Juniper - czy warto czekać?

cooler

Pionier e-mobilności
MG4 pozwala na taką wartość zejść? Czy generalnie jest teraz auto dające podobny wynik? Bo rozbieżność między systemem Tesli a tym, co wychodzi z ładowań jest faktycznie spora - ok. 15%.
Jak weźmiesz poprawkę o te 15% to nagle większość samochodów jest w stanie uzyskać zbliżone wyniki. Akurat MG4 to nie jest dobry konkurent na trasę przez wysoką bryłę nadwozia (do miasta bardziej) ale w teście 1000km Bjorna wypada całkiem zacnie.
Bardziej mi chodzi o zasadę, wszyscy podniecają się efektywnością Tesli ale jakoś samochody raportujące znacznie większe zużycie niż Tesla zajeżdżają w testach carwow podobne dystanse. Coś mi tu śmierdzi kreatywnym raportowaniem.
Nie znajdę na szybko ale goście jechali ID7 i Teslą razem tą samą trasą, i Tesla raportowała dużo mniej niż ID7, ale na ładowarce pobrała więcej niż ID7 po tym samym dystansie.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Jak weźmiesz poprawkę o te 15% to nagle większość samochodów jest w stanie uzyskać zbliżone wyniki. Akurat MG4 to nie jest dobry konkurent na trasę przez wysoką bryłę nadwozia (do miasta bardziej) ale w teście 1000km Bjorna wypada całkiem zacnie.
Bardziej mi chodzi o zasadę, wszyscy podniecają się efektywnością Tesli ale jakoś samochody raportujące znacznie większe zużycie niż Tesla zajeżdżają w testach carwow podobne dystanse. Coś mi tu śmierdzi kreatywnym raportowaniem.
Nie znajdę na szybko ale goście jechali ID7 i Teslą razem tą samą trasą, i Tesla raportowała dużo mniej niż ID7, ale na ładowarce pobrała więcej niż ID7 po tym samym dystansie.
no cóż ale kreatywne podejście osiągnęło sukces... przez spory kawałek czasu bardzo mikry odsetek był świadom odstępstw wyników od rzeczywistości. Każdy porównywał dane 1 do 1... bo niby jak inaczej i dlaczego? Jak znajdziesz ten Test ID7 chętnie się z nim zapoznam.
 

cooler

Pionier e-mobilności
no cóż ale kreatywne podejście osiągnęło sukces... przez spory kawałek czasu bardzo mikry odsetek był świadom odstępstw wyników od rzeczywistości. Każdy porównywał dane 1 do 1... bo niby jak inaczej i dlaczego? Jak znajdziesz ten Test ID7 chętnie się z nim zapoznam.
Chyba ten test
 

blazej

Pionier e-mobilności
Jak weźmiesz poprawkę o te 15% to nagle większość samochodów jest w stanie uzyskać zbliżone wyniki. Akurat MG4 to nie jest dobry konkurent na trasę przez wysoką bryłę nadwozia (do miasta bardziej) ale w teście 1000km Bjorna wypada całkiem zacnie.
Bardziej mi chodzi o zasadę, wszyscy podniecają się efektywnością Tesli ale jakoś samochody raportujące znacznie większe zużycie niż Tesla zajeżdżają w testach carwow podobne dystanse. Coś mi tu śmierdzi kreatywnym raportowaniem.
Nie znajdę na szybko ale goście jechali ID7 i Teslą razem tą samą trasą, i Tesla raportowała dużo mniej niż ID7, ale na ładowarce pobrała więcej niż ID7 po tym samym dystansie.
Mówisz, że wg Carwow? No ja tu widzę gigantyczną przewagę Tesli, bo przegrywa tylko ze sporo większymi bateriami w realnym teście:
 

blazej

Pionier e-mobilności
Jak weźmiesz poprawkę o te 15% to nagle większość samochodów jest w stanie uzyskać zbliżone wyniki. Akurat MG4 to nie jest dobry konkurent na trasę przez wysoką bryłę nadwozia (do miasta bardziej) ale w teście 1000km Bjorna wypada całkiem zacnie.
Bardziej mi chodzi o zasadę, wszyscy podniecają się efektywnością Tesli ale jakoś samochody raportujące znacznie większe zużycie niż Tesla zajeżdżają w testach carwow podobne dystanse. Coś mi tu śmierdzi kreatywnym raportowaniem.
Nie znajdę na szybko ale goście jechali ID7 i Teslą razem tą samą trasą, i Tesla raportowała dużo mniej niż ID7, ale na ładowarce pobrała więcej niż ID7 po tym samym dystansie.
Akurat ten koleś został kiedyś na jakimś forum zdemaskowany, że słabo robi te testy i manipuluje, ale teraz nie mogę tego znaleźć.

