Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie mam. Napisalem i czekam na odp. Ale gdy bierze się więcej niż panele produkują i to z 3 faz naraz, to to nie ma znaczenia/ Dlatego warto ładować w dzień w słońcu. I tak trzeba dokupić 8,8 kWp nie daje tyle aby zaspokoić Teslę w danej chwili, chyba że jest to np czerwiec, slońce i ok 12.00, to prawie...
 

consigliero

Pionier e-mobilności
A masz to bilansowanie miedzyfazowe ?
Ja wlasnie koncze dopinac panele, mozliwe ze jeszcze w sierpniu beda na dachu a potem czekanie na innogy… czy to prawda ze jak odpale instalacje bez licznika dwukierunkowego i rownoczesnie ladowanie auta to nic nie bedzie zlego ?
Być może, bo licznik jako jednokierunkowy będzie liczył produkcję jako dodatkowe zużycie, ale gdy zabierzemy dużo prądu to podejrzewam że najpierw pójdzie do auta produkcja z paneli czyli nie będzie docierać do licznika. Problem może być gdy skończy się ładowanie a my nie wyłączymy falownika. U mnie gdyby nie stosować zmniejszenia prądu ładowania to dobierałby z sieci, przy mniejszym prądzie i dobrym słońcu może nawet do sieci oddać nadmiar
 

Attachments

  • 9A0D1009-2974-4002-A45E-5CFDF863E73D.jpeg
    9A0D1009-2974-4002-A45E-5CFDF863E73D.jpeg
    482,7 KB · Liczba wyświetleń: 70

Bronek

Pionier e-mobilności
To nie woda i liczy się zwykla matematyka, ale faktycznie jeśli bierzesz mniej jak zużywasz to bilans masz ZERO lub na PLUS.
Ale niestety czas sie wydluża i bardziej mi sie opłaca sie dobrać taniego pradu w godzinach strefy tańszej. Wtedy to śmieszne kwoty, a ładowanie krótkie ( u mnie to 3 godziny tanio) i bezproblemowe
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Matematyka matematyką, ale obrazowo tłumacząc prąd zachowuje się jak woda, przynajmniej w mojej subiektywnej ocenie. Będę miał u siebie większą produkcję niż potrzeby to nadmiar popłynie do sieci, a w odwrotnym wypadku niedobór trzeba z sieci uzupełnić. Mnie tak tłumaczono zasadę licznika dwukierunkowego, to jak będzie jednokierunkowy to wszystko co do niego dotrze będzie traktował jako pobranie, a dotrze do niego tylko nadmiar, przynajmniej tak to rozumiem. Gdyby nie obniżać napięcia to auto na 100% wykorzysta całą produkcję, ale jak będzie przypadek z obrazka to jeszcze nam doliczy do rachunku nadmiar i zapłacimy za to jak za pobrany prąd z sieci. Ja czekałem na licznik dwukierunkowy, bo samochodu jeszcze wtedy nie było i też takich dylematów nie miałem. W moim wypadku ładowanie na mniejszej mocy w dzień wynika z chęci maksymalnego wykorzystania 100% własnej produkcji, ładuję dłużej ale wykorzystuję całość i jeszcze nadmiar wrzucam do sieci. Gdyby korzystać z pełnej mocy ładowania to moc wyprodukowaną wykorzystałbym na krótszym odcinku czasowym i jeszcze dobierając z sieci.
 

Attachments

  • 3BE622AE-C493-4BAF-84B0-42BBB49F695E.jpeg
    3BE622AE-C493-4BAF-84B0-42BBB49F695E.jpeg
    614,6 KB · Liczba wyświetleń: 66
Last edited:

macher

Zadomawiam się
Może ktoś się orientuje… Wspolnota zgodziła mi się na opomiarowanie gniazda siłowego 16A ale bez możliwości modyfikacji istniejącej instalacji elektrycznej. Wybór ostateczny padł więc na UMC 1 gen Tesli, które zamówiłem w serwisie. Teraz jednak się zastanawiam czy nie lepszym pomysłem był zakup Wall Connector gen 3 i wpięcie go do instalacji przez gniazdo 16A. W teorii nie ma różnicy czy wpięty jest bezpośrednio w instalacje czy przez gniazdo. Czy ktoś tak robił ? Czy kosztem mobilności Wall Connector jest bezpieczniejszy do długotrwałego użytku od UMC 1 gen? Nie interesują mnie inne rozwiązania niż Tesli wiec proszę nie pisać o JB czy innych EVSE.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wall connector mialbys zawsze na scianie. Ograniczasz w nim max 11kW i dostep tylko dla tesli. Ale istnieje zawsze ryzyko ze ktos go ukradnie… mozesz sobie w nim zrobic gniazdo silowe 16A i podpiac.
UMC1 musisz wozic w bagazniku i wyciagac za kazdym razem.
 

macher

Zadomawiam się
Garaż mam zamykany roleta wiec to nie problem. Cena obu rozwiązań tez podobna. Chodzi mi bardziej o to czy UMC stare nadaje się do codziennego, ciągłego użytku. Wiem że nie ma czujnika temp we wtyczce a pewnie i zabezpieczeń RCD. Dlatego skłaniam się w stronę Wall Connectora. Tu z kolei nigdzie nie znajduje informacji czy wpięcie go za pośrednictwem wtyczki siłowej 5p 16A i kabla 5x2,5 może być problematyczne?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie ma zadnego problemu. WC konczysz wtyczka na porzadnym kablu. I bedzie dzialac.
Mowia ze do ciaglego uzytku jednak lepszy WC bo elektronika lepsza przewidziana do pracy ciaglej.
 
Top