Juniper - czy warto czekać?

daniel

Señor Meme Officer
Lewy przycisk z lewej strony kierownicy, prawy z prawej.
Ktoś wie dlaczego od góry najpierw jest prawy, a na dole lewy? (Intuicyjnie powinno być na odwrót)
Krzywizna wymaga, żeby górny element był bardziej przesunięty w prawo, więc dali tam strzałkę w prawo.
Dlaczego nie dali łopatek? Bo za drogie. W USA nie ma rond, więc im to nie przeszkadzało.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad zmiany itp i to co wg mnie jest ok lub ujdzie ,to :
Yoke (ale dali wybór- ja ją wolę);
Klamki w 3 i Y to czasem bywa maly problem dla wielu nowych "wsiadaczy"
Zmiana kierunku na ekranie OK . To jest raczej neutralna zmiana.
Automatyczny jego wybór - jest super.

Brak czujnika deszczu jest już mniej dotkliwy a właściwie prawie wcale, niemniej czułość na deszcz powinna być regulowana o ile się da ?
Porażką był klakson jako guzik (zmienili)

Brak radaru jest niezauważalny .
Brak kamery z widokiem na przedni zderzak , to błąd (ciagle czekamy na zmianę podejścia )

Brak czujników (mam oba systemy do wyboru ), praktycznie już nie ma różnicy jeżdżę na
Niedogodnością są często u wielu wajchy-ich brak ! (pewnie to zmienią ), ale póki co są na to dwa niedrogie sposoby (s3xy i dokładka ekstra zakupionych).
Ale ludzie wolą marudzić i cierpieć oczywiście najwięcej Ci co w ogóle auta nie mają i ten problem urasta w ich głowach jak fiut na widok ładnej dupy (poranne porównanie :) )
Z autopsji to przyciski i wajchy byłyby optymalne ! Mam i korzystam z obu sposobów , co daje naprawdę większą wygodę .
Ekran przed kierowcą wg mnie jest zbędny i ogranicza wręcz funkcjonalność
Ale te wszystkie problemy i wady itp to i tak nie zmniejszają na tyle ergonomiczności Tesli, aby była gorsza od innych marek
To dla mnie najmniej upierdliwe auto w obsłudze.
Brakuje mi tylko automatycznych pasów .
Co może pominąłem ? Oprogramowanie sie zmienia więc tego sie nie czepiam. Pewnie część jest dawkowania specjalnie w porcjach a część normalnie powstaje jako ulepszenie bieżące i czasem na życzenie

 
Last edited:

blazej

Pionier e-mobilności
No ale przecież ładowarki 'destination' Tesli są rozsiane po miastach (głównie Zachodniej Europy) i są darmowe:

Jeszcze wracając do tematu. Właśnie bookuję sobie hotel i jest destination charger, w Krakowie:
Parking - 99 zł za noc
Parking z ładowaniem BEV - 229 zł za noc
To już czwarty raz, kiedy płacę 100-150 zł za ładowanie BEV na destination charger w hotelu. Jeszcze ani razu nie trafiłem do miejsca, gdzie było to za darmo.
 

nabrU

Moderator
Jeszcze ani razu nie trafiłem do miejsca, gdzie było to za darmo.

W Polsce czy za granicą, bo to może być klucz...
 

Pepek

Posiadacz elektryka
To już czwarty raz, kiedy płacę 100-150 zł za ładowanie BEV na destination charger w hotelu. Jeszcze ani razu nie trafiłem do miejsca, gdzie było to za darmo.
Ja tam na te destination charger nie patrzę, ale szukając hotel wyszukuję z ładowaniem i jak się wcześniej dopytać, to się okazuje, że nieraz jest to w cenie parkingu (miałem tak i w Krakowie i w Warszawie).
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Plotki z Szanghaju głoszą odnośnie Junipera (tłumaczenie maszynowe) :

