Z elementów które miałem pod ręką (do zupełnie innych celów), zmontowałem izolowane stanowisko do badania zabezpieczeń w EVSE

Zbadałem na tym 3 "cegły", które miałem u siebie - zał. zdjęcia.
Może te informacje będą dla kogoś przydatne:
- oryginalna cegła od Nissana (10A/230V): wykrywa upływ AC (18 mA / 6 ms) + upływ DC (6...7 mA),
- MIDA-EVSE-PE16S (16A/230V) kupiona w necie: wykrywa upływ AC (24 mA / 32 ms), nie wykrywa upływu DC,
- Zencar 7kW/1F : wykrywa upływ AC (27 mA / 36 ms), nie wykrywa upływu DC (sprawdzałem do 69 mA) - trochę mnie to zaskoczyło.
Wszystkie 3 cegły wykrywały też upływ prądu pulsującego (15...24 mA) i brak uziemienia na PE.
Wychodzi że żadna z cegieł nie jest idealna

Najlepiej zabezpieczone EVSE od Nissana ma krótki kabel (3m), mały prąd ładowania, zero wyświetlaczy/przycisków (tylko 3 LEDy), i do użytku na co dzień się nie nadaje.
Z kolei w tych dokupywanych cegłach jest długi kabel (5m), miernik mocy, przełączanie prądu ładowania i funkcjonalnie są w porządku, ale znów zaoszczędzili na detektorze upływu DC
