Enyaq iV, Wrażenia i opinie

turez

Zadomawiam się
Dzięki za odpowiedź, poszukam zatem porównania zasięgu id.4 vs id.4 gtx. w salonie zapewnili mnie że 80X na grudzień powinien być bo mają w produkcji. CZyżby ściema? Z drugiej strony czytałem, że jest wstrzymana produkcja w fabrykach skody..
A to ciekawe co Ci powiedzieli. Jeśli masz zaufanie a najlepiej pewność, że tak bedzie to bierz jak Ci wszystko pasuje. Widziałem tylko jedno ogłoszenie salonu z Nowego Sącza, ale uznałem je za wabik mając wiedzę z innych salonów. Możesz to zweryfikować w innych salonach, albo wprost pytać tych którzy obiecują grudzień. Jeśli tak jest to git.
 

Mindive

Fachowiec
Ostatnio podłączyłem OBD11 do Enyaqa i udało się wydobyć kilka danych nie będących prezentowanych użytkownikowi na co dzień ani przez auto, ani przez aplikację
.
Udało się wydobyć dwie dane:
  1. Całkowite zużycie energii przez auto na dystansie 16 tyś km - wyniosło równo 27 kWh/100 km [4420/16330*100=27]
  2. Sprawność inwertera wynosi 96,2% [4256x100/4420=96,2%]
Z proporcji można wyliczyć, że auto do pokonania 30k km zużyje około 8,5MW energii - trzeba będzie to zweryfikować wiosną.
Zużycie z punktu pierwszego (z tego co rozumiem) uwzględnia całkowity prąd, który został przyjęty przez auto i został zużyty do wszystkiego - ogrzewania postojowego, podtrzymania aku 12V, czuwania i innych rzeczy, o których nie mam pewnie bladego pojęcia. Podejrzewam, że jest to najdokładniejszy i najbardziej obiektywny pomiar zużycia energii, jaki można z Enyaqa wydobyć.

Swoją drogą pytanie:
Ktoś ma pomysł, jak z danych, które OBD udostępnia (screeny) można obliczyć SOH?

Screenshot_20211030-140933_OBDeleven.jpg


Screenshot_20211030-141007_OBDeleven.jpg

Screenshot_20211030-141038_OBDeleven.jpg

Screenshot_20211030-141115_OBDeleven.jpg

Screenshot_20211030-141235_OBDeleven.jpg

Screenshot_20211030-141335_OBDeleven.jpg
 

AndrzejKulig

Zadomawiam się
Czołem,
auto w rodzinie (2+2) od połowy lipca 2022. Pierwsze auto z salonu w życiu. Pierwszy elektryk.
Decyzja w oparciu o finanse związane z autem. Poprzednio +1000zł/m-c na paliwo (Mercedes w203, diesel).
W domu instalacja foto 8.5kW. W pracy póki co ładowanie za darmo, ładowarki 11kW.
Kupowałem oczami, niestety - auto mnie i żonie mega się podobało od samego momentu prezentacji.
Z racji ze rodzina się powiększyła w sierpniu, potrzeba dużego, rodzinnego woziła - plan jak do tej pory działa.
Minusy:
- spasowanie niektórych elementów nadwozia (zderzak z błotnikami)
- spasowanie chromów wokół szyb
- nieefektywnie wykorzystany ekran główny
Plusy:
- naprawdę dużo miejsca w środku i ustawny bagażnik
- ekonomika jazdy w obecnych warunkach (w domu foto, w pracy AC 11KW)
- auto robi wrażenie droższego (nie będąc zbiasowany marką)
- cisza... powoli irytują mnie ryczące mustangi na ulicach, mimo ze jestem fanem sportów motorowych

Już nie wchodzę w dyskusje czemu elektryk - w moim żywotnym interesie jest by mało kto z mojego otoczenia takowy posiadał zatem odradzam zakup.

IMG_0905.jpeg


IMG_0908 (1).jpeg
 

Attachments

  • IMG_0906.jpeg
    IMG_0906.jpeg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 10
Top