Bardziej wiarygodny jest dla mnie Nyland i on np. w teście zasięgu maksymalnego ID7 PRO uzyskał praktycznie dokładnie taką samą wydajność jak Teslą 3 LR z baterią LG odrobinę mniejszą netto niż ta w ID7 PRO. Przy czym ID7 PRO był na 22 calowych felgach. Zasięg wyszedł 644 km (ID7) vs 640 (Tesla). To ja akurat wiem.

Nyland zresztą bardzo chwalił VW za ten model poza tym, co się wydarzyło po zejściu do zera-zera i jak utknął z tym samochodem na poboczu.

Ja tam przed zakupem wahałem się i nie widziałem wielkiej przewagi Tesli i nie bardzo wiem, o czym rozmawiamy. Przewaga jest dopiero wtedy, kiedy nie ufamy chińskim samochodom i mamy do wydania 225k minus dopłata. Wtedy już nagle Tesla 3 lub Y staje się dość naturalnym wyborem.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mówisz, że wg Carwow? No ja tu widzę gigantyczną przewagę Tesli, bo przegrywa tylko ze sporo większymi bateriami w realnym teście:
Tych testów było już u nich więcej. I nawet jeśli wygrywa, to nie są to różnie kilkudziesięciu procent a pojedyncze kilometry. Co więcej sporo tych aut jest większa od Tesli...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Bardziej wiarygodny jest dla mnie Nyland i on np. w teście zasięgu maksymalnego ID7 PRO uzyskał praktycznie dokładnie taką samą wydajność jak Teslą 3 LR z baterią LG odrobinę mniejszą netto niż ta w ID7 PRO. Przy czym ID7 PRO był na 22 calowych felgach. Zasięg wyszedł 644 km (ID7) vs 640 (Tesla). To ja akurat wiem.
Co ciekawe jeżeli chodzi o pojemność w środku to ID.7 raczej trzeba by porównać z Teslą Y, to dużo pojemniejszy, wygodniejszy i cięższy samochód niż Model 3.
A Model Y nie ma szans z ID.7 jeżeli chodzi o zasięg. Właśnie o tym pisałem parę postów wyżej - przewaga Tesli topnieje, nie są już w stanie mocno zejść ze zużyciem, bez dużej baterii przegrają rynek aut rodzinnych.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Nie znajdę na szybko ale goście jechali ID7 i Teslą razem tą samą trasą, i Tesla raportowała dużo mniej niż ID7, ale na ładowarce pobrała więcej niż ID7 po tym samym dystansie.
I jeszcze do tego raportowania. Jak ktoś sobie sprawdza przed zakupem samochód np, to widzi, że VW podaje takie wartości:
1725531743364.png
A jak sobie zajrzymy na stronę Tesli i tam zerkniemy w dane TM3 LR:
1725531845122.png
Więc ja tutaj widzę niemal identyczne wartości i z testów Nylanda wychodzi dokładnie to samo - oba samochody mają bardzo podobne zużycie energii na 100 km.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Co ciekawe jeżeli chodzi o pojemność w środku to ID.7 raczej trzeba by porównać z Teslą Y, to dużo pojemniejszy, wygodniejszy i cięższy samochód niż Model 3.
A Model Y nie ma szans z ID.7 jeżeli chodzi o zasięg. Właśnie o tym pisałem parę postów wyżej - przewaga Tesli topnieje, nie są już w stanie mocno zejść ze zużyciem, bez dużej baterii przegrają rynek aut rodzinnych.
No ja Y odrzuciłem po jeździe - gdyby mi zależało na bagażniku rozmiarów ID7/Tesla Y, to pewnie wybrałbym ID7 przy podobnej cenie. No dopłaciłbym do ID7 te 20k maksymalnie.

Nie kupuję jednak narracji, że wszyscy piszą o magicznej przewadze Tesli, bo ja szukając informacji o Tesli przed zakupem nigdzie się z tym nie spotkałem. Jedynie Tesla SR HL faktycznie zeszłą na rekordowo niskie zużycie co potwierdzał Nyland.

Myślę, że nawet bryłą samochodu Tesla w walce o typową rodzinę z kombi lub SUV wielkości X5 czy Sorento nie będzie miała szans bez zupełnie nowego modelu. Bo Y z większą baterią wciąż będzie mniej praktyczny całościowo wg mnie przez tę belkę na tylnych fotelach i niewielką szerokość tylnej kanapy.
 

cooler

Pionier e-mobilności
I jeszcze do tego raportowania. Jak ktoś sobie sprawdza przed zakupem samochód np, to widzi, że VW podaje takie wartości:
A jak sobie zajrzymy na stronę Tesli i tam zerkniemy w dane TM3 LR:
Więc ja tutaj widzę niemal identyczne wartości i z testów Nylanda wychodzi dokładnie to samo - oba samochody mają bardzo podobne zużycie energii na 100 km.
Jak pisałem wcześniej ID.7 to większy i pojemniejszy samochód i powinien być porównywany z model Y. Wtedy przewaga Tesli znika...
 
Top