Nie wiem czy nie jest to ryzykowne. Bo w razie szkody z AC NFOŚ by musiał dać zgodę na wypłatę odszkodowania a cholera wie czy by dał skoro nie jest związany umową. Generalnie aż strach pomyśleć jak im będzie szło to wydawanie zgód przy szkodach widząc ich stopień organizacji.
Ja od 2021 roku w polisie AC z PZU mam wpisaną cesję na na NFOSIGW, ale nie mam z NFOSIGW podpisanej umowy.
W tym czasie likwidowałem dwie szkody z AC. Raz PZU wypłaciło i chyba nawet nie kontaktowało się z NF...
A przy drugiej szkodzie likwidowanej zaraz po tej pierwszej, PZU odmówiło wypłaty kasy, bo NFOSIGW nie daje zgody na likwidację, bo nie mam z nimi umowy XD
Musiałem wykreślić NFOSIGW z AC, i wypłacili bodyszopowi szkodę w ten sam dzień. Odebrałem takie wrażenie, że komunikacja państwowego NFOSIGW z praństwowym PZU idzie dość sprawnie.
Nie widzę żadnego ryzyka dla ubezpieczającego, z tytułu samej cesji na Fundusz, szczególnie w sytuacji, kiedy auto jest kupione za kesz.
Tylko pytanie jak PZU będzie wypłacać świadczenia, w przypadku szkody całkowitej, dla kierowców bez utrzymanej sumy ubezpieczenia na polisie? Wycena takiej dwuletniej trójki, wyniesiona ze średnich cen dwulatków na otomoto, będzie mega krzywdząca dla ubezpieczonego, bo na Otomoto stoją same auta z USA za 140k.. Polecam kupić GAP u mnie:
https://gurumotive.com/blog/ubezpieczenie-gap-kalkulator-leasing/
I pytanie ile mi PZU wyliczy składki, po dwóch szkodach w jeden rok.. Nie wiem, czy nie będę musiał auta zmienić w grudniu, jak składka OC na Teslę wyjdzie w PZU np. 20k... a w innych towarzystwach raczej nie taniej niż w PZU.
Nigdy nie miałem takiego stresu, bo u dealerów składka jest liczona procentowo od wartości pojazdu, bez względu na historię szkodowości klienta.. Generalnie po przesiadce ze Skody/ BMW do Tesli, pierwszy raz spotkałem się z obsługą w Ząbkach, likwidacją szkody bezpośrednio z PZU a nie przez dealera, oraz z NFOSIGW

Przygoda...