Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

elektryk

Pionier e-mobilności
Owi inni są niepewnością. Oczywiście w aplikacji delikwent sobie może zobaczyć czy stacja jest obłożona czy nie, ale oprócz tego Tesla może zgadywać całkiem dokładnie jaka będzie zajętość za pół godziny np. (bo wie kto tam zmierza używając nawigacji). O nie-teslach niestety nie wie.
Z tego co zrozumiałem to w USA deal z producentami w sprawie NACS zakłada głęboką integrację - tj. z nawigacją oraz Plug&Charge. Experience ma być ponoć taki sam jak dla Tesli.

Niestety cały misterny plan może pójść w piach jak przyjedzie ktoś zapłacić kartą.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ciekawe czy Tesla będzie dynamicznie blokowała dostępność słupków dla innych. Wydaje mi się że nie, bo powoduje to dodatkową niepewność dostępności dla klientów, ale czas pokaże

Pierwsze słyszę o czymś takim i zasadniczo dlaczego miałaby to robić, tzn. najpierw udostępniać a potem blokować. Udostępniają (tu mowa o V2 i V3) na podstawie jakichś danych i widać Tesli się to opłaca, więc po co nagle mieliby blokować.

Przy V2 i V3 jest jeszcze jeden problem, gdy samochód inny niż Tesla ma gniazdo CCS po prawej stronie wtedy niejako blokujuje 2 SuC... Przy SuC V4 kabel jest dłuższy i problem ten odpada.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Pierwsze słyszę o czymś takim i zasadniczo dlaczego miałaby to robić, tzn. najpierw udostępniać a potem blokować. Udostępniają (tu mowa o V2 i V3) na podstawie jakichś danych i widać Tesli się to opłaca, więc po co nagle mieliby blokować.

Przy V2 i V3 jest jeszcze jeden problem, gdy samochód inny niż Tesla ma gniazdo CCS po prawej stronie wtedy niejako blokujuje 2 SuC... Przy SuC V4 kabel jest dłuższy i problem ten odpada.
Z tego co słyszałem niektóre SC są (były?) udostępniane dla innych tylko w przypadku małego obłożenia, jak zaczynało się robić ciasno to wyłączany jest dostęp dla innych żeby Tesle nie musiały czekać.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
No właśnie to mnie dziwi, bo nigdy o czymś takim nie słyszałem a mamy chyba 23 lokalizacje SuC udostępnione w UK. Raczej błoby o takim procederze głośno na grupach i forach w UK.
 

luki

Posiadacz elektryka
Owi inni są niepewnością. Oczywiście w aplikacji delikwent sobie może zobaczyć czy stacja jest obłożona czy nie, ale oprócz tego Tesla może zgadywać całkiem dokładnie jaka będzie zajętość za pół godziny np. (bo wie kto tam zmierza używając nawigacji). O nie-teslach niestety nie wie.
Z tej perspektywy tak, ale i tak jadąc Teslą nie masz gwarancji dostępności/rezerwacji słupka. Z tym zgadywaniem to zawsze ryzyko, bo klient się może rozmyślić, inny dłużej poczekać. Widać to np na nawigacji jak się jedzie przez pół Polski - wszystko na zielono, ale nie zgadnie że za 3h przy przejeździe przez miasto wojewódzkie bedzie 16:00 i typowe godziny szczytu, więc do całej trasy trzeba dodać 1h opóźnienia
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ech, typowe dla PL szukanie dziury w całym spowodowane problemami z infra.
W innym wątku wstawiłem skriny, że mam 10 lokalizacji SuC w promieniu 60km plus istnieją ładowarki inych operatoróww podobnym nasyceniu więc ładować się jest gdzie nawet jak się okaże że danyc SuC jest pełny.
 

luki

Posiadacz elektryka
Myślę, że masz rację. Gdyby było tego pełno, nikt by się nawet nie zastanawiał tylko jechał dalej - jak nie ten, to następny
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
ale nie zgadnie że za 3h przy przejeździe przez miasto wojewódzkie bedzie 16:00 i typowe godziny szczytu, więc do całej trasy trzeba dodać 1h opóźnienia
Nie no, to właśnie zgadnie, bo to typowe godziny szczytu (są nawet wykresiki i wyższe stawki) :)
Ale tak, jeżdżąc po takich SuC dostępnych dla wszystkich nigdy nie widziałem problemu. 3 tesle, jeden VW czy co to tam było i kilkanaście wolnych stanowisk, także spoko, spoko.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Zeby rozwiać dylematy z problemami z ładowaniem i czy SuC zajęte czy nie.
Taki rekordzik: w miesiącu sierpniu w UK zainstalowano rekordową liczbę 320 publicznych szybkich ładowarek DC (w tym 44 x 50kW, 177 x 51-175kW i 99 x 176-350kW).

 

elektryk

Pionier e-mobilności
Zeby rozwiać dylematy z problemami z ładowaniem i czy SuC zajęte czy nie.
Taki rekordzik: w miesiącu sierpniu w UK zainstalowano rekordową liczbę 320 publicznych szybkich ładowarek DC (w tym 44 x 50kW, 177 x 51-175kW i 99 x 176-350kW).

Ciekawe, czy ilość stacji szybkiego ładowania jest już większa niż ilość stacji benzynowych ogółem.
 
Top