Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

Michal

Moderator
Czyli nie to co napisał @nabrU:
Ilość sprzedanych EV w stosunku do ICE, gdzie norma to 22%?
, tylko bardziej:
Ilość sprzedanych EV (sztuk) ponad normę, gdzie norma to 22% EV wśród wszystkich sprzedanych w danym okresie aut (wszystkich ICE + HICE + EV).

Teraz rozumiem, dzięki @zibizz1!
 
Last edited:

Michal

Moderator
Jeśli w 2030 rzeczywiście będzie 80%, to już i tak pozamiatane dla ICE ;)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Czyli nie to co napisał @nabrU:

, tylko bardziej:
Ilość sprzedanych EV (sztuk) ponad normę, gdzie norma to 22% EV wśród wszystkich sprzedanych w danym okresie aut (wszystkich ICE + HICE + EV).

Teraz rozumiem, dzięki @zibizz1!
Nie jestem pewien czy to jest 100% tak jak napisał @zibizz1 bo raczej 63 632 Tesli do tej pory w 2023 w UK nie sprzedano :unsure: Ciężko znaleźć takie dane nt. Tesli.
 

Michal

Moderator
Z danych new automotive wynika, że w okresie 01.2023 - 08.2023 w UK przybyło 180 000 rejestracji EV.
Gdzie Tesla stanowiła 5% z 21% EV, czyli 24%, czyli ~43 000.

Dane ze strony:
, przy czym nie wiem co mają na myśli pisząc EV - zakładam, że EV, a nie EV + HICE :p

Jednak nie da się tego tak łatwo przeliczyć, bo dane o udziale Tesli (5% są z sierpnia, a 180 000 EV pochodzi z okresu 01.2023 - 08.2023. Nie widzę opcji, żeby ściągnąć te dane, a nie chce mi się tego ręcznie przeliczać :p
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Michal @nabrU
Ten wykres M1 to nie jest pierwszy miesiąc tylko kategoria aut (osobowe). Dane są z 12 miesięcy
Poprostu podzieliłem Teslę z tamtego wykresu przez 22% i wyszło idealnie okrągłe 63632 i ta liczba ma sens jesli chodzi jakieś ostatnie 12 miesięcy. Wykres przedstawia dokładnie kredyty. Czyli ile dana firma może sprzedać a ile inna musi kupic kredytów żeby być na zero.

We model how car and van companies would perform against the UK government's proposed Zero Emissions Vehicle Mandate targets. We compare sales in the last 12 months against the first target for 2024.

In 2024, car companies will have to ensure ensure that they have enough ZEV credits to cover 22% of their car sales and 10% of their van sales. We're tracking the overall availability of credits in the market as well as each brand's surplus or deficit of credits.

Jeśli chcecie ocenić popularność poszczególnych marek w UK to tutaj prównanie sprzedaży BEV
czerwiec 2023 do czerwiec 2022.

1696182819310.png

zródło:
 

nabrU

Pionier e-mobilności
@Michal @nabrU
Ten wykres M1 to nie jest pierwszy miesiąc tylko kategoria aut (osobowe). Dane są z 12 miesięcy
Poprostu podzieliłem Teslę z tamtego wykresu przez 22% i wyszło idealnie okrągłe 63632 i ta liczba ma sens jesli chodzi jakieś ostatnie 12 miesięcy. Wykres przedstawia dokładnie kredyty. Czyli ile dana firma może sprzedać a ile inna musi kupic kredytów żeby być na zero.
Ja tego nie traktowałem jako miesiąc, ale mój błąd był w tym że ja to traktowałem jako sprzedaż w tym roku (tj. od początku 2023 do powiedzmy sierpnia/września). Tesla sporo sprzedała do tej pory w UK ale sądzę, że jest to poniżej 50 tys. Więc 63 tys. ma sens w skali całego roku (y)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ilość hubów z ładowarkami rapid (czyli min. 6 ładowarek o mocy min. 50kW) dostępnymi dla wszystkich EV przekroczyła w UK liczbę 300 lokalizacji.
SuC wyłącznie dla Tesli nie wliczają się do ww. zestawienia.

 

nabrU

Pionier e-mobilności

nabrU

Pionier e-mobilności
Tesla otworzyła dzisiaj 3 dodatkowe lokalizacje SuC dla innych samochodów EV. Wszystkie w Szkocji:
  • Eurocentral, 12 x V2
  • Fort William, 6 x V3
  • Inverness, 6 x V2
Daje to 30 lokalizacji SuC w UK z 331 wtyczkami CCS dla 'non-Tesla'.

Reszta z 27 lokalizacji poniżej (pogrubione to V4):
  • Trentham, 10 x v4, plus istniejące 8 x v3,
  • Reading M4 West, Moto, 12 x V4 ,
  • Tottenham, 12 x V4 (pierwsze na świecie V4 z obsługą płatności contactless)
  • Heathrow T2 & T3, 16 x V3
  • Guildford, 12 x V3
  • Merry Hill, 14 x V3
  • Dorking, 8 x V3
  • Carmarthen, 12 x V3
  • Harrogate, 8 x V3
  • Romford, 12 x V3
  • Sidcup, 15 x V3
  • Newport, 12 x V3
  • Aberystwyth, 6 x V3
  • Adderstone, 6 x V3
  • Aviemore, 4 x V2
  • Banbury, 12 x V3
  • Birmingham St Andrews, 16 x V3
  • Cardiff, 8 x V3
  • Dundee, 8 x V2
  • Flint Mountain, 8 x V3
  • Folkestone Eurotunnel, 8 x V2
  • Grays, 16 x V3
  • Manchester Trafford Centre, 18 x V3
  • Thetford, 8 x V2
  • Trumpington, 12 x V3
  • Uxbridge, 12 x V2
  • Wokingham, 16 x V2
 
Top