Juniper - czy warto czekać?

Michal

Moderator
I jeszcze do tego raportowania. Jak ktoś sobie sprawdza przed zakupem samochód np, to widzi, że VW podaje takie wartości:
A jak sobie zajrzymy na stronę Tesli i tam zerkniemy w dane TM3 LR:
Więc ja tutaj widzę niemal identyczne wartości i z testów Nylanda wychodzi dokładnie to samo - oba samochody mają bardzo podobne zużycie energii na 100 km.
Ja jeszcze tylko zwrócę uwagę, że oczywiście VW oczywiście pokazuje jakieś wartości 11,1 kWh/100km, żeby namieszać użytkownikowi w głowie...
 

kaktus

Posiadacz elektryka
ID.7 to nie jest SUV co znowu działa na korzyść w porównaniu z Y. Porównywanie gruszek z jabłkami jak dla mnie jeśli zestawimy Model 3, Model Y i ID.7 - to są 3 zupełnie różne samochody.

Gdyby nie gigantyczna różnica w cenie wybrałbym ID.7. ale 40tys różnicy w cenie + brak dopłaty dla firmy to się robi 70k różnicy a to już jest inna liga.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Jak pisałem wcześniej ID.7 to większy i pojemniejszy samochód i powinien być porównywany z model Y. Wtedy przewaga Tesli znika...
Poczekaj na nowego Y. Ale też pamiętaj, że to jest wyższy samochód bliżej SUV, a VW ma prześwit nawet niższy niż TM3. Całościowo się zgadzam, że ID7 jest lepszym wyborem od Y pomijając kryterium ceny. Natomiast nie zgadzam się, że bliżej ID7 do Y. Jemu jest daleko do obu aut. TM3 to niższy sedan, a Y to dziwny SUV. A ID7 to klasyczne kombi.

Dodaj też taki mały drobny szczegół, że jednak gwarantuje inne osiągi i jak sobie weźmiesz ID7 z napędem na 4 koła i przyśpieszeniem poniżej 6 sekund, to masz większą baterię (86kWh), takie dane i cenę 310k zł za totalną podstawę, a w VW sporo trzeba dopłacić i za sensowną wersję 4x4 po rabacie poniżej 300k pewnie nie zejdziesz.

1725533316826.png
 

cooler

Pionier e-mobilności
Poczekaj na nowego Y. Ale też pamiętaj, że to jest wyższy samochód bliżej SUV, a VW ma prześwit nawet niższy niż TM3. Całościowo się zgadzam, że ID7 jest lepszym wyborem od Y pomijając kryterium ceny. Natomiast nie zgadzam się, że bliżej ID7 do Y. Jemu jest daleko do obu aut. TM3 to niższy sedan, a Y to dziwny SUV. A ID7 to klasyczne kombi.

Dodaj też taki mały drobny szczegół, że jednak gwarantuje inne osiągi i jak sobie weźmiesz ID7 z napędem na 4 koła i przyśpieszeniem poniżej 6 sekund, to masz większą baterię (86kWh), takie dane i cenę 310k zł za totalną podstawę, a w VW sporo trzeba dopłacić i za sensowną wersję 4x4 po rabacie poniżej 300k pewnie nie zejdziesz.

Zgadzam się że wychodzi drożej, zobaczymy za rok-dwa czy ceny spadną, ale generalnie mówimy o zużyciu energii i kreatywnym wynikom na wyświetlaczu Tesli :) I dzięki temu legendarnej wydajności Tesli.
 

blazej

Pionier e-mobilności
No właśnie cholerą ja tej legendy nie znałem przed zakupem, a po zakupie dowiedziałem się o niej tuta, od osób ją demaskujących :ROFLMAO:

Dla mnie obecnie Tesla kończy się na M3 LR lub SR (oba są spoko), a reszta jest zupełnie poza moją sferą zainteresowań. I tak, M3 jest bardzo wydajnym i oszczędnym autem o kosmicznych osiągach, co czyni go... no wyjątkowym modelem na rynku, pomijając chińskie kopie, których się boję. Może nie powinienem, ale skoro nie muszę, to tego strachu przełamywać nie zamierzam.

