Jako że na każdym zebraniu ktoś musi zacząć... wideo: Kia EV9

Michal

Moderator
Wygląda jak większy soul :)
 

radioaktywny

Posiadacz elektryka
Nie chcę być złym prorokiem. Obym się mylił, ale przy tym kształcie nadwozia to zasięgu raczej nie będzie. Ale wygląd ma kozacki w drodze po bułki.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wczoraj pojawiła się masa filmików. Jednak to może być dobry konkurent dla planowanego dla mnie id buzz. Drzwi otwierają się normalnie a nie jak w prototypie. Obracane fotele ( na które nie ma jak wsiąść w tym ustawieniu) też wydają się fajne. Jest chyba frunk. Jest sporo miejsca w bagażniku nawet przy rozłożonym 3 rzędzie.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Nie chcę być złym prorokiem. Obym się mylił, ale przy tym kształcie nadwozia to zasięgu raczej nie będzie. Ale wygląd ma kozacki w drodze po bułki.
Stawiam że Cd > 0.4, więc jazda autostradą tylko w pakiecie z TIR-em z przodu. W sumie dla takich kloców faktycznie mogli by w końcu wprowadzić tą ideę pociągów drogowych - ustawiasz się za TIR-em a elektronika podjeżdża na 1m i w porozumieniu z ciężarówką co do trasy dubluje zachowanie dużego - hamuje w tym samym czasie, skręca i trzyma odległość.
To dopiero były by oszczędności :)
 

Michal

Moderator
Stawiam że Cd > 0.4, więc jazda autostradą tylko w pakiecie z TIR-em z przodu. W sumie dla takich kloców faktycznie mogli by w końcu wprowadzić tą ideę pociągów drogowych - ustawiasz się za TIR-em a elektronika podjeżdża na 1m i w porozumieniu z ciężarówką co do trasy dubluje zachowanie dużego - hamuje w tym samym czasie, skręca i trzyma odległość.
To dopiero były by oszczędności :)
Niby taki był plan na Tesla semi i dzięki temu 3 takie ciężarówki miały być oszczędniejsze niż pociąg, bo jeden kierowca na 3 auta. Ciekawe czy to ma szansę wejść w tej dekadzie.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Takie klocki jak BMW iX i Rivian R1T mają odpowiednio Cd = 0.25 i 0.3
 
Last edited:
Top