Juniper - czy warto czekać?

paradox

Pionier e-mobilności
1000 km challenge w Scenicu z 92kWh. Można sobie porównać wyniki z Model Y.

Co nam po większej baterii jak zużycie też jest większe. Model Y miał niższą temperaturę, a i tak uzyskał lepszy wyniki. Long Range to nawet na mrozie. Nie chodzi o większą baterię.

View attachment 20165

najśmieszniejszy w tym wszystkim jest wynik MG4 ze znacznie mniejszą baterią taki sam czas ;)
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
1000 km challenge w Scenicu z 92kWh. Można sobie porównać wyniki z Model Y.

Co nam po większej baterii jak zużycie też jest większe. Model Y miał niższą temperaturę, a i tak uzyskał lepszy wyniki. Long Range to nawet na mrozie. Nie chodzi o większą baterię.

View attachment 20165

Według mnie 10:10 to i tak świetny wynik patrząc na to, że Scenic ładuje się od 10 do 80% w 40 minut (!), a Tesla w 28 minut.
 

inter

Pionier e-mobilności
Można przypuszczać że w nowym Y, będą baterie CATL M3P, dlatego początek 2025 roku wchodzi w grę.
CATL kończy walidację tych ogniw.
 

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Nio już oferuje baterie 150 kWh i to do wyprodukowanych wcześniej samochodów. Autor filmiku przetestował i drugiego dnia zrobił niecałe 900 km na jednym ładowaniu (w 10h). Tylko z podsumowania widać, że i tak zrobił 3 przerwy na swoje potrzeby.
Nie kwestionuję przez to, że są kierowcy, którzy chcą/muszą/lubią jechać 10h bez wysiadania z samochodu.Ta bateria Nio już ciekawa jest, ale 150 kWh to chyba jednak nie będzie mainstream. No i cena.

PS narzekamy na Teslę, że ignoruje polski rynek. Takie Nio ledwie Europą się interesuje.

 

cooler

Pionier e-mobilności
Nio już oferuje baterie 150 kWh i to do wyprodukowanych wcześniej samochodów. Autor filmiku przetestował i drugiego dnia zrobił niecałe 900 km na jednym ładowaniu (w 10h). Tylko z podsumowania widać, że i tak zrobił 3 przerwy na swoje potrzeby.
Nie kwestionuję przez to, że są kierowcy, którzy chcą/muszą/lubią jechać 10h bez wysiadania z samochodu.Ta bateria Nio już ciekawa jest, ale 150 kWh to chyba jednak nie będzie mainstream. No i cena.

PS narzekamy na Teslę, że ignoruje polski rynek. Takie Nio ledwie Europą się interesuje.

Aby tylko Tesla w modelu Y poszła też w kierunku takich zasięgów...
Wtedy nawet wygląd by mi nie przeszkadzał oraz ewentualnie wyższa cena związana z dużą baterią.
Wtedy mój obecny model 3 zostaje na miasto, model Y na trasę. Trzymam kciuki, to naprawdę pomogło by w moim odejściu od ICE, bo po 4 latach od mojego zamówienia model 3 nic się w kwestii zasięgu nie zmieniło, więc na dziś nie mam na co zmieniać.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Można przypuszczać że w nowym Y, będą baterie CATL M3P, dlatego początek 2025 roku wchodzi w grę.
CATL kończy walidację tych ogniw.
jeśli tak się sprawy potoczą to zamiast 95kWh w baterii - dostaniemy LmFP w LR i może Perf przy zachowaniu zbliżonej pojemności, może 82 w EU.
 

EVfun

Nowy na Forum
Podzielam zdanie @cooler, większa bateria byłaby super. Robię trasy po kilkaset do 1,5 tys km regularnie. Przyzwyczaiłem się, ale dla mojego sposobu używania samochodu chciałbym większą baterię o 20-30kWh. I przypominam, że jak ktoś jeździ na wakacje czy dalsze trasy 2 razy w roku, to nie znaczy, że wszyscy tak robią :p i tak, wiem, że są samochody z większym zasięgiem niż Y, ale budżet wtedy nie ten.
 
Top