Harmonogram ładowania

newbe

Posiadacz elektryka
W mim przypadku jest to oszczędność 0,5 grosza na każdej kWh (Energa taryfa 12r).
Czyli przy obecnym stylu jazdy to daje oszczędność rzędu 1800 PLN rocznie, w granicznym przypadku. A taka kwota jest warta poświęcenia 1-2 godzin szukania i uruchomienia rozwiązania ładowania poza szczytem.

Teslę wybrałem między innymi dlatego, że ma niski koszt posiadania - TCO. Na podobnej klasy auto - BMW czy Ford Mustang bym się nie skusił.

Podsumowując:
- jednak coś da się ustawić z poziomu Tesli - do przetestownia
- można użyć MacroDroid - dzięki Bronek za info - na pewno sprawdzę to rozwiązanie,
- no i pozostaje OpenHub lub inny podobny soft do zażądania domu, raczej nie dla każdego.
Polecam przetestować. U mnie działa.
Przejechałem 15 km, wstawiłem wtyczkę w garażu o 12:30, o 13:06 jeszcze nie ładowała, ale teraz już ładuje. Oczywiście sama, beż ręcznego wspomagania z aplikacji.
Screenshot_20210326-130644_Tesla.jpg
Screenshot_20210326-131746_Tesla.jpg
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
TAKI NISKI PRAD ŁADOWANIA ponoć generuje spore straty na sam proces ładowania? Sięgające kilkunastu procent. Licznik wstawiony pomiędzy siec a EVSE i porównanie do ilości energii przyjętej by pokazał na ile to prawda.
 

newbe

Posiadacz elektryka
TAKI NISKI PRAD ŁADOWANIA ponoć generuje spore straty na sam proces ładowania? Sięgające kilkunastu procent. Licznik wstawiony pomiędzy siec a EVSE i porównanie do ilości energii przyjętej by pokazał na ile to prawda.
Uważam to za Urban Legend. Założę podlicznik i będzie kolejny elaborat
PS: maksymalny prąd dla zwykłego uziemionego gniazdka 13A.
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja ogolnie mam wrazenie ze tesla jest pradozerna strasznie, jak ja podlaczysz i nastawisz godzine odjazdu to bardzo duzo pradu idzie w gwizdek... ale jeszcze nie mialem okazji tego dokladniej zmierzyc.
 

raph

Zadomawiam się

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Gdzieś czytałem, że Tesla sama z siebie "wie" i uwzględnia, że po 6 rano prąd jest droższy (pewnie w US też tak jest).
Z harmonogramem wyjazdu rzekomo tak jest, że większość ładowania robi w nocy, kończy o 6, potem tylko trochę uzupełnia i dogrzewa na zadaną godzinę.
Nie sprawdzone info, nie traktować poważnie, póki ktoś nie potwierdzi.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Last edited:
Top