A Y wg mnie spokojnie powinien się poprawić w okolice tego, co oferuje z zasięgiem obecny M3 LR (a przynajmniej tego bym oczekiwał), co znów sprawi, że przy niższej cenie i podobnych parametrach zasięgu będzie wygrywał bardzo często starcie z ID7 i tym podobnymi autami, także w przypadku rodzin z dziećmi. Bo 320-330k a 220k to jednak inna półka cenowa.

Bo póki co to trochę taka rozmowa w stylu: „A widziałeś tego nowego Mercedesa klasy E? Skoda się skończy, nie ma szans, jak Superba bardzo nie poprawią."
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
No właśnie cholerą ja tej legendy nie znałem przed zakupem, a po zakupie dowiedziałem się o niej tuta, od osób ją demaskujących :ROFLMAO:

Dla mnie obecnie Tesla kończy się na M3 LR lub SR (oba są spoko), a reszta jest zupełnie poza moją sferą zainteresowań. I tak, M3 jest bardzo wydajnym i oszczędnym autem o kosmicznych osiągach, co czyni go... no wyjątkowym modelem na rynku, pomijając chińskie kopie, których się boję. Może nie powinienem, ale skoro nie muszę, to tego strachu przełamywać nie zamierzam.

A Y wg mnie spokojnie powinien się poprawić w okolice tego, co oferuje z zasięgiem obecny M3 LR (a przynajmniej tego bym oczekiwał), co znów sprawi, że przy niższej cenie i podobnych parametrach zasięgu będzie wygrywał bardzo często starcie z ID7 i tym podobnymi autami, także w przypadku rodzin z dziećmi. Bo 320-330k a 220k to jednak inna półka cenowa.

Bo póki co to trochę taka rozmowa w stylu: „A widziałeś tego nowego Mercedesa klasy E? Skoda się skończy, nie ma szans, jak Superba bardzo nie poprawią."
Także uważam że poziom do jakiego Tesla będzie się starać poprawić zasięgi modelu Y są dyktowane przez konkurencję, której w USA i w EU praktycznie nie ma. Dlaego od 7 lat model 3 oferuje to samo, bo czemu mają się starać?
Dlatego ogromnie żałuję że przycięto konkurencję z Chin, a szerzej: że nie mają konkurencji w USA i w EU.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Myślę że prawdziwym przełomem będą dopiero ogniwa ze stałym elektrolitem. Niewykluczone, że Tesla mając taką przewagę przez lata, postanowiła przygotować nowe wersje modeli właśnie pod tę technologię. Dlatego obecnych już nie rozwijają, a jedynie dokonują skromnych zmian z roku na rok. Ogniwa ze stałym elektrolitem mogłyby sprawić, że samochody elektryczne ważyłyby podobnie do spalinowych, a i tak dawały zasięg 50% większy. Plus dużo szybsze ładowanie.

Do tego czasu w sumie kupowanie drogiego EV to trochę strzał w stopę delikatnie mówiąc. Kupisz takiego Taycana za ponad pół bańki, a za 5 lat może się okazać, że będzie miał zasięg porównywalny ze średniej klasy kompaktem, a jego wycena będzie na poziomie 20-30% ceny wyjściowej. Dla mnie akurat sam zasięg ma mniejsze znaczenie, ale z radością przyjąłbym możliwość ładowania do 80% w 2-3 minuty oraz zejście z masą takiej TM3 do 1600 kg maksymalnie. Wtedy i przy 80 kWh zasięg byłby na poziomie 800-900 WLTP.

Największe oczekiwania i tak mam względem cen prądu i generalnie rozwoju energetycznego kraju i Europy.

I tego sobie i Państwu życzę :)
 

STMS

Posiadacz elektryka
No kurde ten Juniper tak powinien wyglądać:
Kamera z przodu, normalne czujniki parkowania, widok 360°, head-up display, fotele z przodu rozkładane na płasko (zdejmowany zagłówek) i normalne przełączniki przy kierownicy. Można?
BTW widać że sporo ściągnęli z MY ale też dołożyli to czego brakuje...

te rogi są idealne ... dla rogacza 😀
 
Top