Hyundai Ioniq 5 przy 14+ tys. kilometrów przebiegu - to byłby gdzieś tak rok eksploatacji

VanB

Zadomawiam się
Ale zamotaliście :)
Napiszę wam jak są zbudowane światła w mojej optimie. To co tu opisujecie wygląda na "dokładnie to samo", więc może w czymś pomoże.
Ja mam światła ledowe, które jakieś szczątki matrycy posiadają. Ta "matryca" potrafi świecić po europejsku, brytyjsku i po amerykańsku. Odcięcie wygląda podobnie do tego co na filmiku. Kiedyś w opcjach można było sobie samemu przestawić jak mają światła świecić ale potem przyszedł update i opcji już nie ma. Podobno po wjeździe do GB samo się przestawi.
Długie mam realizowane oddzielnym zestawem diod w oddzielnym kloszu. Automatyka potrafi tylko włączyć je lub wyłączyć. (w ogóle nie da się ustawić długich na stałe. Albo tylko krótkie albo długie w trybie auto).
Pochylenie wiązki światła działa tylko na zastaw diod od krótkich. Jak Ci zad siądzie bo jedziesz na wakacje to długie świecą w kosmos a nie na drogę.
Generalnie te światła to produkt bardziej marketingowy niż jakaś współczesna technologia.
 

solik

Pionier e-mobilności
Co ciekawe EV6 ktora jechalem miala wycinanie segmentow jak w Dynamic Light Assist z paroletnich VW. Niewiele tych segmentow, na okolo 4-6 ale jednak.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Podobnie jest w Mach-E. Jakoś specjalnie dużo tych segmentów nie ma (tak na oko 8-10), ale wycinają się bardzo ładnie i robi to robotę.

Nie wiedziałem, że Ioniq5 nie ma matriksów. Byłem pewien, że skoro jedna wersja ma LEDy a druga LEDy projekcyjne, to te projekcyjne to matriksy. A tutaj zonk...

Fajnie byłoby zrobić takie kompendium braków w wyposażeniu, które mogą być dla niektorych deal-breakerami. U mnie się trochę tego naskładało w różnych modelach różnych marek. Mogę podać przykłady:

ID.4 i pochodne:
- brak one-pedal-drive
- wersje RWD mają słabe osiągi
- brak frunka

EV6:
- główny zarzut to niska tylna kanapa. Jeśli ktoś ma małe dzieci (fotelikowe) to może być wręcz zaleta, ale nastoletnie dzieci (lub wręcz dorosłe dzieci) mogą mieć umiarkowanie wygodnie.

Mach-E:
- dosyć twarde zawieszenie (trzeba koniecznie się przejechać przed kupnem i sprawdzić, czy jest dla nas akceptowalne)
- brak wentylowanych foteli i brak podgrzewanej tylnej kanapy
- światła matrix są w standardzie tylko w wersji AWD. W wersji RWD nie są dostępne nawet za dopłatą

Tesla Y:
- brak zegarów przed kierowcą
- brak android auto/apple carplay
- brak matriksów, nawet za dopłatą. hardware niby jest (od ponad roku), a software może być... za dwa elonotygodnie
- wpadki jakościowe (aczkolwiek te z chin nie powinny być problematyczne)

Tak jak pisałem - to tylko przykłady. Dla niektórych te cechy mogą być wręcz zaletami, dla innych przeszkodą nie do przejścia. Generalnie chodzi bardziej o wypisanie tych braków/cech, niż o dyskusję o tym czy dla kogoś to duża wada czy nie.
 

solik

Pionier e-mobilności
- brak matriksów, nawet za dopłatą. hardware niby jest (od ponad roku), a software może być... za dwa elonotygodnie
software jest blokowany bo w USA nie sa dozwolone adaptacyjne swiatla.. tzn nie byly :) w Porsche za milion kupionym w USA tez masz zwykle LEDy

 

vwir

Pionier e-mobilności
No i zaczyna się... Jakoś fordowi amerykańskie prawodawstwo nie przeszkadzało zaoferować takich świateł w europejskim Mach-E. Nie interesują mnie domysły ani tłumaczenia. Nie ma i koniec. Niektórzy wolą mieć, innym to nie przeszkadza. Chodzi mi bardziej o odnotowanie faktu, nic więcej.
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Tesla to amerykański producent, wiec dla nich punktem wyjścia jest prawo USA i pod to maja bazę funkcjonalną, Porche odwrotnie.
Niezmienia to faktu, że w TM3 automatyczne światła drogowe (nie mówię o matrix tylko o zwykłym przełączaniu) też działają słabo. Dla mnie to duże odczucie niedogodności, bo w drugim aucie mam ILS i jestem do tego komfortu przyzwyczajony, ale… wystarczy nie jeździć nocą 😉✌️😎
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A Ford jest z US, ale jednak od dziesiątek lat funkcjonuje też jako producent europejski, więc mocno różni się od takiej Tesli, która do niedawna była w zasadzie startupem.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Widzę, że mój pomysł o zwykłym wypisaniu braków spełznie na niczym. Od razu zaczynają się takie dyskusje. No nic, w takim razie daruję sobie.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Twój wpis jest Ok jak najbardziej.
Nie poddawaj się. 👍
Ja porównując tzw matrixy TM3 z ILS z mojego merca jednoznaczne wskazałem co mi pasuje a co nie.
Nie zmienia to też faktu oceny miejsca osadzenia poszczególnych marek w rynku ( Tesla jako post StartUp versus firmy z dziesiątkami lat tradycji produkcyjnej), z fokusem na modele elektryczne
 
Top