Enyaq iV, znane problemy

wojti12

Zadomawiam się
Pytanko o projektor z lusterka. Chodzi o rzut napisu Skoda na ziemie. Tradycyjnie (jak to widzę na forach zachodnich) pada ten element. U mnie właśnie padł. Ma ktoś z Was doświadczenia naprawy tego w serwisie? Robią w ramach gwarancji domyślam się. Będę do nich dzwonił po weekendzie...
 

Attachments

  • 20220813_173339.jpg
    20220813_173339.jpg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 17

torken

Nowy na Forum
1665645348385.png
Witam, mam następujące pytanie odnośnie mocy i przyspieszenia. Po prawo od pewnego czasu zauważyłem że pojawi się pole szare i ona ogranicza moc. Moze było od nowości a nie zauważyłem... To znaczy że gdy ono się pojawi to maksymalnie silnik moze "pobrać" moc z baterii do tego szarego pola. Zauważyłem też, że ono pojawi się przy dość rozładowanej baterii ale nie ma reguły, czasami poniżej 40% czasami poniżej 30%. A i rośnie sporo nawet do 1/4 przy rozładowanej baterii (20%-10%). A moze to kombinacja rozładowanej baterii i temperatury? Ktoś wie, ale konkretnie, hipotezy mnie nie interesują, sam je tworze z pasją. Pozdrawiam
 

KorekSAN

Zadomawiam się
Pytanko o projektor z lusterka. Chodzi o rzut napisu Skoda na ziemie. Tradycyjnie (jak to widzę na forach zachodnich) pada ten element. U mnie właśnie padł. Ma ktoś z Was doświadczenia naprawy tego w serwisie? Robią w ramach gwarancji domyślam się. Będę do nich dzwonił po weekendzie...
wojti naprawiłeś ten projektor?
U mnie jest nawet ładnie ale chyba pojadę na serwis bo mam jeszcze zepsuty nawiew od klimy pod ekranem środkowym (mechanizm wewnątrz się rozsypał i nie da się sterować wylotem od strony pasażera)
 

Attachments

  • 20220926_200021.jpg
    20220926_200021.jpg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 15

Ferrari95

Fachowiec
View attachment 7138
Witam, mam następujące pytanie odnośnie mocy i przyspieszenia. Po prawo od pewnego czasu zauważyłem że pojawi się pole szare i ona ogranicza moc. Moze było od nowości a nie zauważyłem... To znaczy że gdy ono się pojawi to maksymalnie silnik moze "pobrać" moc z baterii do tego szarego pola. Zauważyłem też, że ono pojawi się przy dość rozładowanej baterii ale nie ma reguły, czasami poniżej 40% czasami poniżej 30%. A i rośnie sporo nawet do 1/4 przy rozładowanej baterii (20%-10%). A moze to kombinacja rozładowanej baterii i temperatury? Ktoś wie, ale konkretnie, hipotezy mnie nie interesują, sam je tworze z pasją. Pozdrawiam
Jest dokładnie tak, jak napisałeś. Ograniczenie mocy maksymalnej związane jest ze stopniem rozładowania baterii oraz jej temperaturą (temperaturą otoczenia). W lecie nawet przy baterii rozładowanej do 20% nadal może być dostępna pełna moc. Za to przy ujemnych temperaturach już przy stanie baterii 40% maksymalna moc może zacząć być ograniczana.

Wszystkie elektryki tak mają i związane to jest z charakterystyką pracy baterii, jej ochroną przez BMS.

Pozdrawiam!
 

Michal

Moderator
Witam, mam następujące pytanie odnośnie mocy i przyspieszenia. Po prawo od pewnego czasu zauważyłem że pojawi się pole szare i ona ogranicza moc. Moze było od nowości a nie zauważyłem... To znaczy że gdy ono się pojawi to maksymalnie silnik moze "pobrać" moc z baterii do tego szarego pola. Zauważyłem też, że ono pojawi się przy dość rozładowanej baterii ale nie ma reguły, czasami poniżej 40% czasami poniżej 30%. A i rośnie sporo nawet do 1/4 przy rozładowanej baterii (20%-10%). A moze to kombinacja rozładowanej baterii i temperatury? Ktoś wie, ale konkretnie, hipotezy mnie nie interesują, sam je tworze z pasją. Pozdrawiam
Napiszę najpierw hipotezę (wiem, ze nie chciałeś, ale zacznę od tego): w Teslach ograniczenie mocy pojawia się przy niskich temperaturach baterii, a że ostatnio potrafi być 1C nad ranem, to może zauważysz korelację.

Teraz jakiś konkret, który znalazłem na szybko [tutaj]:
*Podana maksymalna moc układu napędowego w przypadku samochodów elektrycznych jest możliwa do uzyskania tylko w określonych warunkach. Na dostępną moc układu napędowego wpływa szereg czynników takich jak temperatura otoczenia, poziom naładowania akumulatora, jego temperatura czy stopień zużycia. Dla modelu SKODA ENYAQ iV 80x maksymalna moc wyjściowa wyznaczona zgodnie z UN-GTR.21 jest dostępna przez maksymalnie 30 s, przede wszystkim wtedy, gdy maksymalna temperatura akumulatora wysokiego napięcia znajduje się w zakresie 23–50°C oraz poziomu jego naładowania jest większy niż 88%. Odstępstwa, szczególnie od wyżej wymienionych parametrów, mogą prowadzić do spadku mocy, aż do braku dostępności maksymalnej mocy wyjściowej włącznie
Po pierwsze pomylili ilość gwiazdek, bo ten opis powinien chyba mieć dwie "**"
Z tego opisu wynika, że zmniejszenie dostępnej mocy może nastąpić z powodu temperatury poza zakresem optymalnej, ilości energii dostępnej w akumulatorze oraz po więcej niż 30s używania pełnej mocy.
 

wojti12

Zadomawiam się
wojti naprawiłeś ten projektor?
U mnie jest nawet ładnie ale chyba pojadę na serwis bo mam jeszcze zepsuty nawiew od klimy pod ekranem środkowym (mechanizm wewnątrz się rozsypał i nie da się sterować wylotem od strony pasażera)
Tak, dzis odbieram auto z ME3 oraz naprawionym projektorem i zobaczę jak to wyglada. Auto stało u nich prawie 2 tygi wiec mieli czas ;) - zrobili to bez problemu w ramach gwarancji
 

MałaGosia

Zadomawiam się
U mnie od samego początku (teraz mam 56000km za sobą) pojawia się błąd Travel Asist. Zostało w serwisie wymienione koło kierownicy i problem na pewien czas ustał. Obecnie znów zdarza się kilka razy na tydzień.
 

Mindive

Posiadacz elektryka
A robiłaś klasyczną rzecz, mianowicie podłączenie prostownika do akumulatora 12V na noc? Praktycznie w każdym elektryku pojawiają się takie dziwne błędy, gdy napięcie tego aku spada poniżej pewnego poziomu. U mnie jak tylko pojawiają się te błedy podłączam prostownik i błędy znikają na pół roku. To znane rozwiązane tego problemu w autach z grupy VAG i w Oplu
 

MałaGosia

Zadomawiam się
Spróbuję choć akumulator mam nowy (wymieniany we wrześniu w ramach updatu) Czy odłączasz klemy na czas ładowania?
 
Top