Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

nabrU

Pionier e-mobilności
Tesla i Hilton to USA, Meksyk i Kanada o ile dobrze kojarzę.
Inna sprawa, że jak lokalizacją jest hotel to ja popieram raczej pomysł Tesli, że destination charging jest lepsze w takiej sytuacji niż ładowarki 350kW. I wtedy z takich 380 x 350kW robi się prawie 12 000 x 11kW.
Ale oczywiście Ionity nigdy nie bawiło się w destination charging stąd jak sądzę korzystają z udogodnienia nadwyżek mocy w tych lokalizacjach, aby w miarę szybko dodać coś na terenie UK (bo trzeba przyznać, że w porównaniu np z Niemcami czy Francją Ionity tutaj ma nie za wiele stacji). A i sporo tych hoteli jest umiejscowionych blisko wezłów autostradowych
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mamy drugą lokalizację w UK otwartą z SuC V4 tym razem Reading West (przy autostradzie M4) z 12 ładowarkami. Również otwarte dla non-Tesla za 49 p/kWh (taniej niż Gridserve po drugiej stronie parkingu za 69p/kWh :))

1695147030933.png
IMG_0825.jpg
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Ale żeby nie było, że w UK tak cacy jest z ładowarkami, to poniższe zdjęcie pokazuje 8 x SuC V2, które jutro będą miały 6 rocznicę rozpoczęcia budowy :oops: i wciąż brakuje zasilania. MOP Fleet Południe przy autostradzie M3 gdzie zatrzymałem się dzisiaj.

1695223221624.png

IMG_20230920_132219.jpg
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Mała poprawka do powyższego: te 6-letnie SuC stoją z powodu braku zgody właściciela sąsiednich terenów na 'last-mile connection'. Więc to nie brak zasilania zasadniczo, bo mają zapewnioną dedykowaną linię 132kV i MOP Północ ma od dawna działające SuC:

1695311307722.png

A dane na temat linii energetycznych, podstacji, elektrowni, łączy miedzy krajami, farm PV i wiatrowych, wodociągów, ale także ropy i gazu (również w PL) można znaleźć poniżej:


Plus jak przebiega proces ładowania na V4 nie Teslą:


Plus tabliczka znamionowa z V4:

img_2018-jpeg.181771
 
Last edited:

luki

Posiadacz elektryka
Może to zły wątek, ale zastanawiam się dlaczego schodzi się do niskiego napięcia na przyłączu AC do ładowarki. Przecież te 465A to jakiś kosmos (chyba). Chyba że są jakieś regulacje, że tak ma być i już?
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Schodzi się do napiecia standardowego. W ten sposób slupki 11-22 kW i ładowarki 50-150-350 kW są zasilane tym samym napięciem.
640A to żaden kosmos. Wyjście transformatora miejskiego 630 kVA to 1000A
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Nie wiedziałem, że Forum Elektrowozu ma taką siłę ;) bo dzisiaj otworzyli te SuC opisane powyżej, które czekały 6 lat. Podobno to światowy rekord uruchomiania SuC:ROFLMAO:

Screenshot_2023-09-22-10-48-25-90_dea0ed4dc7fea9051b966dd91d80d9ae.jpg
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Top