Jadę sam trasę, to z nudów opiszę trasę

Michal

Moderator
Jestem w trakcie trasy Warszawa -> Szczecin -> Warszawa. Jadę sam to trochę mi się nudzi.

Kilka faktów z trasy.
Wyjazd z naładowaniem 53%.
Staram się jechać 140 kmh, chociaż oczywiście wyjazd z Warszawy to mordega nawet w sobotę o 17:15, więc przed Lućmierzem jechałem szybciej, żeby zejść ze stopniem naładowania do 5%.

W Lućmierzu naładowane do 85%.

Za Lućmierzem już równe 140 kmh do MOP Chociszewo na 400 kW Polenergia - dojazd z 4%. Niestety nie podgrzewa baterii więc max 190 kW, ale za 1,75 zł / kW nie będę narzekał :)

Podsumowanie na tę chwilę:
Do Lućmierza zużyłem 48%, do MOP Chociszewo 81%, w sumie 129%, auto pokazuje 397 km, zużycie 220 Wh/km i w sumie wykorzystanie 87 kWh, a to daje całą baterie 66,4-68,5 kWh przy rzeczywistej pewnie około 78 kWh. Rzeczywiście dużo znika w kieszeni Elona.
 

Michal

Moderator
Już wyjeżdżałem, a tam...
Spalony Peugeot, ahhh te spaliniaki...
PXL_20241019_201314620~2.jpg
 

Michal

Moderator
Już na S3 przy średniej 125 kmh wychodzi bateria 69 kWh po przejechanych 100 km.
 

Michal

Moderator
Na tym MOP Choszewo są ładowarki w dwóch kierunkach czy tylko w jednym ?
Podobno w dwóch - tak widać w ich aplikacji. Jutro sprawdzę na 100% :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Do Lućmierza zużyłem 48%, do MOP Chociszewo 81%, w sumie 129%, auto pokazuje 397 km, zużycie 220 Wh/km i w sumie wykorzystanie 87 kWh, a to daje całą baterie 66,4-68,5 kWh przy rzeczywistej pewnie około 78 kWh. Rzeczywiście dużo znika w kieszeni Elona.
Chyba zmęczony jestem narzekaniem na Teslę bo nie łapię, a lubię liczyć:
Mi też wyszło 87kWh na 397km przy zużyciu 22kWh/100km, tylko jak to się ma do tych wartości 66,4 - 68,5kWh? Tyle Ci pokazał od ładowania? Tyle wyliczyłeś po każdym ładowaniu że mieści się w aku? Albo nie podałeś wszystkich danych (Ile to 48% to było kWh i ile to 81% to było kWh) albo nie kumam co wyliczyłeś.
Rozjaśnij Mistrzu!
 

Michal

Moderator
Albo nie podałeś wszystkich danych (Ile to 48% to było kWh i ile to 81% to było kWh) albo nie kumam co wyliczyłeś.
Rozjaśnij Mistrzu!
Słuszne pytanie.
Z danych auta wyszło mi 129% baterii ale to było wyliczone z 4 wartości podanych przez auto z dokładnością pełnych procentów, więc założyłem, że ta wartość może być w granicach +/-2% (127% - 131%) z powodu 4 x możliwych niedokładność 0,5%. Nawet nie wiem czy dokładnie tyle, bo byłem już trochę zmęczony i nie chciało mi się o tym myśleć. Wolałem wrócić do oglądania filmu "Koktajl" na Disney Plus :p

Teraz o tym myśląc miałem takie wskazania w momentach sprawdzania procentów:
  • Start: 53% +/- 0,5%
  • Dojazd SuC Lućmierz: 5% +/- 0,5%
  • zużycie etapu 47% - 49%.
  • Start Suc Lućmierz: 85% +/- 0,5%
  • Dojazd MOP Chociszewo: 4% +/- 0,5%
  • zużycie etapu 80% - 82%.
Sumaryczne zatem, zużycie znajduje się w przedziale 127% - 131%, bo te potencjalne błędy pomiarowe się sumują.

Wartość w kWh pokazywana przez auto też jest podawana w pełnych kWh (87 +/- 0,5) ale tutaj możemy już dużo dokładniej policzyć to sami, bo mamy też wskazanie 397 km i 220 Wh/km, co daje bardzo dokładnie zużycie 87,340 kWh +/- jakieś grosze, więc tego nie brałem już pod uwagę. Przy czym ja wziąłem do obliczeń po prostu wskazanie 87 kWh, bo takie liczenie na kalkulatorze telefonu jest trochę upierdliwe i musiałbym za dużo trzymać we własnej pamięci.

Finalnie mamy tę "niby pojemność baterii" w granicach:
87,34 / 1,31 - 87,34 / 1,27 = 66,67 - 68,77 kWh

Dla mniejszej niedokładności pomiaru byłoby lepiej gdybym po każdym odcinku restartował licznik i sprawdzał oddzielnie odcinki osobno ale C'est la vie (selavi - takie życie jest) ;)
 
Last edited:
Top