Fotowoltaika dla domu i samochodu w net-billingu

Sierek

Fachowiec
Zappi działało w oparciu o przekładniki, dzięki czemu współpracuje z dowolnym falownikiem. Teraz widzę, że jest możliwość bezprzewodowego monitorowania energii
 

nabrU

Moderator
@Sierek, MyEnergi poszło ostatnio sporo do przodu. Warto zerknąć na ich stronkę bo oferują sporo ciekawych rozwiązań.
 

luk99

Zadomawiam się
Jeżeli możesz ładować w dzień to G11 jest najlepszą opcją. Przy dużej autokonsumpcji rzeczywiście 10 kWp wydaje się odpowiednie a jeszcze załapiesz się na MP4. O net-billingu dużo dowiesz się ze strony AktywnyProsument.pl
Mogę ładować w dzień, do pracy jeżdżę 2-3 razy w tygodniu, co drugi dzień samochód stoi w garażu. Myślałem raczej o G12, wówczas "latem" ładuje się głównie 13-15 bez ograniczeń co do mocy, a "zimą" ładuję się w nocy.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
W PGE w G12 taryfa tania w dzień jest zmienna w zależności od pory roku, zima 13-15 lato 15-17
 

Michal

Moderator
Jeżeli możesz ładować w dzień to G11 jest najlepszą opcją. Przy dużej autokonsumpcji rzeczywiście 10 kWp wydaje się odpowiednie a jeszcze załapiesz się na MP4.
Jeszcze pod różne frazy spamuje tym samym linkiem, ludzie kaman... po co z nim gadacie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
3. Maksymalizuje autokomsumpcję z użyciem BEV
Macie na to jakieś proste sprawdzone schematy ?
Tu optymalnie byłoby mieć (przynajmniej latem) samochód na stałe podłączony do gniazdka i ładować się gdy jest nadprodukcją, czyli w ciagu dnia. Są jakieś sprytne system, które mogą tym zarządzić ? A może jakieś inne dobre praktyki ?
Mam falownik fronius+ licznik fronius którzy mierzy autokonsumpcje+ EVSE od Froniusa.
Wszystko razem kosztuje z 2x więcej niż urządzenia innych firm ale daje możliwość kontrolowania prądu ładowania samochodu tak aby złapać całą produkcję do baterii i nie dobierać z sieci.
 
Top