O tym czy przy pauzie ładowania będzie odblokowany kabel w gnieździe pojazdu decyduje tylko pojazd - nie EVSE. W niektórych pojazdach gdy ładowanie jest stopowane i pojazd otwarty zawsze kabel jest odblokowywany - zatem ile pauz tyle cykli blokowania. Nietrudno się domyśleć, że szybko to zakończy żywot blokady w aucie. Rozwiązaniem jest zawsze zamykanie pojazdu do ładowania lub wykluczenie pauzy a jedynie stosowanie minimalnego prądu ładowania 6A 1f gdy nie ma słońca.Tak, dokładnie zmienia z 1f do 3F i z 3F na 1F. U mnie kabel zablokowany jest cały czas w trakcie ładowania i w momencie pauzy. Generalnie jest dużo opcji konfiguracyjnych. Aplikacja ma kilka ustawień, które można zmieniać, gdyby był problem z autem: minimum current, forced charging interval, allow charging pause, simulate unplugging, phase switch delay time, phase switch interval itp.
Ponadto w samochodach pewnej marki koreańskiej eksperyment z zmianą ilości faz podczas jednej sesji ładowania kończył się awarią pokładowej ładowarki pojazdu (błąd w obsłudze softstart) - obecnie już to poprawili.
Specyfikacja IEC 61851-1 nie przewiduje możliwości zmiany liczby faz w jednej sesji - wiec producenci samochodów nie mają obowiązku tego obsługiwać.
Tak wiec na pauzowanie i zmianę liczy faz trzeba uważać.