I znowu winny elektryk.

daniel

Señor Meme Officer
Swoją drogą, zaczyna mnie to już nawet śmieszyć.
Auto potrafi przyspieszyć 0-100 w 3-4 sekundy, a po przekroczeniu 110 "krzyczy" by zwolnić, bo zasięg się kurczy 🤣
Przecież to są "eko-rady" takie jak masz na przykład w Skodach czy innych spalinowych samochodach. "Zamknij okno przy dużej prędkości", "Ograniczaj pracę silnika na postoju".
Tesla mi też często sugeruje, żebym przełączył na Chill, bo gwałtowne przyspieszanie i zwalnianie jest mniej efektywne.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Swoją drogą, zaczyna mnie to już nawet śmieszyć.
Auto potrafi przyspieszyć 0-100 w 3-4 sekundy, a po przekroczeniu 110 "krzyczy" by zwolnić, bo zasięg się kurczy 🤣
Nic nie rozumiesz a piszesz... Wypożycz na tydzień i siądź za kierownicą czy wolantem i wtedy pytaj na bieżąco. To są skróty myślowe i szczegóły znane tylko użytkownikom. Niuanse z dużą dozą braku precyzji . To tak jak bym napisał że Passat powyżej 150km/h krzyczy mi licznikiem zwolnij bo spada poziom paliwa.
Dla wyjaśnienia, bo edukować trzeba nawet jak uczeń oporny. To Tesla ma taki ekran/zakładkę analizując a ą jazdę i dającą rady, i tam jest kilka wariantów co by było gdyby, jak wpływają podjazdy jak wiatr i jak styl jazdy. W danej chwili lub w odcinku czasu. To dla dociekliwych, oszczędnych i ciekawskich. Taka analiza co można w danej chwili poprawić aby jechać ekonomiczniej.
I często pojawia się sugestia aby ograniczyć prędkość do np 110km/h bo wtedy będzie np 3 km więcej zasięgu. To są naprawdę minimalne korekty i zyski ale dla lubiący jazdę na kropelce istotne
 
Last edited:

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Taki mój sposób na wyrażenie niezadowolenia z zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych... 🤷‍♂️
Byś pracował jako ochroniarz w garażu podziemnym w galerii handlowej to byś błagał Unię o 2025 rok a nie o 2035!
 
Last edited:

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Przecież to są "eko-rady" takie jak masz na przykład w Skodach czy innych spalinowych samochodach. "Zamknij okno przy dużej prędkości", "Ograniczaj pracę silnika na postoju".
Tesla mi też często sugeruje, żebym przełączył na Chill, bo gwałtowne przyspieszanie i zwalnianie jest mniej efektywne.
Wczoraj stałem w korku na półwyspie takim 20 km. Postoje po 10-15 minut i przejechanie 300 metrów. NIKT NIE WYŁĄCZAŁ SILNIKA (a ja tak)! A ZIEMIA PŁONIE !
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Wczoraj stałem w korku na półwyspie takim 20 km. Postoje po 10-15 minut i przejechanie 300 metrów. NIKT NIE WYŁĄCZAŁ SILNIKA (a ja tak)! A ZIEMIA PŁONIE !
Klimatyzacja musi chodzić....
(Zaraz się zacznie gadka, jak to w elektryku działa Klimatyzacja i że mają w tym przewagę. Nie wnikam)
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Nic nie rozumiesz a piszesz... Wypożycz na tydzień i siądź za kierownicą czy wolantem i wtedy pytaj na bieżąco. To są skróty myślowe i szczegóły znane tylko użytkownikom.
Jeździłem paroma elektrykami, ale nie widzę potrzeby 3 sekund do setki, wystarczy mi 8-10. Nie potrzebuję jednak do tego auta za 250-300 tys
Niuanse z dużą dozą braku precyzji . To tak jak bym napisał że Passat powyżej 150km/h krzyczy mi licznikiem zwolnij bo spada poziom paliwa.
Jest różnica- 100 a 150 km/h
Dla wyjaśnienia, bo edukować trzeba nawet jak uczeń oporny. To Tesla ma taki ekran/zakładkę analizując a ą jazdę i dającą rady, i tam jest kilka wariantów co by było gdyby, jak wpływają podjazdy jak wiatr i jak styl jazdy. W danej chwili lub w odcinku czasu. To dla dociekliwych, oszczędnych i ciekawskich. Taka analiza co można w danej chwili poprawić aby jechać ekonomiczniej.
I często pojawia się sugestia aby ograniczyć prędkość do np 110km/h bo wtedy będzie np 3 km więcej zasięgu. To są naprawdę minimalne korekty i zyski ale dla lubiący jazdę na kropelce istotne
Właśnie o to mi chodzi. O tą sprzeczność - kup auto z 3 sekundami do setki, by jeździć jak zwykłą starą Fabią 1.4...
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Przecież to są "eko-rady" takie jak masz na przykład w Skodach czy innych spalinowych samochodach. "Zamknij okno przy dużej prędkości", "Ograniczaj pracę silnika na postoju".
Tesla mi też często sugeruje, żebym przełączył na Chill, bo gwałtowne przyspieszanie i zwalnianie jest mniej efektywne.
Coś jak "ekoniańka"?
Nigdy nie stosuję się do wskaźnika zmiany biegów (jeżdżę manualem), zmieniam biegi tak, by silnik się nie dusił.
Na zbyt niskich obrotach występują zbyt wysokie obciążenia na silniku, co ma negatywny wpływ na trwałość i zużycie paliwa.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Chodzi o coraz częstszy zakaz wjazdu na taki parking aut elektrycznych?
Jednak powrócił 🙂 Chodzi raczej o podduszanie takiego biedaka spalinami. Raz w garażu w bloku inteligentny tatuś odpalił Insignię w dyzlu i dopiero zaczął ładować bagaże i usadzać dzieci. Dzieci oczywiście stały cały czas obok samochodu i wdychały sobie dymek. Ktoś przez cały dzień ma niezłą inhalacja.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Coś jak "ekoniańka"?
Nigdy nie stosuję się do wskaźnika zmiany biegów (jeżdżę manualem), zmieniam biegi tak, by silnik się nie dusił.
Na zbyt niskich obrotach występują zbyt wysokie obciążenia na silniku, co ma negatywny wpływ na trwałość i zużycie paliwa.
A jak określasz jakie obroty są zbyt niskie? Masz dane producenta na temat do jakiego poziomu obrotów silnik został skonstruowany czy na 'wydaje mnie się bo polaczek zawsze wie lepiej' ?
 
Top