ELuk

Pionier e-mobilności
Ja uważam że polityka pojemności baterii instalowanych w Tesli3 jest optymalna.
SR z LFP ładowane do 100% daje komfort w codziennej eksploatacji wokół komina z nieznacznym utrudnieniem w trasach.
LR sprawdza się już jako auto w częste trasy, a na codzień ładowanie do 80% na jazdy wokół komina.
Instalowanie mniej wydajnych napędów z mniejszymi bateriami niż w SR powoduje, że auto wokół komina jest OK, ale dłuższe trasy wymagają zmiany myślenia, trudnego dla większości użytkowników ICE.
Kluczem do poprawy tego ostatniego będzie poprawa infrastruktury ładowania (koniecznie huby przy trasach w miejsce pojedynczych punktów)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Ja uważam że polityka pojemności baterii instalowanych w Tesli3 jest optymalna.
SR z LFP ładowane do 100% daje komfort w codziennej eksploatacji wokół komina z nieznacznym utrudnieniem w trasach.
LR sprawdza się już jako auto w częste trasy, a na codzień ładowanie do 80% na jazdy wokół komina.
Instalowanie mniej wydajnych napędów z mniejszymi bateriami niż w SR powoduje, że auto wokół komina jest OK, ale dłuższe trasy wymagają zmiany myślenia, trudnego dla większości użytkowników ICE.
Kluczem do poprawy tego ostatniego będzie poprawa infrastruktury ładowania (koniecznie huby przy trasach w miejsce pojedynczych punktów)
ja bym jeszcze dodał sztukę projektowania, zmianę myślenia projektantów ICE. Teslę ktoś wymyślił od początku konkretnie i dalej ją udoskonala aktualizacjami co w przypadku innych firm nie jest już takie oczywiste.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Teslę ktoś wymyślił od początku konkretnie i dalej ją udoskonala aktualizacjami co w przypadku innych firm nie jest już takie oczywiste.
no nie do konca jest to prawda bo pierwsza tesla to byl lotus elise przerobiony na elektryka, potem pierwsze S i X - tez raczej tam bylo wiecej heniowania niz produkcji seryjnej, dopiero od M3 czy nowych S i X mozemy mowic ze sa czysto elektryczne bez grzechu pierworodnego
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
no nie do konca jest to prawda bo pierwsza tesla to byl lotus elise przerobiony na elektryka, potem pierwsze S i X - tez raczej tam bylo wiecej heniowania niz produkcji seryjnej, dopiero od M3 czy nowych S i X mozemy mowic ze sa czysto elektryczne bez grzechu pierworodnego
no tak korzenie wszystkich producentów i tak są umaczane w ropie ;)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
WSTĘPNE DANE TECHNICZNE

NADWOZIE B-UTILITY VEHICLE

SILNIK
Zasilanie silnika BEV
Norma emisji ZEV
Napęd Przedni FWD
Moc silnika (KM) 156
Moc silnika (KW) 115
Max. moment obrotowy (Nm) 260
Pojemność akumulatora brutto (kWh) 54
Pojemność akumulatora netto (kWh) 51
Skrzynia biegów 1-biegowa, przełożenie redukcyjne 8,69

ZASIĘG I ŁADOWANIE
Zasięg elektryczny WLTP* (km) mieszany do 404, miejski do 550
Czas ładowania DC (20-80% SOC) 24' @100kW
Czas ładowania Mode 3 11 kW (0-100% SOC) 5h34' @11kW
Czas ładowania Mode 3 7,4 kW (0-100% SOC) 7h58' @7.4kW
Czas ładowania Mode 3 (0-100% SOC) 26h41’ @2.3 kW
Ładowarka pokładowa 11 kW AC
Gniazdo ładowania Combo 2 (CCS2)

WYMIARY I MASY
Ilość miejsc 5
Długość (mm) 4084
Szerokość (mm) 1776
Wysokość (mm) 1528
Rozstaw osi (mm) 2562
Rozstaw osi (mm) 2562
Zwis przedni 822
Zwis tylny 700
Kąt natarcia/zejścia/rampowy 20° / 32° / 20°
Średnica zawracania (m) 10,5
Masa własna (kg) 1536
Ładowność (kg) 489
Maksymalna pojemność bagażnika (l) 355
Rozmiar tarcz hamulcowych przód (mm) 302 x 26
Rozmiar tarcz hamulcowych tył (mm) 268 x 12

OSIĄGI
Przyspieszenie: 0-50 km/h (s) 3,1
Przyspieszenie: 0-100 km/h (s) 9,0
Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie (km/h) 150

*Zużycie energii elektrycznej i zasięg na napędzie elektrycznym (mieszane) modelu Jeep® Avenger BEV 1st Edition (kWh/100 km): 15,7; maksymalny zasięg (km): 394,
emisja CO2
: 0 g/km. Wartości zostały zmierzone przez producenta w testach przedhomologacyjnych, zgodnie z procedurą WLTP (Rozporządzenie UE 2018/1832) i mogą
one ulec zmianie w trakcie procesu homologacji końcowej.
 
Top