JuicePass - wątek

vwir

Pionier e-mobilności
Zamiast kombinować z "lewym Włochem" po prostu przyjechałem do Włoch i mi się automagicznie pakiety pokazały w apce 😎😁
Apka jest beznadziejna - auto się ładuje a ja dostaję fafnascie powiadomień "coś poszło nie tak". Ale po zakończeniu rozlicza prawidłowo.
No gdy byłem w Niemczech to też miałem dostępne pakiety. Ale największy był 160kWh a ja chciałem 320, więc znowu kombinowałem na Włocha ;)
Ale faktycznie - tak jak koledzy wyżej pisali - po wybraniu, że jesteśmy we Włoszech nie trzeba już udawać Rumuna. Można normalnie wybrać, że jesteśmy Polakami i wszystko działa poprawnie.
 

Arrczi

Fachowiec
Może zgłoś do supportu w apce? Jak widać działają nawet sprawnie ;)

U nas trasa do przebiegła pomyślnie, szlakiem Ionity. Praktycznie jechaliśmy zgodnie w wytycznymi ABRP, nie chciało mi się szukać innych opcji. 970km zrobione, przelotowa 140km/h gdzie się dało. Przy niższych prędkościach ładowań mniej, ale dłuższe. ABRP nie pokazywał większych czasowych różnic względem wolniej, w jazda mniej nużąca. Na całość zeszło 13h, ale te kilka razy w roku można sobie na to pozwolić, choć ładowań niestety sporo. Następny elektryk z lepszym ładowanie będzie ;)
o w mordę jakie zużycie 🧐
 

abes99

Posiadacz elektryka
w mordę jakie zużycie 🧐
Jak na kiosk na kółkach przy przelotowej 140km/h całkiem nieźle, choć średnia wyszła tylko trochę ponad 100km/h. Ale górek było trochę po drodze ;)

Jestem już po drodze powrotnej z majówki DE/CZ, tym razem spokojniej, przelotowa w okolicach 120-130km/h i udało się machnąć 910km w trochę ponad 11,5h. Średnie zużycie pod domem wskazywało ok. 22kWh/100km (ale zdechnięty byłem tak, że zapomniałem zrobić zdjęcie). Wyjazd na 100% naładowania, 4 ładowania po drodze (jedno krótsze ok. 22kWh). Ustawiłem w ABRP kartę EnelX i wstępnie ruszyłem według jej wytycznych, ale dojeżdżając do pierwszej ładowarki miałem jeszcze ok. 1/3 baterii (sporo remontowanych odcinków po drodze), więc przedłużyłem stint na maksa. Ładowałem się na EnBW i muszę przyznać, że zacne ładowarki. Nie dość, że można wybrać język polski, to jeszcze pokazuje ładnie krzywą ładowania. Po jej przejrzeniu stwierdziłem, że optymalnie czasowo będzie się ładować w zakresie 5-70% na DC i tak też uczyniłem. Kolejne ładowania planowałem tak, że w ABRP ustawiałem punkt startowy jako aktualną pozycję, choć w trakcie jazdy korygowałem z reguły o stację jedną czy dwie dalej, żeby dojechać z minimum w baterii.

W majówkę zrobiłem jakieś 2kkm w trasie, załóżmy że z tego 0,5kkm na własnym prądzie. Zużyłem cały pakiet EnelX 320kWh + jakieś 1,5 ładowania w ramach roamingu GrennWaya. Z grubsza licząc koszt 100km w takiej trasie (tylko ładowania DC) wyszedł ok. 40zł/100km - IMHO, całkiem ok ;)

EnelX polecam - działa super przy ręcznym uruchamianiu ładowarki z aplikacji (trzeba uważać na numer słupka, z reguły wszystkie były dostępne dla EnelX). Karta w aplikacji u mnie nie działała, a karty RFID nie dostałem do dzisiaj pomimo podania poprawnego adresu w PL. Jak miałem problem z zawieszeniem się pierwszego ładowania w aplikacji (próba odpalenia kartą w telefonie), po zgłoszeniu w aplikacji problemu w ciągu 15 minut problem został rozwiązany przez support (dostałem maila z potwierdzeniem przerwania wadliwej sesji).
 

