EVSE/Wallbox Do Garażu - Czym się kierowac?

ClassicGOD

Leaf on the wind
Bardziej chodzi mi o grzanie sie tego ustrojstwa. Przy ladowaniu 11kw mial 40c. Wiec wzrost temperatury nieznaczny.

A to czy bierze 0.5W czy 50W to jest absolutnie anegdotyczne, bo nie mam jak tego sprawdzic, zobacze za kilka dni srednie zuzycie w nocy w porownaniu do poprzednich okresow. Musze poczekac az dane sie zaladuja do elicznika.
Podczas ładowania grzeje się dodatkowo cewka stycznika. Te temperatury nie są wysokie i całkowicie normalne dla drobnej elektroniki. Tam nie ma nic co może pobierać znaczącą moc żeby się temperaturami przejmować.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Z elementów które miałem pod ręką (do zupełnie innych celów), zmontowałem izolowane stanowisko do badania zabezpieczeń w EVSE :) Zbadałem na tym 3 "cegły", które miałem u siebie - zał. zdjęcia.
Może te informacje będą dla kogoś przydatne:
- oryginalna cegła od Nissana (10A/230V): wykrywa upływ AC (18 mA / 6 ms) + upływ DC (6...7 mA),
- MIDA-EVSE-PE16S (16A/230V) kupiona w necie: wykrywa upływ AC (24 mA / 32 ms), nie wykrywa upływu DC,
- Zencar 7kW/1F : wykrywa upływ AC (27 mA / 36 ms), nie wykrywa upływu DC (sprawdzałem do 69 mA) - trochę mnie to zaskoczyło.
Wszystkie 3 cegły wykrywały też upływ prądu pulsującego (15...24 mA) i brak uziemienia na PE.

Wychodzi że żadna z cegieł nie jest idealna :) Najlepiej zabezpieczone EVSE od Nissana ma krótki kabel (3m), mały prąd ładowania, zero wyświetlaczy/przycisków (tylko 3 LEDy), i do użytku na co dzień się nie nadaje.
Z kolei w tych dokupywanych cegłach jest długi kabel (5m), miernik mocy, przełączanie prądu ładowania i funkcjonalnie są w porządku, ale znów zaoszczędzili na detektorze upływu DC :(
 

Attachments

  • IMG_20250606_104942_lr.jpg
    IMG_20250606_104942_lr.jpg
    205,6 KB · Liczba wyświetleń: 1
  • IMG_20250606_104336_lr.jpg
    IMG_20250606_104336_lr.jpg
    189,5 KB · Liczba wyświetleń: 1
  • IMG_20250606_104750_lr.jpg
    IMG_20250606_104750_lr.jpg
    553,2 KB · Liczba wyświetleń: 1
  • IMG_20250606_104735_lr.jpg
    IMG_20250606_104735_lr.jpg
    74,8 KB · Liczba wyświetleń: 1

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Doszukałem się jeszcze instrukcji od tego Zencara i wychodzi że tak powinno być :)
Model A który mam (7kW) ma napisane "AC 30mA", a droższy i cięższy, i niewiele potrzebny model B (22kW): "AC 30mA DC 6mA" - więc autor wyraźnie miał tu na myśli wbudowaną różnicówkę :)

A może przy wybieraniu EVSE trzeba się kierować normą zabezpieczenia (IEC 61851 vs IEC 62752) ?
Zencar_Modele_AB.jpg
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
poka czym to testujesz, miałem kurna okazję kiedyś kupić niedrogo Metrela z przystawką do type 2... ech...
 
Top