Przecież to są "eko-rady" takie jak masz na przykład w Skodach czy innych spalinowych samochodach. "Zamknij okno przy dużej prędkości", "Ograniczaj pracę silnika na postoju".Swoją drogą, zaczyna mnie to już nawet śmieszyć.
Auto potrafi przyspieszyć 0-100 w 3-4 sekundy, a po przekroczeniu 110 "krzyczy" by zwolnić, bo zasięg się kurczy 🤣
Nic nie rozumiesz a piszesz... Wypożycz na tydzień i siądź za kierownicą czy wolantem i wtedy pytaj na bieżąco. To są skróty myślowe i szczegóły znane tylko użytkownikom. Niuanse z dużą dozą braku precyzji . To tak jak bym napisał że Passat powyżej 150km/h krzyczy mi licznikiem zwolnij bo spada poziom paliwa.Swoją drogą, zaczyna mnie to już nawet śmieszyć.
Auto potrafi przyspieszyć 0-100 w 3-4 sekundy, a po przekroczeniu 110 "krzyczy" by zwolnić, bo zasięg się kurczy 🤣
Byś pracował jako ochroniarz w garażu podziemnym w galerii handlowej to byś błagał Unię o 2025 rok a nie o 2035!Taki mój sposób na wyrażenie niezadowolenia z zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych... 🤷♂️
Wczoraj stałem w korku na półwyspie takim 20 km. Postoje po 10-15 minut i przejechanie 300 metrów. NIKT NIE WYŁĄCZAŁ SILNIKA (a ja tak)! A ZIEMIA PŁONIE !Przecież to są "eko-rady" takie jak masz na przykład w Skodach czy innych spalinowych samochodach. "Zamknij okno przy dużej prędkości", "Ograniczaj pracę silnika na postoju".
Tesla mi też często sugeruje, żebym przełączył na Chill, bo gwałtowne przyspieszanie i zwalnianie jest mniej efektywne.
Chodzi o coraz częstszy zakaz wjazdu na taki parking aut elektrycznych?Byś pracował jako ochroniarz w garażu podziemnym w galerii handlowej to być błagał unię o 2025 rok a nie o 2035!
Klimatyzacja musi chodzić....Wczoraj stałem w korku na półwyspie takim 20 km. Postoje po 10-15 minut i przejechanie 300 metrów. NIKT NIE WYŁĄCZAŁ SILNIKA (a ja tak)! A ZIEMIA PŁONIE !
Jeździłem paroma elektrykami, ale nie widzę potrzeby 3 sekund do setki, wystarczy mi 8-10. Nie potrzebuję jednak do tego auta za 250-300 tysNic nie rozumiesz a piszesz... Wypożycz na tydzień i siądź za kierownicą czy wolantem i wtedy pytaj na bieżąco. To są skróty myślowe i szczegóły znane tylko użytkownikom.
Jest różnica- 100 a 150 km/hNiuanse z dużą dozą braku precyzji . To tak jak bym napisał że Passat powyżej 150km/h krzyczy mi licznikiem zwolnij bo spada poziom paliwa.
Właśnie o to mi chodzi. O tą sprzeczność - kup auto z 3 sekundami do setki, by jeździć jak zwykłą starą Fabią 1.4...Dla wyjaśnienia, bo edukować trzeba nawet jak uczeń oporny. To Tesla ma taki ekran/zakładkę analizując a ą jazdę i dającą rady, i tam jest kilka wariantów co by było gdyby, jak wpływają podjazdy jak wiatr i jak styl jazdy. W danej chwili lub w odcinku czasu. To dla dociekliwych, oszczędnych i ciekawskich. Taka analiza co można w danej chwili poprawić aby jechać ekonomiczniej.
I często pojawia się sugestia aby ograniczyć prędkość do np 110km/h bo wtedy będzie np 3 km więcej zasięgu. To są naprawdę minimalne korekty i zyski ale dla lubiący jazdę na kropelce istotne
Coś jak "ekoniańka"?Przecież to są "eko-rady" takie jak masz na przykład w Skodach czy innych spalinowych samochodach. "Zamknij okno przy dużej prędkości", "Ograniczaj pracę silnika na postoju".
Tesla mi też często sugeruje, żebym przełączył na Chill, bo gwałtowne przyspieszanie i zwalnianie jest mniej efektywne.
Jednak powrócił 🙂 Chodzi raczej o podduszanie takiego biedaka spalinami. Raz w garażu w bloku inteligentny tatuś odpalił Insignię w dyzlu i dopiero zaczął ładować bagaże i usadzać dzieci. Dzieci oczywiście stały cały czas obok samochodu i wdychały sobie dymek. Ktoś przez cały dzień ma niezłą inhalacja.Chodzi o coraz częstszy zakaz wjazdu na taki parking aut elektrycznych?
A jak określasz jakie obroty są zbyt niskie? Masz dane producenta na temat do jakiego poziomu obrotów silnik został skonstruowany czy na 'wydaje mnie się bo polaczek zawsze wie lepiej' ?Coś jak "ekoniańka"?
Nigdy nie stosuję się do wskaźnika zmiany biegów (jeżdżę manualem), zmieniam biegi tak, by silnik się nie dusił.
Na zbyt niskich obrotach występują zbyt wysokie obciążenia na silniku, co ma negatywny wpływ na trwałość i zużycie paliwa.