Zwyczajny nick

Zadomawiam się
Kontynuując wątek wrażeń, to pierwszy tysiąc już zrobiony.
Wersja Premium AWD 340KM.
W trybie mieszanym 35-40% Autostrada z prędkością 140-150 km/h,
Styl jazdy- jak dynamiczną spalinówką, bez wygłupów, czysta kalkulacja, czyli jak jest sens i coś zyskam to wyprzedzam.
Zużycie 17,8 kWh/100 km

Nagłośnienie jest ekstra, fotele wygodne.
Dotykowe przyciski na kierownicy są bardzo fajne-nie wiem skąd ten hejt, bo obsługuje mi się je bez żadnych problemów, slider do regulacji głośności również (to w odniesieniu do recenzji/narzekań w sieci na które udało mi się trafić)
No i mój konik czyli prowadzenie. Mam na tym punkcie lekkiego bzika, bo od zawsze w każdym poprzednim aucie (zazwyczaj mocne sedany/kombi) dłubałem w zawieszeniu- zmiana geometrii, sportowe amoryzatory itp.

W przypadku Explorera nie mogę wyjść z podziwu... jestem jeszcze na tym etapie, na którym badam możliwości i granice samochodu i upłynie jeszcze sporo kilometrów za nim uznam że wiem gdzie leży granica przyczepności i stabilności (nie omieszkam wybrać się tym autem na tor).
ALE
precyzja prowadzenia, lekkość, zwinność jest genialna...

cdn.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
W trybie mieszanym 35-40% Autostrada z prędkością 140-150 km/h,
Styl jazdy- jak dynamiczną spalinówką, bez wygłupów, czysta kalkulacja, czyli jak jest sens i coś zyskam to wyprzedzam.
Zużycie 17,8 kWh/100 km
A na samej autostradzie, przy takich prędkościach, to ile?

Bo wydaje się to mocno nieprawdopodobne.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
No to właśnie wygląda na mało realne.
Zmierz może dokładniej jakiś odcinek autostradowy, najlepiej z fotkami.
Zależy, przecież każdy fan EV powie Ci że:
- ciśnienie w oponach
- kierunek wiatru
- nawet prąd nie polski tylko niemiecki :D:D:D
i robisz wynik

PS. Pierwsze dwa spoko bo to i w rowerze zauważysz, w to trzecie nie wierzę, ale jest tu gdzieś burzliwa dyskusja, że niemiecki prąd i asfalt lepszy :D:D:D
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zależy, przecież każdy fan EV powie Ci że:
- ciśnienie w oponach
- kierunek wiatru
- nawet prąd nie polski tylko niemiecki :D:D:D
i robisz wynik

PS. Pierwsze dwa spoko bo to i w rowerze zauważysz, w to trzecie nie wierzę, ale jest tu gdzieś burzliwa dyskusja, że niemiecki prąd i asfalt lepszy :D:D:D
Może i tak, ale to nie spowoduje obniżenia spalania o 50%.
Może o 5.

Przy 140-150 auto gabarytów i efektywności Explorera weźmie raczej 30 niż 20 kWh/100.....
 

Esiak

Posiadacz elektryka
Może i tak, ale to nie spowoduje obniżenia spalania o 50%.
Może o 5.

Przy 140-150 auto gabarytów i efektywności Explorera weźmie raczej 30 niż 20 kWh/100.....
Trasa Poznań - Energylandia, 841 km, nas esce i autostradzie, tempomat ustawiony na 120 km/h, wielokrotne testowanie prędkości maksymalnej, częste krótkotrwałe odcinki jazdy po 140-150, ogólnie testowanie możliwości auta w pierwszej jeździe na trasie:
WhatsApp Image 2025-06-29 at 14.12.56.jpeg
 

Esiak

Posiadacz elektryka
Podsumowanie z pierwszej trasy:
Poznań - Energylandia - Poznań
841 km, wyjazd z domu 100% SOC, pierwsze ładowanie na Ionity (MOP Młyński Staw):

WhatsApp Image 2025-06-29 at 14.16.07.jpeg

próbowałem Plug&Charge, ale bez sukcesu, i nie wiem czy to wina stacji czy samochodu, bo przestawiłem auto obok i zautoryzowałem się kartą FordPass, odpaliło od razu, ładowało się z mocą max 131 kW... mieliśmy ładować tylko do 75%, ale po powrocie z toalety, ładowanie zakończyło się przy 80%

tak jak myślałem, wszystkie słupki w energylandii były obsadzone, poza tym wypchnęli nas na jakiś nowy parking, więc odpuściłem przestawianie samochodu...
na drogę powrotną natywna nawigacja Forda jak i ABRP proponowały 2 ładowania, pierwsze miało być na jakiś szybkich ale nie znanych mi stacjach (Porsche Katowice), ale wyszukałem Ekoena w Gliwicach za 1,99 zł/kWh i tam ustawiłem nawigację:

WhatsApp Image 2025-06-29 at 14.16.07 (2).jpeg
na Ekoenie ładowanie odpalone bezproblemowo z apki Elocity, szybko minęło, ale mogłem zorganizować to trochę inaczej, ponieważ po ładowaniu podjechaliśmy dosłownie 200m do knajpy z burgerami CHAPS Gastropub (polecam!) i tam nam zeszło dobre 30-40 min, więc mogłem zostawić Forda aby się ładował na Ekoenie do 100% i wtedy starczyłoby tylko to jedno ładowanie.....

także musieliśmy jeszcze doładować się raz i powtórzyłem to na Ionity Młyński Młyn, tym razem nie bawiłem się w Plug&Charge tylko autoryzacja z karty FordPass i znowu dupa... przestawiłem się do kolejnego stanowiska i poszło bez problemu...

WhatsApp Image 2025-06-29 at 14.16.07 (1).jpeg

zużycie z całej trasy, z tempomatem ustawionym na 120 km/h wyszło 19 kWh/100km

WhatsApp Image 2025-06-29 at 14.12.56.jpeg
 
Top