Attachments

  • IMG20230506233513.jpg
    IMG20230506233513.jpg
    3,1 MB · Liczba wyświetleń: 12
Last edited:

Arrczi

Fachowiec
Jak na kiosk na kółkach przy przelotowej 140km/h całkiem nieźle, choć średnia wyszła tylko trochę ponad 100km/h. Ale górek było trochę po drodze ;)

Jestem już po drodze powrotnej z majówki DE/CZ, tym razem spokojniej, przelotowa w okolicach 120-130km/h i udało się machnąć 910km w trochę ponad 11,5h. Średnie zużycie pod domem wskazywało ok. 22kWh/100km (ale zdechnięty byłem tak, że zapomniałem zrobić zdjęcie). Wyjazd na 100% naładowania, 4 ładowania po drodze (jedno krótsze ok. 22kWh). Ustawiłem w ABRP kartę EnelX i wstępnie ruszyłem według jej wytycznych, ale dojeżdżając do pierwszej ładowarki miałem jeszcze ok. 1/3 baterii (sporo remontowanych odcinków po drodze), więc przedłużyłem stint na maksa. Ładowałem się na EnBW i muszę przyznać, że zacne ładowarki. Nie dość, że można wybrać język polski, to jeszcze pokazuje ładnie krzywą ładowania. Po jej przejrzeniu stwierdziłem, że optymalnie czasowo będzie się ładować w zakresie 5-70% na DC i tak też uczyniłem. Kolejne ładowania planowałem tak, że w ABRP ustawiałem punkt startowy jako aktualną pozycję, choć w trakcie jazdy korygowałem z reguły o stację jedną czy dwie dalej, żeby dojechać z minimum w baterii.

W majówkę zrobiłem jakieś 2kkm w trasie, załóżmy że z tego 0,5kkm na własnym prądzie. Zużyłem cały pakiet EnelX 320kWh + jakieś 1,5 ładowania w ramach roamingu GrennWaya. Z grubsza licząc koszt 100km w takie trasie (tylko ładowania DC) wyszedł ok. 40zł/100km - IMHO, całkiem ok ;)

EnelX polecam - działa super przy ręcznym uruchamianiu ładowarki z aplikacji (trzeba uważać na numer słupka, z reguły wszystkie były dostępne dla EnelX). Karta w aplikacji u mnie nie działała, a karty RFID nie dostałem do dzisiaj pomimo podania poprawnego adresu w PL. Jak miałem problem z zawieszeniem się pierwszego ładowania w aplikacji (próba odpalenia kartą w telefonie), po zgłoszeniu w aplikacji problemu w ciągu 15 minut problem został rozwiązany przez support (dostałem maila z potwierdzeniem przerwania wadliwej sesji).
Dziękuję serdecznie za wyczerpującą relację. Ja się wybieram na wakacje pod Split i to cenne info. Ja będę starał się jechać/trzymać około 120 km/h.
Też takim samym kioskiem :)
 

nabrU

Moderator
Ładowałem się na EnBW i muszę przyznać, że zacne ładowarki. Nie dość, że można wybrać język polski, to jeszcze pokazuje ładnie krzywą ładowania. Po jej przejrzeniu stwierdziłem, że optymalnie czasowo będzie się ładować w zakresie 5-70% na DC i tak też uczyniłem.

Po zdjęciu widzę że to chyba był Alpitronic Hypercharger HYC 300 kW- bardzo popularna na Zachodzie (sporo dostawców używa tego HPC) i sprytna "maszynka" (y)

1683566267566.png
 

abes99

Posiadacz elektryka
W ogóle to jestem zachwycony infrastrukturą ładowarek w DE. Pierwsze ładowanie w drodze tam, wjeżdżamy w środku nocy na tył jakiejś stacji paliw, a tam 8x Ionity + 10x SuC :love:. Oby u nas jak najprędzej tak też było, bo pojedyncze słupki z dzieleniem mocy to powoli porażka przy wzroście elektryków na drogach ;)
 
Top