Jak sprzedać używanego elektryka?

STMS

Pionier e-mobilności
5L diesela, dobre sobie, jakbym nie zjeździł miliona km dieselami to bym może uwierzył. Moje poprzednie auto eksploatowane tak samo jak EV paliło zimą 7-9L ON a nie miało nawet połowy mocy ani napędu na 4 koła, trochę niesprawiedliwe porównanie ale pomińmy to.

ŁO Kur... gdzie masz ON po 4,80? Zacytuję:

To Twoje prawie wydaje się robić duuużą różnicę.

W zeszłą zimę zużywałem średnio 18kwh, co daje 28zł przy ładowaniu bez promocji na ładowarce AC 500m od komina. Niech zużyje 20kwh, to wyjdzie 31,8, czyli po dzisiejszych cenach 5.3l ON, nawet polo 1,9 SDI w manualu tak mało mi zimą nie zużywało.

Najważniejsze to mieć rację, nawet jeśli fakty temu przeczą. Pozdrówki!

dalej udawaj, że zużywałeś 18 kWh na 100 km zimą nie uwzględniając strat na ładowaniu, ogrzewaniu itd itd - widać lubisz czytać komputerek tesli ... on tak ładnie zakłamuje 🤣

u mnie w mieście [100 tys mieszkańców] najtańszy AC jest za 1,9 ORLEN potem DC Orlen i GW a to wiadomo jakie ceny

do tego do AC trzeba się dostosować bo Orlen naliczy kary za przedłużanie

każdy niemiecki samochód pokroju bmw 5, VW passata itp w zimę normalną każde zmieści się w 7L bez kombinowania

przy AC publicznych wyjdzie co najmniej 38 zł za 100 km
przy DC już sięgamy pod 50 zł conajmniej
wychodzi to samo co diesel ale o ile bardziej upierdliwe takie ładowanie codzienne

a trasa w zimę to spokojnie 50 zł wyjdzie jak policzysz wszystkie straty
 

STMS

Pionier e-mobilności
Szkoda że moje o tym nie wiedziały.
Taki Duster palił 8 l przy 120 km/h, a każde dodatkowe +10 km/h, zwiększało zużycie o dodatkowy 1 litr.
A toto było o dwie klasy niżej niż Y.

duster to nie samochód - nie wiem do jakiego elektryka go porównać i nie moja klasa
 

STMS

Pionier e-mobilności
A dlaczego nie może być darmoszki z fotowoltaiki jak zamortyzowana jest?
Poza tym nie ma sensu podważać czyjeś realne koszty jeżeli takie poniósł.

dlatego, że większość "inwestorów" nie umie prawidłowo wyliczyć kiedy się finansowo zamortyzowało bo nie zna wartości pieniądza w czasie i po prostu liczy, że "wydali 30 tys w 2017 roku to 30 tys zmniejszenia rachunków przez 6 lat wg nich zamortyzowało instalację " a to nie prawda ale wierzyć mogą w co chcą

to raz

a dwa tu piszemy o przypadku zakupu EV przez osoby mieszkające w bloku i nie mające możliwości ładowania ze "swojego" prądu tylko publiczne stacje
 

cooler

Pionier e-mobilności
dalej udawaj, że zużywałeś 18 kWh na 100 km zimą nie uwzględniając strat na ładowaniu, ogrzewaniu itd itd - widać lubisz czytać komputerek tesli ... on tak ładnie zakłamuje
Cholera, mi teraz coraz bardziej kłamie względem do tego co pokazuje Teslamate i Tessie...
Ja już nie wiem jakich strat i jakiego zużycia on nie liczy bo testowałem od razu po załadowaniudo 80% i w drogę i to samo po przyjeździe od razu ładowanie w tym samym zakresie do 80% i to co pokazuje na zegarach a to co pobrał oraz to co sam pisze że doładował do baterii to są coraz bardziej rozbieżne liczby...
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ja tam nie wiem ile Duster i Passat palą. W sumie, to nie chcę tego wiedzieć.
Poprzednie samochody ~8l ON i 8.5l E95. Powiedzmy, że cena paliwa w ostatnich miesiącach to 6PLN/l czyli wychodzi 48/51 zł za 100km Dla TM3 LR przyjmijmy z dużym zapasem, że całoroczne spalanie to 20 kWh/100 km brutto. Zacząłem liczyć od sierpnia i jak na razie 17kWh brutto, więc średnio tych 20 nie przeskoczy. Słupki Orlenu po 2zł - 40zł/100km ale gdzieś tam się przytrafiały DC, niech będzie, że wyszło na poziomie benzyny. Realnie wyszło nieco mniej, ale też nie ma się co kłócić o 50zł miesięcznie. Własny słupek w G11 (czyli bez żadnej optymalizacji), prąd po 0.95zł/ kWh, czyli lokalne jazdy po 20zł za 100 km. Realnie, kasa wydana na prąd, włączając w to DC na publicznych (20% energii) 23zł /100 km. Bez żadnego kombinowania, PV, abonamentów, szukania tańszych ładowarek - trafia się Ionity, to ładuję na Ionity. Jest "partnerski" GW, a akurat trzeba, to się ładuję. Zero wyliczania ile trzeba ładować, żeby dojechać do taniego prądu.
Jak dla mnie, to EV wychodzi połowę taniej jeżeli chodzi o koszty paliwa.

