Juniper - czy warto czekać?

JM&JM

Posiadacz elektryka
Ciekawe co wyjdzie :)
Takie same zmiany jak w 3 czy te oczekiwane 95kWh i 800V…
Osobiście uważam, że kosmetyka z HL ale instalacja będzie 800V aby mgli konkurować na największym rynku świata w ChLR. Ciekawe czy bateria LG 93,4kW z Tycana zmieści się w Y?
 

rowerek0000

Zadomawiam się
Osobiście uważam, że kosmetyka z HL ale instalacja będzie 800V aby mgli konkurować na największym rynku świata w ChLR. Ciekawe czy bateria LG 93,4kW z Tycana zmieści się w Y?
Strategię aktualizacji i liftingów modeli Tesli można porównać do Apple, które mimo kolejnych generacji swoich modeli wciąż stosuje np. 60hz w ekranie dla nie PRO wersji, baterię która tylko nieznacznie jest zwiększana itd. Z drugiej strony podobnie do automotive, mamy rozwiązania chińskich producentów, którzy od lat prześcigają się w specyfikacji i parametrach, wciąż mówią, że są już lepsze. I co to zmienia? Apple jak co roku robi kosmetyczne zmiany, mocno pracuje nad oprogramowaniem, optymalizuje procesy i.... notuje milionowe sprzedaże.
Takie rozwiązania jak 800V są dla produktów droższych - luksusowych, patrz Cybertruck, MS, MX. MY to auto dla mas, które średnio się znają i przejmują czy ma 800V czy 400V. Dostali informacje przy zakupie, że najlepiej to korzystać z SC, to jadą tam i ładują. Zmiana baterii to też zmiana konstrukcyjna, nawet jeśli jak piszą niektórzy, nie wymaga przebudowy sama płyta podłogowa (w co mocno wątpię - mocowania, zawieszenie, układy, wiązki itd.), to jednak zmienia się proces produkcji, co generuje koszty, które są wliczone w cenę zakupu naszych samochodów. Zmiany w Juniperze będzie dyktował (albo już podyktował) niestety excel. A zamiast mln na zmiany konstrukcyjne, czy produkcji, Tesla woli zrobić lepszy marketing i ew. zachęty w postaci finansowania.
 

sigg

Posiadacz elektryka
Osobiście uważam, że kosmetyka z HL ale instalacja będzie 800V aby mgli konkurować na największym rynku świata w ChLR. Ciekawe czy bateria LG 93,4kW z Tycana zmieści się w Y?
Nie chce mi się wierzyć, że dadzą 800V w Y w momencie gdy nie ma go w S...

To byłby trochę strzał w stopę.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Gdzie Taycan a gdzie Y. Tesla nie potrzbuje jeszcze 800V(na pewno nie w 3/Y)bo SuC ma swoje ładowarki z 600A(250kW). Krzywa ładowania jak w Kia EV6/Ionic 5 nawet z 10% większa bateria w okolicy 85kWh może być zrealizowana na 400V, Wystarczy ze 250kW bedzie ciągnąć do 50% a nie jak teraz na chwilkę jest przy 10% a juz przy 15% spada poniżej 200kW
 

eimi

Posiadacz elektryka
Wystarczy ze 250kW bedzie ciągnąć do 50% a nie jak teraz na chwilkę jest przy 10% a juz przy 15% spada poniżej 200kW
Nie wiem czy to jest fizycznie możliwe, bo wtedy napięcie na ogniwo przy 50% SoC byłoby prawdopodobnie wyższe niż 4,25V, dlatego trzeba obniżać moc ładowania żeby nie przekroczyć maksymalnego napięcia per ogniwo podczas ładowania, a przy niższym napięciu już mniej prądu idzie.
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
Gdzie Taycan a gdzie Y. Tesla nie potrzbuje jeszcze 800V(na pewno nie w 3/Y)
Nie chce mi się wierzyć, że dadzą 800V w Y w momencie gdy nie ma go w S...
Za kilka miesięcy się okaże :) Jednak dzisiaj największym i najbardziej konkurencyjnym rynkiem BEV są Chiny a tam instalacja 800V staje się standardem w klasie aut pokroju Tesli Y
 
Top