Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

elektryk

Pionier e-mobilności
Tesla otworzyła dzisiaj 3 dodatkowe lokalizacje SuC dla innych samochodów EV. Wszystkie w Szkocji:
  • Eurocentral, 12 x V2
  • Fort William, 6 x V3
  • Inverness, 6 x V2
Prawdopodobnie będzie więcej takiego otwierania, bo w nowej wersji softu 2023.38.x oprócz zmian dot. wyboru stacji ładowania na podstawie czasu dojazdu oraz historycznego obłożenia będzie wprowadzona funkcjonalność, która umożliwi pobieranie dodatkowych opłat za ładowanie powyżej 80% jeśli stacja jest oblegana (to rozumiem że ma ostrzegać nawigacja jeśli wybierze taką ładowarkę).
 

nabrU

Pionier e-mobilności
która umożliwi pobieranie dodatkowych opłat za ładowanie powyżej 80% jeśli stacja jest oblegana
Jedyne źródło, które to podaje to @greentheonly:


Inni nic nie wspominają na ten temat, np:


więc jak zwykle okaże się to w praniu.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Jak u nas auto ostrzega, że lepiej wybrać inna ładowarkę to znaczy, że wszystkie są zajęte i jeszcze kilka czeka w kolejce. Na godzinę czekania minimum. Tylko że inna ładowarka to w Berlinie lub Pradze :)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Klepnięte w parlamencie:

1698418412466.png

i już jest efekt tych przepisów (Ionity) 👍

1698418678922.png
 
Last edited:

Michal

Moderator
Szczególnie podoba mi się to:
1698418745267.png

1. Może niedługo Tesla będzie udostępniać publicznie dane o dostępności złącza i ja to wciągnę do ev.warszawa.pl :D
2. Można używać aplikacji na telefonie, zamiast zmuszać stacje ładowania do wsadzania dodatkowych wyświetlaczy...
 

nabrU

Pionier e-mobilności
1. Może niedługo Tesla będzie udostępniać publicznie dane o dostępności złącza i ja to wciągnę do ev.warszawa.pl :D
Po mojemu będzie musiała inaczej nie będzie mogła świadczyć usług ładowania dla non-Tesla.
 

Michal

Moderator
No i pewnie zrobią to globalnie, a nie tylko w UK, więc skorzystamy wszyscy!
Rzadko, bo rzadko, ale nieraz się przydają ci Angole ;)
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Po mojemu będzie musiała inaczej nie będzie mogła świadczyć usług ładowania dla non-Tesla.
Pewnie tak, ale będzie musiała udostępniać ładowarki zbudowane za publiczne pieniądze, a nie wszystkie...
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Pewnie tak, ale będzie musiała udostępniać ładowarki zbudowane za publiczne pieniądze, a nie wszystkie...

Błąd w myśleniu: przepisy te dotyczą wszystkich PUBLICZNYCH ładowarek. Więc jeśli Tesla chce mieć możliwość oferowania swoich 30 lokalizacji, które udostępnia teraz dla 'non-Tesla' w UK to ma rok na to aby takie dane z nich udostępnić (plus dostosować się do innych wymogów wyżej). Więc publiczne czy 'Teslowe' pieniądze nie mają tu chyba znaczenia.

Stąd spory ruch z instalacjami i budową SuC V4 w UK (mamy już chyba z 4 czy 5 lokalizacji V4) bo te od razu są dostępne dla 'non-Tesla'.
 
Top