Nie ma sensu zakładać, że użytkownik EV to kompletny idiota, który np. nie założy sobie konta w sieci ładowarek z której zwykle korzysta, żeby tylko zapłacić drożej.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jeżeli Ktoś podaje swoje realne wydatki to takie ma, koniec kropka.
A wypowiedzi tu nie mają służyć marketingowi BEV i udowadnianiu Komuś jaki to jest super deal. Przynajmniej moje w takim kontekście nie występują.
Zresztą każdy jest sam odpowiedzialny za swoje decyzje i samopoczucie. Kupując auto możemy kierować się biznesem, albo emocją, a możemy też łączyć jedno z drugim.
Jeżeli Ktoś kupuje auto w celu uszczęśliwienia następnego użytkownika, a nie siebie, to jego sprawa, ale wtedy musi wybierać coś co pasuje potencjalnemu nabywcy z rynku wtórnego i nie marudzić, że ma niesprzedawalne auto.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A propos uszczęśliwiania nastepnego właściciela , to ludzie zakładali badziewiate pokrowce aby sprzedając samochod nastepca mial ekstra tapicerkę .
Ale to tez dotyczy foteli i krzesel w niektórych domach.
Tak mamy cenimy coś za to ze jest jak nowe i niezniszczone , sami tej nowości nie doświadczając
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
1. "darmoszka" ui rodziców się nie liczy bo to nie darmoszka

2. przy cenie 1,39 czy 1,61 nie ma szans na 15 zł za 100 km - no chyba, że patrzysz na zużycie wg ekranu tesli 🤪 a nie rzeczywiste pobrane z sieci kWh

mając nawet cenę 1,39 to max efektywność ładowania AC to 96 % czyli wychodzi ok 1,45 za kWh naładowaną w AKU
DC często jest poniżej 90 % ...

a żaden normalny samochód nie zmieści się w zużyciu 11 kWh na 100 km przy normalnej jeździe
Moje średnie zużycie brutto (suma odczytów z ładowarek + podlicznik w domu, podzielone prze ilość przejechanych km) do tej pory (po przejechaniu prawie 25k km) to 15.75 kWh na 100 km. Faktycznie, nie jest to 11 kWh na 100 km. Ale moje dane to jest średnia z 25k km. Pewnie kiedyś (wiatr w plecy, z górki, ciepło, ale nie gorąco) mogło się zdarzyć i te 11 kWh na 100 km (ale tego nie wiem, bo takich statystyk u siebie nie prowadzę).

