Id.3/cupra Born czy Koreańczycy

mror3k

Nowy na Forum
Zastanawiam się nad kupnem elektryka jeśli chodzi o modele to przymierzam się do Cupry Born 58kWh strzelam że będzie w cenie podobnej co id.3 +5% to z małymi dodatkami cenowo będzie koło 180k zł. Jeździłem już id.3 i bardzo mi się podobała jazda jednak wykończenie dawało nie było genialne ale ponoć Cupra ma być lepsza bo w standardzie ma lepsze fotele i więcej miękkiej tkaniny w środku. Co do Koreańczyków jeździłem Kona fajny mały samochodzik ale jakoś kultura jazdy mi troszkę odbiegała od Volkswagena. ENiro wydaje się fajnym samochodem jednak boję się tego piano Black w środku. Największym problemem Koreańczyków jest finansowanie rata która dostałem od dealera wynosi 2300 zł miesięcznie natomiast w volkswagenie dla takich samych warunków wpłaty własnej i wykupu rata około 1800.

Charakterystyka użytkowania samochodu.
Codzienny dojazd do pracy 70km(autostrada) w jedną stronę
Wypady weekendowe 150 + w jedną stronę chciałbym mieć taki bufor żeby nie musieć się ładować codziennie w okresie kiedy nie ma mrozu.

Jak myślicie iść w tego Borna albo id.3 czy jednak coś pokombinować z Koreańczykami a może wziąć id.4 albo enyaqa z baterią 52 ewentualnie czy macie jakieś inne pomysły.

I jeszcze jedno pytanie jak myślicie ile % ceny straci takie auto po 3 latach i z przebiegiem koło 150 000 km
 

galux20

Zadomawiam się
Mam od ręki leafa 40 kw conecte lub id3 45kw .
Id3 droższe 10 tys
Ale finansowanie niweluje do 5 tys..
Coś czuję po kościach że możliwość ładowania 125 kw na trasie zrobi znaczącą różnicę .
Choć wokół domu to pewnie nie
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Mam od ręki leafa 40 kw conecte lub id3 45kw .
Id3 droższe 10 tys
Ale finansowanie niweluje do 5 tys..
Coś czuję po kościach że możliwość ładowania 125 kw na trasie zrobi znaczącą różnicę .
Choć wokół domu to pewnie nie
Jak nie podoba mi się ID3 ani nie darzę jakoś sympatią ich podejścia do elektromobili, to w porównaniu do Leafa jest to nowocześniejsze auto.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jaka wersja id.3? Ma podstawowe rzeczy typu dostęp bezkluczykowy? Ma w ogóle to ładowanie 125kW? Bo ono chyba nie było w standardzie (ale to się mogło zmienić).
 

nabrU

Moderator
Ja będę trochę stronniczy ale przy 5k zł różnicy nawet bym na Leafa nie patrzył (sorry właściciele tego pojazdu ). Leaf to de facto samochód generacyjnie z 2018 roku z ginącym złączem CHAdeMO i o ponad połowę wolniejszej prędkości ładowania DC niż ID.3. A to się w np. trasie liczy.
Leaf nie ma chyba chłodzonej/ grzanej baterii więc w zimie zasięg spadnie znacznie.

ID.3 ma sporo przydatnych gadżetów (zależnie od wersji), które nie jestem pewien czy są w takim Leafie: adaptacyjny tempomat ACC współpracyjący z kamerą od znaków drogowych, adaptacyjny regen. Nie wiem czy ID.3 45kWh ma matrycowe LEDy (chyba nie) bo to super dodatek jest

braku ePedal.

Tryb B w ID.3 to taki ePedal. Też się zatrzymuje bez hamowania. Plus robi to też ACC.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tryb B w ID.3 to taki ePedal. Też się zatrzymuje bez hamowania. Plus robi to też ACC.
Jeździłem ID.4 i zdecydowanie nie było tak jak w ePedal. Musiałem zatrzymać się hamulcem i wtedy dopiero trzymał mnie autohold. Nie mówiąc nawet o tym, że nawet w trybie B hamował za słabo, żeby można było jeździć bez użycia hamulca.
Leaf nie ma chyba chłodzonej/ grzanej baterii więc w zimie zasięg spadnie znacznie.
Leaf MA grzaną baterię. Ba - ma pompę ciepła i zimą zasięg spada mu mniej niż w wielu innych autach. Akurat w ID.3 zasięg zimowy spada najbardziej ze wszystkich elektryków, znacznie mocniej niż w leafie: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/info/elektroauto-reichweite-winter/
ID.3 ma sporo przydatnych gadżetów (zależnie od wersji), które nie jestem pewien czy są w takim Leafie: adaptacyjny tempomat ACC współpracyjący z kamerą od znaków drogowych, adaptacyjny regen. Nie wiem czy ID.3 45kWh ma matrycowe LEDy (chyba nie) bo to super dodatek jest
To zupełnie jak leaf. Adaptacyjny tempomat, kamery 360 stopni, monitoring ruchu poprzecznego (wyjeżdżanie tyłem z prostopadłego miejsca postojowego), grzanie foteli z przodu i kanapy z tyłu, grzanie kierownicy, ePedal, etc. W kwestii bajerów powiedziałbym, że jest porównywalnie. Na szczęście adaptacyjny tempomat w leafie nie polega na tym co odczyta kamera od znaków - we wspomnianym ID.4 którym jeździłem było to ultra irytujące. Może w innych krajach jest lepiej, ale tam gdzie ja jeździłem notorycznie zdarzało mu się przeczytać jakieś ograniczenie które mnie nie obowiązywało, albo w ogóle traktował ograniczenie tonażu jako ograniczenie prędkości. Nawet nie wspominam o tym, że nie zauważał skrzyżowań, które odwoływały ograniczenie prędkości.

Przy takiej różnicy w cenie też bym pewnie wziął ID.3, ale nie zakłamujmy rzeczywistości i nie piszmy bzdur.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Ja będę trochę stronniczy ale przy 5k zł różnicy nawet bym na Leafa nie patrzył (sorry właściciele tego pojazdu ).
Dokładnie tak.
Leaf to de facto samochód generacyjnie z 2018 roku z ginącym złączem CHAdeMO i o ponad połowę wolniejszej prędkości ładowania DC niż ID.3.
Połowę to przy pierwszym ładowaniu.
Przy następnych to może być i dziesięciokrotnie.
Rapidgate w Leafie się ujawni.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Mam od ręki leafa 40 kw conecte lub id3 45kw .
Id3 droższe 10 tys
Ale finansowanie niweluje do 5 tys..
Coś czuję po kościach że możliwość ładowania 125 kw na trasie zrobi znaczącą różnicę .
Choć wokół domu to pewnie nie
A tak z ciekawości za ile masz tego Leafa do wzięcia?
 
Top