Infrastruktura EV w Wielkiej Brytanii

nabrU

Pionier e-mobilności
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności

nabrU

Pionier e-mobilności
A propos tego artykułu na głównej Elektrowozu:


Panie Redaktorze @Łukasz Bigo: wygląda jednak, że 2030 się utrzymał w UK mimo tego co premier Rishi Sunak mówił. Warto chyba sprostować artykuł.


Takie 'memy' chodzą po Iksie też :ROFLMAO:

1695932418301.png
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Jednak muszę sprostować powyższy post: jest jednak w UK opóźnienie do 2035:


Mimo tego jednak są regulacje, które wymuszają na producentach sprzedaż samochodów zeroemisyjnych. Poniżej tabelka z rocznymi 'targetami' do roku 2035.

1696110454923.png

Producenci mogą dokupować brakujące 'targety' od innych lub używać nadmiarowych z innych lat. Nieprzestrzeganie rocznej normy sprzedaży ZEV wiąże się z karą 15 tys. funtów od samochodu.

Poniższe zestawienie pokazuje, że np. normę 22% spełnia w UK obecnie tylko 10 producentów. Pierwsze miejsce jest sprawą oczywistą, ale drugie powinno dać do myślenia tym wszystkim którzy się krytycznie wypowiadają w wątku nt. MG. 'Dno' zajmuje Toyota i Ford...

1696110714049.png
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ciekawe, że Cupra z tym swoim jedynym modelem jest tak wysoko 😮

Cupra ma u nas 4 modele ICE i 1 BEV. Wystarczy, że sprzedadzą 2 Born'y i po jednym ICE i już mają współczynnik ponad 2

Ja nie za bardzo rozumiem co ten wykres przedstawia - to chyba nie sprzedaż elektryków, bo Lexus nie miałby prawa być tak wysoko.
Ilość sprzedanych EV w stosunku do ICE, gdzie norma to 22%?
 

Michal

Moderator
Ja nadal nie rozumiem co jest na tym wykresie. Zaczyna mi to przypominać rachunek z PGE :D
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
O ile aut BEV za dużo lub za mało sprzedała firma aby spełnić norme.
Jeśli norma to 22% to można wyczytać z wykresu że Tesla w sumie sprzedała 63 632 egzemplarzy w tym okresie(zgadza się idealnie) więc sprzedała o 49632,96 auta elektrycznego ponad normę
 
Top