Średni koszt ładowania na ładowarkach DC u mnie to 1.85 PLN/kWh (a ogólnie na publicznych: AC + DC, to 1.67 PLN/kWh). Aczkolwiek zdarzały mi się też ceny grubo powyżej 3 PLN/kWh (rekord u mnie to 6.39 PLN/kWh). Z drugiej strony, miałem też darmoszki (np. ZSE Drive na Słowacji, jak oddaje nową ładowarkę DC, to pierwsze ładowanie w ciągu 30 dni od otwarcia jest za darmo - w ciągu ostatnich 2 lat załapałem się na 3 takie ładowania; no i ogólnie znane darmowe kupony z EV Klub Polska ). A średni (średnia z 25k km) koszt przejechania 100 km to 9.78 PLN. Przy założeniu, że prąd w domu z fotowolatiki to 0.00 PLN/kWh. Jak założę, że ten prąd to powiedzmy 0.53 PLN/kWh, to wtedy wychodzi mi dokładnie 15 PLN na 100 km.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Moje średnie zużycie brutto (suma odczytów z ładowarek + podlicznik w domu, podzielone prze ilość przejechanych km) do tej pory (po przejechaniu prawie 25k km) to 15.75 kWh na 100 km. Faktycznie, nie jest to 11 kWh na 100 km. Ale moje dane to jest średnia z 25k km. Pewnie kiedyś (wiatr w plecy, z górki, ciepło, ale nie gorąco) mogło się zdarzyć i te 11 kWh na 100 km (ale tego nie wiem, bo takich statystyk u siebie nie prowadzę).

Średni koszt ładowania na ładowarkach DC u mnie to 1.85 PLN/kWh (a ogólnie na publicznych: AC + DC, to 1.67 PLN/kWh). Aczkolwiek zdarzały mi się też ceny grubo powyżej 3 PLN/kWh (rekord u mnie to 6.39 PLN/kWh). Z drugiej strony, miałem też darmoszki (np. ZSE Drive na Słowacji, jak oddaje nową ładowarkę DC, to pierwsze ładowanie w ciągu 30 dni od otwarcia jest za darmo - w ciągu ostatnich 2 lat załapałem się na 3 takie ładowania; no i ogólnie znane darmowe kupony z EV Klub Polska ). A średni (średnia z 25k km) koszt przejechania 100 km to 9.78 PLN. Przy założeniu, że prąd w domu z fotowolatiki to 0.00 PLN/kWh. Jak założę, że ten prąd to powiedzmy 0.53 PLN/kWh, to wtedy wychodzi mi dokładnie 15 PLN na 100 km.


To tylko potwierdza, że aby zejść poniżej kosztów tankowania to trzeba doktorat robić i się mocno naginać



… darmowe kupony EV klub - nie są darmowe tylko kosztują 50 zł rocznie a potem 100 to raz

Dwa to trzeba ślęczeć nad nimi - np. Teraz nie ma żadnego poza GW, który ma tylko darmowe 15 kWh bo 25 jest płatne 29,99 … pewno tego też nikt nie liczy i uważa, że 25 kWh jest „darmowe” …
te 15 kWh to też tylko wędka aby złapać klienta na drogą energię

ZSE Słowacja … serio to jest doktoryzowanie się nad ładowarkami - sam jechałem przez Słowację w maju 2023 i teraz wrzesień 2024 i nie pomyślałbym aby studiować tam możliwości i szukanie nowej ładowarki ZSE dla zaoszczędzenia może 100 zł … DOKTORYZOWANIE SIĘ kolejny raz



Prąd w domu od lipca wg mojej wiedzy nie ma tańszego niż 61 gr za kWh … nie wiem skąd 53 gr … może netto ?



Może jakaś stara umowa itp ale znów aby mieć coś taniej trzeba się doktoryzować w taryfach operatorów

Niby nic ale ja aby mieć 61 gr muszę dodatkowo dopłacać 8 zł abonamentu w Enerdze … tego też nikt nie liczy do ładowania a jest



Czyli już 8 x 12 [energa] + 50 EV > wychodzi, że nie wliczam do kosztów 146 zł rocznie





O SuC nie będę kolejny raz wspominał bo aby zaoszczędzić kasę trzeba sporo nadkładać trasę [kraków, A1 > Lućmierz, poznań itp]

Jadąc do zakopanego a potem Słowację nawet przez chwilę mi nie przeszła myśl aby wjechać na SuC do Krakowa bo bez sensu



Jak kogoś 30 min zmarnowane jest warte 15 zł zaoszczędzone to niech korzysta ale to nie jest normalne użytkowanie tym bardziej, że jednak sporo samochodów nie ma do nich dostępów bo nie tesla





Nikt normalny nie będzie tego robił - takie doktoryzowanie się zostaje dla pasjonatów i na forum możesz udowadniać, że się da ale to nie jest normalne to po prostu pasja taniego ładowania i szukanie okazji
 
Top