Osobiście uważam, że kosmetyka z HL ale instalacja będzie 800V aby mgli konkurować na największym rynku świata w ChLR. Ciekawe czy bateria LG 93,4kW z Tycana zmieści się w Y?
Strategię aktualizacji i liftingów modeli Tesli można porównać do Apple, które mimo kolejnych generacji swoich modeli wciąż stosuje np. 60hz w ekranie dla nie PRO wersji, baterię która tylko nieznacznie jest zwiększana itd. Z drugiej strony podobnie do automotive, mamy rozwiązania chińskich producentów, którzy od lat prześcigają się w specyfikacji i parametrach, wciąż mówią, że są już lepsze. I co to zmienia? Apple jak co roku robi kosmetyczne zmiany, mocno pracuje nad oprogramowaniem, optymalizuje procesy i.... notuje milionowe sprzedaże.
Takie rozwiązania jak 800V są dla produktów droższych - luksusowych, patrz Cybertruck, MS, MX. MY to auto dla mas, które średnio się znają i przejmują czy ma 800V czy 400V. Dostali informacje przy zakupie, że najlepiej to korzystać z SC, to jadą tam i ładują. Zmiana baterii to też zmiana konstrukcyjna, nawet jeśli jak piszą niektórzy, nie wymaga przebudowy sama płyta podłogowa (w co mocno wątpię - mocowania, zawieszenie, układy, wiązki itd.), to jednak zmienia się proces produkcji, co generuje koszty, które są wliczone w cenę zakupu naszych samochodów. Zmiany w Juniperze będzie dyktował (albo już podyktował) niestety excel. A zamiast mln na zmiany konstrukcyjne, czy produkcji, Tesla woli zrobić lepszy marketing i ew. zachęty w postaci finansowania.