Jeszcze raz zaznaczę że używanie baterii powinno być tak traktowane jak dieta, czyli można sobie pozwolić od czasu do czasu nawet na bardzo niezdrowe jedzenie, ale na codzień starajmy sie wybierać lepsze. Mimo wszystko jak jesteśmy w trasie i nie mamy czasu to nawet 2 tygodnie diety fastfoodowej nas nie zabije. Zresztą nawet jak ktoś bardzo jedzie po bandzie to do średniego wieku dojedzie bez problemu. Nie bójmy sie naładować auta do 100% i zostawić na cały dzień jeśli tak potrzbujemy, ale może 90% wystarczy. I tu większość powinna skończyć czytać
a wracjąc do doktoryzowania się z baterii
@ciastek Masz rację chciałem poprostu znaleźć cos na poparcie mojego przypuszczenia i źle rozczytałem wykres który załączyłem. Tak jak zaznaczyłem na początku może nie być różnicy i jest mała w zakresie 20-80 ale jesli chodzi o calendar aging to wyższy SoC jest zawsze gorszy jak piszesz.
Natomiast jeśli chodzi o sam zakres pracy SoC to znalazłem tutaj NMC i potwierdza że degradacja 0-20 jest dużo mniejsza niz 80-100, ale akurat bliżej 50% jest odwrotnie i 60-80 degradacja jest mniejsza niż 20-40, ale róznice są naprawde niewielkie
Taka sytuacja może być dlatego że degradacja i wszystkie efekty są skomplikowane i wzajemnie na siebie wpływają i cięzko je odseparować. Tutaj szczegółowo omówione:
I akurat niski SoC, wysoki SoC oraz czas wywołują zupełnie inne zjawiska. Niektóre zmniejszaja pojemność a inne zwiększaja rezystancję. Uważam że zwiekszenie rezystancji jest gorsze bo tracimy pieniądze przy każdym ładowaniu.
