Felgi i opony zimowe

Raf24

Fachowiec
Założyłem moje opony, porażka… palca można wsadzić, opony ogólnie trzymają bardzo dobrze.
Jaka jest szerokość felgi 19" tesla ?? ,bo wygląda na to że zbyt duża na ten rozmiar opon ( wymogi areo , wyginanie opony na boki ?? ) ja mam przy Stelvio 20" i 255/45 i 8,5 cala szer felgi i opona wystaje poza felgę parę cm !? , a tu wygląda jak by felga miła z 10 " ??
 

Raf24

Fachowiec
Jaka jest szerokość felgi 19" tesla ?? ,bo wygląda na to że zbyt duża na ten rozmiar opon ( wymogi areo , wyginanie opony na boki ?? ) ja mam przy Stelvio 20" i 255/45 i 8,5 cala szer felgi i opona wystaje poza felgę parę cm !? , a tu wygląda jak by felga miła z 10 " ??
Wychodzi na to że TMY

9,5x19 ET45 5x114,3​

TM3
8.5" x 19" 5x114.3 ET 40

Trzeba by było przymierzyć to et 40 vs ET 45 (5mm ) i na 8,5 " na pewno 255/45 będzie wyglądać po 'Ludzku"
 

itguy

Posiadacz elektryka
Wychodzi na to że TMY

9,5x19 ET45 5x114,3​

TM3
8.5" x 19" 5x114.3 ET 40

Trzeba by było przymierzyć to et 40 vs ET 45 (5mm ) i na 8,5 " na pewno 255/45 będzie wyglądać po 'Ludzku"
I tak będzie wystawać, te felgi tak mają, mają bardzo wysoki rant który ma na celu osłaniać fabryczny kołpak + do tego jest lekki naciąg na fabrycznym rozmiarze. Więc tutaj pomoc może zmiana felg albo tokarz...
 

KrzysztofFly

Moderator
Jaka jest szerokość felgi 19" tesla ?? ,bo wygląda na to że zbyt duża na ten rozmiar opon ( wymogi areo , wyginanie opony na boki ?? )
Parę stron wcześniej , na fotkach które zamieściłem zobaczysz dokładnie o co chodzi z rantem i jak mocno on wystaje ponad oponę z rantem ochronnym, (tak to jakiś debeściak wymyślił, żeby przypadkiem kołpaka nie uszkodzić ;).
ja mam przy Stelvio 20" i 255/45 i 8,5 cala szer felgi i opona wystaje poza felgę parę cm !?
Z tym parę cm, to żeś chłopie przesadził, parę mm to i owszem ;) Też mam Stelvio na letnich 20", na zimę kupiłem 18" ;).
 

Raf24

Fachowiec
Parę stron wcześniej , na fotkach które zamieściłem zobaczysz dokładnie o co chodzi z rantem i jak mocno on wystaje ponad oponę z rantem ochronnym, (tak to jakiś debeściak wymyślił, żeby przypadkiem kołpaka nie uszkodzić ;).

Z tym parę cm, to żeś chłopie przesadził, parę mm to i owszem ;) Też mam Stelvio na letnich 20", na zimę kupiłem 18" ;).
Fakt jednostki mi się pop...ły , byłem zmierzyć i przy "telefonach " na rancie jest 9 mm
 

Dyzio

Zadomawiam się
Czy ktoś ma doświadczenie z Hankook Winter i*cept evo2 W320 255/45R19? Będę bardzo wdzięczny za opinię.
Planuje założyć na Teslowskie 19-tki.
Evo 1 i Evo 2 były na dole tabeli w noise i rolling resistance :) Czyli prądożerne i głośne.
Evo 3 natomiast w oporach toczenia wyszły lepiej od continentala i michelina ( chociaż continental obok )

ale = hałas był największy ze wszystkich w teście na hankookach.

W zalezności od budżetu oczywiście ale Continental wychodzi najlepiej, ja mam w tesli goodyear performance 3 i są znośne ale słyszalne ale porównania do innych zimówek nie mam w tesli. Chciałem kupić wielosezony continentala ale niestety nie było jak kupowałem opony, kupię więc przy najbliższej wymianie.

To test z Evo 2 bodaj. Masz które są najcichsze a które mają największe opory toczenia.

To czy hamuje na śniegu to ma mniejsze znaczenie bo w praktyce teraz przeżyłem w rodzinie gołoledź i te opady śniegu jadąc nawet przez las na wielosezonowych ( spalinowy 4x4 i FWD ) i dojechałem do domu więc każda zimówka jak nie jeździsz po jeziorach w skandynawii będzie dobra z kategorii premium i obok premium ( hankook nokian ). Nikt też z nas raczej nie zapieprza teslami tylko jeździ normalnie

Dlatego bym patrzył na hałas i opory toczenia :)
 

Attachments

  • Opera Zrzut ekranu_2024-01-18_113537_www.tyrereviews.com.png
    Opera Zrzut ekranu_2024-01-18_113537_www.tyrereviews.com.png
    48,9 KB · Liczba wyświetleń: 22

Raf24

Fachowiec
Za starych czasów Zimowa zawsze = Nokian ( wiedzą Skandynawowie co robią)
Co do Hankook to dopiero ION dają radę w kwestii głośności ( w teorii i na papierze )
 
Top