pół roku na 3.6 siedzę ( a niektórzy na 3.0). Masaż to fikcja ale klima jest dobra i wydajna , pompa ciepła też. System entertainment działa bardzo wolno i jest to tragedia jak w samochodzie za +300 k PLN może tak działać.
Po mieście ten samochód jest super, ma duży bagażnik taki ze 2 duże Goldeny się mieszczą :D co jest nietypowe dla elektryków. Środek to rzecz gustu ale w mojej ocenie jest naprawdę dobrze, nic nie skrzypi trzeszczy.
Z tyłu jest dużo miejsca. Moja kobieta jest zadowolona ja mam mieszane uczucia.
 

nabrU

Moderator
Zgodzę się z wieloma rzeczami które napisałeś ale dodam od siebie trochę tych gorzkich - w wersjach 80 brak podgrzewania baterii to jest masakra w zimie ponieważ ładowanie to przeważnie 60-70 kW zamiast 135 kW maksymalnych.

Ale to jest na dzień dzisiejszy problem chyba wszystkich elektryków od VAG. Nie jestem już na bieżąco, ale w ID.3 przy sofcie 3.2 grzania baterii jeszcze nie było.
 

wojti12

Zadomawiam się
-UWB czyli technologia dzięki której leszczun z reapeterem za 400zł z allegro może sobie iść jumac inny samochód
dzieki za fajny wpis - ze wszystkim sie zgodze
ja mam Enyaqa od lutego 22 i pokonane 38k

zaintrygował mnie ten element - UWB.
czy to bylo w standardzie jak kupowales czy dobierales jako opcje?
mozna to jakos sprawdzic czy ma sie w swoim egzemplarzy?
 

Dzabba

Nowy na Forum
dzieki za fajny wpis - ze wszystkim sie zgodze
ja mam Enyaqa od lutego 22 i pokonane 38k

zaintrygował mnie ten element - UWB.
czy to bylo w standardzie jak kupowales czy dobierales jako opcje?
mozna to jakos sprawdzic czy ma sie w swoim egzemplarzy?
Hej
każdy enyak i nowe octavie , id 4 i dalej etron 4 i potem nie wiem w bmw ix-y oraz xm i od dawna jaguary i rangerovery(3-4lata) (RR to pierwszy samochód w którym zastosowano szybki chip który mierzy czas podróży sygnału tof) jeśli normalnie handshake trwa załóżmy 5ms to żul z reapeterem prześle go powiedzmy w 17ms to auto takie żądanie odrzuca

https://www.skoda-storyboard.com/en...d-technology/the-approach-of-the-keyless-age/
na tej stronie masz dużo fajnych tipów których nie ma w instrukcji

co do radia to na stronie VW (nie mogę teraz znaleść ) jak się chwalą ta technologią
kluczyk ma generalnie 3 zabiezpieczenia
-akcelerometr który wyłącza radio po odłożeniu
-UWB box który mierzy tof
-pomiar aoa
i w sumie same czestotliwości uwb są trudne do przekierowania w sposób poprawny

kwestia pewnie czasu ale prostą metodą przekaźnikową auta z uwb na razie nie ukradziono
 
Top