Fajny film pana Klawitera

slaveq

Pionier e-mobilności
Po co ten test w Stanach? Rozumiem - przy okazji, odmienność itp. Mimo wszystko liczę, że tak samo pojedzie do Niemiec, Austrii czy innej Francji. Ciekawe jak by mu to wyszło. Już nawet niekoniecznie Teslą.
Może pojedzie, może nie pojedzie. To jest gość co się tym nie zajmuje na co dzień. Fajnie, że zrobił niestronniczy film jak niektórzy inni z jego branży.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
No to 350-400 km do połknięcia spokojnie zwykłym LR. Jakbym miał jeździć 208 to już zabawa, jak masz gdzie ładować w domu to nie widzę żadnych kompromisów.
208 to po prostu trzeba się raz zatrzymać. Ja takie trasy robię 208 mniej więcej raz na miesiąc. No i do jazd wokół komina ładuję się w domu.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Z tego co czytałem na reddicieto ładowarki innych producentów to jest dramat, głównie ze względu na to że często nie działają co potwierdza się na filmiku Kuby. Ale też bym nie generalizował że wszystkie, Electrify America z nich wszystkich ma najgorszą opinię
No i np. apki Electrify America I innych nie można zainstalować z Google Play, jak ktoś ma konto Googla w Europie. Cienko.
 

Belkot

Posiadacz elektryka
Zrobił taką trase w USA bo siedzi tam na targach i je relacjonuje. Przy okazji wypozyczył elektryka zeby sprawdzic jak sie z nim funkcjonuje. Z tego co widze to najwiekszym problemem była głupota amerykanów którzy siedzieli do momentu naładawania auta do 100%. Gdyby ładowali nawet do 80% pewnie kolejek by nie było a cała trasa trwała by krócej
 

Empty

Fachowiec
Nie rozumiem, mam dwa auta, jedną ładowarkę i żyję.
Oczywiście, że sie da ale kosztem komfortu, a ja nie szukam obniżenia jakości zycia (szczególnie za tak duże pieniadze)
Auto żony ładuje sie w garażu, moje stoi na zewnatrz. (ok. 12-13m od wallboxa/EVSE) - nie podjade bliżej, bo zablokuje jej wyjazd z garażu.

Na raz nie mogę ładować 2 aut i korzystać z domu, bo moc przydzielona do domu to 12kW. (juz i tak ograniczam ładowanie do 10A)
Myślę nad zwiększeniem mocy umownej do 20 kW i jeśli sie to uda to wtedy może kupię drugie BEV - ale musza poprawić zasięg o ok. 100-150km do najlepszych propozycji na dziś.

No ale idealny byłby mocny PHEV z sensowną bateria np. na 100km w mieście - wtedy byłbym w stanie ogarnąć też wyjazdy z przyczepą kempingową - no ale to nie jest konieczność, bo swoją sprzedałem w 2022 (szaleństwo cenowe było i skorzystałem z okazji zarobienia $) i teraz wypożyczam więc mógłbym tez auto czasem od rodziców pożyczać...(realnie 2 razy w roku na 5-7 dni max)
 
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
Oczywiście, że sie da ale kosztem komfortu, a ja nie szukam obniżenia jakości zycia (szczególnie za tak duże pieniadze)
Nie wiem, dla mnie brak komfortu to jeżdżenie na stację benzynową i czekanie w kolejce za ludźmi co im się parówki w cieście zachciało ale co ja tam wiem.
Auto żony ładuje sie w garażu, moje stoi na zewnatrz. (ok. 12-13m od wallboxa/EVSE) - nie podjade bliżej, bo zablokuje jej wyjazd z garażu.

Na raz nie mogę ładować 2 aut i korzystać z domu, bo moc przydzielona do domu to 12kW. (juz i tak ograniczam ładowanie do 10A)
Możesz, są wallboxy co dzielą moc ale to już wyższy koszt. Natomiast sam przydział mocy to jest naprawdę jedno zgłoszenie przez internet (chyba, ze mieszkasz gdzieś w głuszy i nie ma warunków na wyższą moc).
Myślę nad zwiększeniem mocy umownej do 20 kW i jeśli sie to uda to wtedy może kupię drugie BEV -
I to jest dobra decyzja :).
ale musza poprawić zasięg o ok. 100-150km do najlepszych propozycji na dziś.
LR rwd z wltp 700 km to już nie wiem co by musieli poprawiać. Zawsze będzie mało.
 
Last edited:

Empty

Fachowiec
LR rwd z wltp 700 km to już nie wiem co by musieli poprawiać
No tak jak napisałem - jak będzie WLTP 800-850 km czyli realnie na A 400-450km to wezmę też dla siebie BEV. Raczej nie Teslę, a bardziej BMW/Audi - no chyba, że Tesla faktycznie bedzie te 25% tańśza...
Żonka ma swojego z WLTP 435 km i jako drugie auto spisuje sie idealnie. Jako pierwsze byłaby spora męka.
 

nabrU

Moderator
Auto żony ładuje sie w garażu, moje stoi na zewnatrz. (ok. 12-13m od wallboxa/EVSE) - nie podjade bliżej, bo zablokuje jej wyjazd z garażu.

Na raz nie mogę ładować 2 aut i korzystać z domu, bo moc przydzielona do domu to 12kW. (juz i tak ograniczam ładowanie do 10A)


Mamy dwa EV i jedno EVSE 7kW na ścianie garażu i nigdy nie było problemu z ładowaniem obu samochodów (żona ładuje Mii codziennie w każdy dzień roboczy).

O jakim BEV (poza Twoim ID.3) mowa i o jakich przebiegach dziennych obu samochodów mówimy, bo może tu jest 'klu' problemu?
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Znamy się tylko po ksywkach, ale Freud pewnie by powiedział, że ksywka zobowiązuje i
„Empty” widzi szklankę do połowy pustą, bo gdyby widział ją do połowy pełną to miałby ksywkę „Full”.

Nic osobistego oczywiście. Każda szklanka jest prawdziwa.
😉
 

Empty

Fachowiec
O jakim BEV (poza Twoim ID.3) mowa i o jakich przebiegach dziennych obu samochodów mówimy, bo może tu jest 'klu' problemu?
Moja żona robi ok. 15 tys km rocznie (start zawsze z domu - ładowanie 95% w garażu)
Ja robię ok. 40 tys km rocznie. Może w 50-60% max startuję z domu.
Liczyłem to na wszelkie sposoby, miałem wypożyczonego na 3 tygodnie Hyundaia Ioniqa 6 RWD LR i komfortu w tym nie było. (wiosną)
Ciągle myślałem gdzie się doładować, musiałem szukać hoteli z "działającą" ładowarką (bo to, że jest w opisie nie oznacza, że jest sprawna lub dostępna w nocy).
Planowanie kolejnych 2-3 dni zajmowało mi dużo czasu.

Prawie rok minął - ładowarek jest więcej ale zasięgu w autach nie przybyło nic - więc sobie spokojnie poczekam kolejne 2,5 roku i zobaczę co będzie dalej - choć tak jak pisałem wcześniej raczej jakiegoś fajnego PHEV od Audi/BMW bym chciał.
No chyba, że do Audi A4 lub BMW i4 dadzą sensowną baterię +95 kWh
Albo Volvo S/V60 wyjdzie w wersji BEV z taką baterią...Tesla 3 też może być ale warunek bateryjny pozostaje bez zmian.
 
Last edited:
Top