ID.3 - wersja softu 3.7 !!

wuja7

Zadomawiam się
Hej - przy okazji serwisu po dwoch latach, calkiem przypadkiem okazalo sie, że moje auto nie bralo udzialu w akcji serwisowej dotyczacej softu, która niby byla przeprowadzana w lutym 2024 (moje auto bylo wtedy na placu u niemca rozbite, wiec nie dziwota). Ale co ciekawe wyszlo to dopiero po tym, jak zaczalem narzekac na soft, ze to wszystko zyje swoim zyciem, ciagle sie resetuje (nawet w czasie jazdy, ale co ciekawe auto dalej jedzie) i dopiero wtedy pan to zauwazyl. No to sie umowilem z nim na kolejny raz, bo ten uprgrade mial trwac caly dzien u nich (sam nie moglem tego zrobic, brawo VW). Zrobili, choc trwalo dluzej, bo dyskutowali z Niemcami czy zrobili dobrze i kto ma racje jak to zrobic, no ale odebralem. Na drugi dzien okazuje sie, ze nie moge sie ciagle polaczyc z apki z moim samochodem, a niektore uslugi, np sprawdzanie wersji softu, mowia ze auto nie ma polaczenia z siecia. Po dluzszej samodzielnej walce, ktora nic nie zmienila, dzwonie i znowu sie umawiam, ze mi to nie do konca jakos dziala, ze nie mam polaczenia z autem, no to oni, zebym podjechal to zobacza. Ale nagle, jakos po trzech dniach czyli jeszcze przed moim terminem, nagle auto mowi: "mam nowa poprawke, czy zainstalowac?" - no to ja tak troche niepewnie : jasne instaluj (ki czort skoro nie ma sieci??). Mijaja trzy minuty i nagle ... wszystko dziala! Apka sie łaczy bez problemu, sprawdzam wersje softu i nie ma komunikatu o braku sieci tylko wyskakuje numer 3.7 !! Nie wiedzialem nawet, ze taka juz jest dla wersji przedliftowych.
Nie mam pojecia czy ona cos zmienia i czy cos dodaje - osobiscie nic nie zauwazylem, ale po prostu jest mega stabilna jak na razie (jakis tydzien dziala bez resetow i innych problemow) wiec dla mnie to juz i tak sukces.
Tak czy inaczej - polecam zadzwonic do serwisu, bo skoro mi to zrobili (z problemami, ale jest) to wam tez moga. Nie wiem czy taki upgrade jest robiony po gwarancji tez za darmo, ale na gwarancji robia za darmo. Robilem na Polczynskiej wiec polecam, bo maja to juz na mnie przetrenowane.
 

nabrU

Moderator
Nie mam pojecia czy ona cos zmienia i czy cos dodaje - osobiscie nic nie zauwazylem, ale po prostu jest mega stabilna jak na razie (jakis tydzien dziala bez resetow i innych problemow) wiec dla mnie to juz i tak sukces.



The actual scope of the changes depends on the equipment and the current software version, which is the jumping point.

• Bidirectional charging (V2H) for 77 kWh batteries

• Minimizing noise during charging caused by interference from some mains connections

• Increased robustness of Wi-Fi or Bluetooth connection

• Fixed a bug that could cause a flickering or black rear camera image in rare cases

• Improvement of the notification concept in case of loss of mobile connection in areas with low network coverage (notification now disappears automatically after the connection is restored)

• Further performance and stability improvements
 

wuja7

Zadomawiam się
Dobra sam sobie odpowiem ;)

V2H - co to jest?
V2H (Vehicle-to-Home) to technologia dwukierunkowego ładowania, która pozwala na zasilanie domu lub firmy bezpośrednio z akumulatora pojazdu elektrycznego. W praktyce oznacza to, że samochód elektryczny może pełnić funkcję mobilnego magazynu energii, podobnie jak stacjonarne akumulatory domowe (np. Tesla Powerwall). Dzięki V2H, energia zgromadzona w akumulatorze pojazdu może być wykorzystana do zasilania urządzeń domowych, co może pomóc w obniżeniu rachunków za prąd, zwłaszcza w godzinach szczytowego zapotrzebowania na energię, lub w sytuacjach awaryjnych, kiedy dochodzi do przerw w dostawie prądu.

Aby korzystać z technologii V2H, niezbędna jest instalacja specjalnej ładowarki dwukierunkowej, która umożliwia przesyłanie energii w obu kierunkach – od sieci do pojazdu oraz od pojazdu do instalacji domowej. Technologia ta jest coraz bardziej popularna, szczególnie w połączeniu z systemami zarządzania energią w domach wyposażonych w panele fotowoltaiczne, co pozwala na lepsze wykorzystanie energii odnawialnej. www.superauto.pl
 

nabrU

Moderator

wuja7

Zadomawiam się
Trzeba mieć spec-EVSE za gruby plik banknotów (np. taki):


Bardzo ladniutki ten Quasar - bralbym. Ale z drugiej strony, mam wrazenie, ze to by dosc mocno zuzywalo baterie gdyby uzywac tej opcji czesto, a nie tylko jak elektrownia prad odetnie bo ma awarie ... (choc moze wtedy by sie nie dawalo uzywac, bo Quasar tez potrzebuje zasilania jak falownik do paneli slonecznych np ...
 

nabrU

Moderator
Bardzo ladniutki ten Quasar - bralbym.

Pamiętasz jak mówiłem, że to drogi gips. Przyszykuj się na jakieś 3500 - 4000.... euro.
 

6a8

Posiadacz elektryka
No i zrób skarbonkę, i wrzucaj datki na nową baterię :)
Żartuję oczywiście, ale czy to się na prawdę może opłacać, przy takich cenach baterii, bo jakoś nie widać aby spadały ?
 

staarek

Fachowiec
• Bidirectional charging (V2H) for 77 kWh batteries
Serio?? Dziala to u kogos? Trzeba miec jakis specjalny kabelek? Czyli, ze moge moim autem innych ladowac?
Hej, kupilem cos takiego z Chin, juz nawet przyszlo, ale nie mialem jeszcze okazji przetestować. Jak znajde troche czasu to podlacze i zdam raport na forum czy dziala.
 

Attachments

  • Screenshot_20241018_142203_Chrome.jpg
    Screenshot_20241018_142203_Chrome.jpg
    314,1 KB · Liczba wyświetleń: 29
  • Screenshot_20241018_142617_Chrome.jpg
    Screenshot_20241018_142617_Chrome.jpg
    476,9 KB · Liczba wyświetleń: 28

wuja7

Zadomawiam się
Fajne - znalazlem to za 2130zl teraz na ali. Duze dosc ale jak ktos potrzebuje to wyglada, ze mogloby spelnic zadanie na wyjezdzie. Daj koniecznie znac jak poszly testy.
 
Top