Hamowanie przy wciśniętym pedale gazu.

Cav

Pionier e-mobilności
Puściłeś gaz, więc samochód mocno zwalnia (maksymalna rekuperacja). Lekko naciśniesz gaz, to będzie zwalniał mniej (zmniejszona rekuperacja).
Tak właśnie to zrozumiałem i to mnie zdziwiło.

Jeśli w Tesli to tak działa, to może faktycznie jest to dla niektórych fajne.
Ale w innych autach tego nie zaobserwowałem, stąd moje pytanie i ten wątek (ten disqus mnie pokonuje, nie da się w nim pisać).

Jeszcze tylko dopytam - czy tak działa tylko przy włączonym OPD, czy z wyłączonym tak samo?
 

mALEK

Pionier e-mobilności
czyli potrzebujesz wykresik - battery power, accel pedal usage, brake pressure ;) i jeden pomiar dla standard, a drugi dla OPD i bedzie wiadomo kiedy i jak dziala rekuperacja, kiedy hamuje. z moich obserwacji pedal przyspieszenia przy OPD dzial inaczej niz z roznymi poziomami i opcjami rekupracji
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Tak właśnie to zrozumiałem i to mnie zdziwiło.

Jeśli w Tesli to tak działa, to może faktycznie jest to dla niektórych fajne.
Ale w innych autach tego nie zaobserwowałem, stąd moje pytanie i ten wątek (ten disqus mnie pokonuje, nie da się w nim pisać).

Jeszcze tylko dopytam - czy tak działa tylko przy włączonym OPD, czy z wyłączonym tak samo?
W Zoe też tak działa, szczególnie na B,
puszczasz gaz i auto gwałtownie hamuje pełną rekuperacją, wciskasz gaz nieco i rekuperacja maleje.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
czyli potrzebujesz wykresik - battery power, accel pedal usage, brake pressure ;) i jeden pomiar dla standard, a drugi dla OPD i bedzie wiadomo kiedy i jak dziala rekuperacja, kiedy hamuje. z moich obserwacji pedal przyspieszenia przy OPD dzial inaczej niz z roznymi poziomami i opcjami rekupracji
Nie dokońca - na OPD auto zwykle nie hamuje fizycznie - czyli brak pressure = 0, natomiast im niższy % pedału gazu tym wyższa wartość ładowania baterii.
Chociaż teraz Tesla ma dorobić hamowanie fizyczne na OPD by odczucie użytkownika było takie same niezależnie od możliwości rekuperacji baterii
 

Cav

Pionier e-mobilności
czyli potrzebujesz wykresik - battery power, accel pedal usage, brake pressure ;) i jeden pomiar dla standard, a drugi dla OPD i bedzie wiadomo kiedy i jak dziala rekuperacja, kiedy hamuje. z moich obserwacji pedal przyspieszenia przy OPD dzial inaczej niz z roznymi poziomami i opcjami rekupracji
Wierzę Wam na słowo, zwłaszcza jeśli zależy to od ustawień.
 

Cav

Pionier e-mobilności
W Zoe też tak działa, szczególnie na B,
puszczasz gaz i auto gwałtownie hamuje pełną rekuperacją, wciskasz gaz nieco i rekuperacja maleje.
W ZE40 albo tak nie działało, albo po prostu tego nie zauważyłem.
Ale to było 2 lata temu, więc mogę nie pamiętać, nie pamiętam nawet czy w ogóle miało tryb B (to była podstawowa wersja Q90).
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
W ZE40 albo tak nie działało, albo po prostu tego nie zauważyłem.
Ale to było 2 lata temu, więc mogę nie pamiętać, nie pamiętam nawet czy w ogóle miało tryb B (to była podstawowa wersja Q90).
To jak to działa w Soulu?
Nie ma płynnego przejścia między rekuperacją a przyspieszaniem?
Na max rekuperacji jak zdejmiesz nogę z gazu to auto staje dęba a wciśniesz minimalnie gaz i wyrywa do przodu?
 

mALEK

Pionier e-mobilności
Nie dokońca - na OPD auto zwykle nie hamuje fizycznie - czyli brak pressure = 0, natomiast im niższy % pedału gazu tym wyższa wartość ładowania baterii.
Chociaż teraz Tesla ma dorobić hamowanie fizyczne na OPD by odczucie użytkownika było takie same niezależnie od możliwości rekuperacji baterii
i tutaj mam watpliowsci. to moze zalezec od tego jak OPD jest skonfigurowany i jakie parametry/czujniki sa brane pod uwage. predkosc, masa, temp wszystko moze miec wplyw. z ciekawosci sprawdze (mach-e), bo juz rozne opinie czytalem dot . efektywnosci rekuperacji w przypadku OPD
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Jeszcze tylko dopytam - czy tak działa tylko przy włączonym OPD, czy z wyłączonym tak samo?
W Tesli nie ma możliwości wyłączenia OPD rekuperacji. Można jedynie ustawić jak auto się zachowa zbliżając się do 0 km/h. Opcje są trzy:
- zatrzymanie - hamuje silnikiem do 0 km/h, po czym się zatrzymuje i włącza auto hold.
- pełzanie - toczy się z niewielką prędkością. Po zatrzymaniu hamulcem i puszczeniu hamulca zaczyna się toczyć. Jak ICE z automatem.
- toczenie - hamuje do niewielkiej prędkości po czym toczy się jak ICE w manualu na luzie.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Hmm.. ale musi być gdzieś przestrzeń między silną rekuperacją a przyspieszaniem.
Czy jak na manetce ustawisz max rekuperacje to nie możesz gazem sterować by była lżejsza?
W outlanderze jak wrzuciłem B5 czyli max rekuperacje ale nacisnąłem lekko gaz to auto zwalniało nieco mniej intensywnie.
 
Top