Hej
Enyak jest ze mną już 3 tygodnie przejechane ok 1000km z czego 420 przejechałem żeby go odebrać

ładuję go raz w tygodniu fabryczną cegłą z gniazdka 230 w garażu
średnie zużycie energii ok 22kwh na autostradzie nawet 25 (nie oszczędzam klimy,grzania foteli itd)
do plusów
-samochód jest świetnie wykonany i wyciszony ma klejone boczne szyby i z tyłu i z przodu
-niesamowity head up
-cristal face

)))
-matrycówki są epickie
-świetne zawieszenie dcc po mimo 21calowych felg daje radę
-koniakowa skóra i jej podświetlanie robi robotę (w podobnej cenie macałem volvo c40 i wnętrze wykonane z butelek przetrawionych przez żółwie morskie nie ma startu

)
-zapis śladu parkowania
-UWB czyli technologia dzięki której leszczun z reapeterem za 400zł z allegro może sobie iść jumac inny samochód
- nikt nie pomyślał żeby na felgi montować okropne kołpaki aby przejechać "7km" więcej
-wnętrze jakość spasowania jest faktycznie premium (macałem tez etrona 4 i enyak w środku jest sto razy ładniejszy )
-bezprzewodowy android auto
-plug&charge
-z auto holda można zrobić launch control mało co na światłach będzie szybsze
-nie trzeba wciskać start stop
-sterowanie klimą /szybami zdalnie (szkoda że nie można zlinkowac z google home )
i minusy też niestety są
-wnętrze jest premium ale nie ma rolety na cup holdery i schowek
-auto ma pewne dziwactwa z grupy vag np mniejsza wycieraczka nie chowa sie pod linię maski co wygląda głupio i lusterka składają się jakoś do połowy
-tempomatem steruję się dziwną dźwigienką ale żeby było śmieszniej są jeszcze do tego 2 przyciski na kierownicy i rolka (przy czym jeden przycisk wciska sie kolejno ten od acc/t assist , a drugi wciska raz i kreci prawą rolką która po za tym chyba nie pełni żadnej funkcji , )
-powinna być opcja automatycznego włączania "długich" w menu po co mam pchać tą dźwigienkę do przodu skoro auto wie że jest ciemno i że jadę szybko
-powinna być opcja full stop dla breaking mode
-masaż fotela kierowcy jest denerwujący i nie masujący w moim poprzednik aucie był na 2 fotelach i można było sobie nim sterować z ekranu i nie denerwował

-nie wiem kto projektował kick sensor ale bym go solidnie kicknął ;p
-ekranik przed kierowcą mógłby być trochę większy i bez fizycznych kontrolek które nie pasują do ceny auta ok 300k
Wybrałem enyaka z pośród 5 aut 2 z nich to phevy i 3 to elektryki i wydaje mi się że wybrałem najlepiej jak mogłem , auto świetnie wygląda , fajnie przyśpiesza a podróż nim nawet dłuższa nie męczy , masę auta faktycznie czuć jak tu już ktoś pisał ale głownie przy hamowaniu w zakrętach chyba nie jest tak źle , chociaż może to kwestia zawieszenia
