Jest Skoda, będzie muminek

  • Thread starter Konto_skasowane_na_prosbe_2022-03-19
  • Start date
  • Tags
    None
K

Konto_skasowane_na_prosbe_2022-03-19

Gość
TM3 nie ma wiekszej baterii niż TMY w wersji LR czy P, tylko lepszą aerodynamikę, przy budżecie 300k ja bym brał w ciemno TMY tak jak kupiłem w ciemno TM3 ale budżet miałem 200k. TMY ma mieć nowe baterie 4680 i są spekulacje, że zasięg wzrośnie ale pewnie cena również.
Ja miałem informację, że Y ma 75 kwh a 3 ma 82 kwh.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Rozumiem, ale nie uważasz że w takim samochodzie to wyglada dość dziwnie, co by nie powiedzieć tandetnie?
Ale jakie to ma znaczenie? Komentowałem sformułowanie, że auto ma ledowe świata z manualną regulacją. Jeśli już się czepiać to słabych świateł o strumieniu poniżej 2000lm, a nie pokrętełka.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ale jakie to ma znaczenie? Komentowałem sformułowanie, że auto ma ledowe świata z manualną regulacją. Jeśli już się czepiać to słabych świateł o strumieniu poniżej 2000lm, a nie pokrętełka.
Chodzi o to że Ioniq 5 ma słabe światła? Nie wiedziałem o tym.
Jeśli zaś chodzi o to pokrętło, to może mnie tylko zdziwiło. Po prostu od 13 lat miałem samochody (a trochę ich było) albo na ksenonach albo ma LED i się odzwyczaiłem od takiej manualnej regulacji. Chyba jednak coś zmienili bo znalazłem w necie takie zdjęcie
D8E7441D-7FBB-400A-B1B4-9B018065CDC9.jpeg
 

vwir

Pionier e-mobilności
Może jest kilka opcji do wyboru/konfiguracji? Z tego co widzę to w opcjach jest reflektory LED lub projekcyjne reflektory LED. Podejrzewam, że te nie-projekcyjne mają strumień poniżej 2000lm i manualną regulacja. A projekcyjne mają automatyczną regulację.

Odnośnie ksenonów i automatycznej regulacji - taka ciekawostka: stare ksenony od zawsze miały 35W i strumień powyżej 2000lm, stąd automatyczna regulacja. Z czasem zaczęły się pojawiać bieda-ksenony o mocy 25W i strumieniu poniżej 2000lm, które nie wymagały automatycznej regulacji. Więc istnieje szansa, że gdybyś dzisiaj zamówił jakieś tańsze auto z ksenonami to miałbyś manualną regulację.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Nadal sa wspolczesne auta ktore same sobie poziomuja swiatla a maja to pokretlo.. i LEDy wcale nie sa slabe :)

np Mini tak ma czyli pewnie BMW 1 tez.

nowe Renault Clio tez umozliwia reczne poziomowanie przy LEDach.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nadal sa wspolczesne auta ktore same sobie poziomuja swiatla a maja to pokretlo
Możesz podać przykład? Nie widzę sensu pokrętła gdy auto samo poziomuje.

np Mini tak ma czyli pewnie BMW 1 tez.

nowe Renault Clio tez umozliwia reczne poziomowanie przy LEDach.
Powtórzę: to nie zależy od ledów, ksenonów czy świeczek, tylko od strumienia światła.
 

solik

Pionier e-mobilności
Tam wiem o czym mowisz, tylko dalem przyklad realny ktory znam, KIA eNiro/eSoul fakt daje lekko zoltawe to ledowe swiatlo i ewidentnie nie sa to pierwszej swiezosci ledy ale w przykladzie BMW/Mini ledy sa bardzo mocne i rowniez sie zdarza pokretlo :) oczywiscie kiedy swiatla nie sa adaptacyjne/matrix

Slabosc swiatla to indywidualne odczucie, wiele marek ma fabrycznie zbyt nisko ustawione swiatla mijania a niektore maja wrecz za wysoko.
 
Top