  • Ogłoszenie podczas Świąt Bożego Narodzenia, dostawa w styczniu 2025 r.
  • Zasięg zostanie znacząco zwiększony o 10%, wielkość akumulatora również (SR - 62,5 kWh, LR - 80,9 kWh)
  • Render 3D jest prawie identyczny jak na wcześniejszych przeciekach, jednak DRL (długi pasek LED) będzie grubszy, rzeczywista lampa znajduje się w zderzaku, jak w Cybertrucku.
  • Tylnie oświetlenie to zasadniczo kształt C jak w M3H + odbicie LED w stylu Cybercaba.
  • Kierunkowskaz na dźwigni będzie teraz opcjonalny (tak jak w przypadku koła sterowego Yoke).
  • Pojedyncza dźwignia będzie umiejscowiona podobnie jak trzecia dźwignia w starszym Modelu X.
  • Materiał maski i drzwi zostanie zmieniony z aluminium na stal o wysokiej wytrzymałości (tak jak w M3H, obniżenie kosztów).
  • Wciąż brak kamery w zderzaku dla wcześniejszych partii.
  • Wciąż HW4 + AMD Ryzen.
  • Zasadniczo, ten sam poziom NVH co w M3H, prędkość maksymalna będzie również ograniczona, jak w M3H (201 km/h), ze względu na ciche opony i miększe zawieszenie.
  • Wnętrze takie jak w M3H, wentylowane przednie siedzenia + tylni ekran LED.
  • Wsparcie UWB, tak jak w nowym M3H (automatyczne otwieranie bagażnika itp.).
  • Specyfikacja głośników będzie zgodna z M3H (w wersji standardowej mniej głośników, w wersji LR/P pełna specyfikacja).
  • MYP będzie używać zawieszenia CDC, jak w M3P.
  • Brak zmian w wysokości i długości.
Czyli raczej ewolucja niż rewolucja.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Ja tam na te destination charger nie patrzę, ale szukając hotel wyszukuję z ładowaniem i jak się wcześniej dopytać, to się okazuje, że nieraz jest to w cenie parkingu (miałem tak i w Krakowie i w Warszawie).
A z ciekawości gdzie konkretnie w Krakowie?
Zasięg zostanie znacząco zwiększony o 10%, wielkość akumulatora również (SR - 62,5 kWh, LR - 80,9 kWh)
No nie wiem, czy to jest znacząca zmiana. Bo patrząc na nową Trójkę, to dokładnie taki sam wzrost zasięgu ogłaszali i... wg testów w klinicznych warunkach tyle wychodzi przy oszczędnej jeździe, ale realnie to bardziej 5-8% w zależności od opon.

Można więc chyba powoli się godzić z faktem, że będzie to bliźniaczy projekt dla HL i tyle. Inna sprawa, że świetny krok z tymi opcjonalnymi wajchami - część osób do tego przywyknąć nie może i to jest ukłon w ich kierunku.
 

inter

Pionier e-mobilności
Plotki z Szanghaju głoszą odnośnie Junipera (tłumaczenie maszynowe) :

  • Ogłoszenie podczas Świąt Bożego Narodzenia, dostawa w styczniu 2025 r.
  • Zasięg zostanie znacząco zwiększony o 10%, wielkość akumulatora również (SR - 62,5 kWh, LR - 80,9 kWh)
  • Render 3D jest prawie identyczny jak na wcześniejszych przeciekach, jednak DRL (długi pasek LED) będzie grubszy, rzeczywista lampa znajduje się w zderzaku, jak w Cybertrucku.
  • Tylnie oświetlenie to zasadniczo kształt C jak w M3H + odbicie LED w stylu Cybercaba.
  • Kierunkowskaz na dźwigni będzie teraz opcjonalny (tak jak w przypadku koła sterowego Yoke).
  • Pojedyncza dźwignia będzie umiejscowiona podobnie jak trzecia dźwignia w starszym Modelu X.
  • Materiał maski i drzwi zostanie zmieniony z aluminium na stal o wysokiej wytrzymałości (tak jak w M3H, obniżenie kosztów).
  • Wciąż brak kamery w zderzaku dla wcześniejszych partii.
  • Wciąż HW4 + AMD Ryzen.
  • Zasadniczo, ten sam poziom NVH co w M3H, prędkość maksymalna będzie również ograniczona, jak w M3H (201 km/h), ze względu na ciche opony i miększe zawieszenie.
  • Wnętrze takie jak w M3H, wentylowane przednie siedzenia + tylni ekran LED.
  • Wsparcie UWB, tak jak w nowym M3H (automatyczne otwieranie bagażnika itp.).
  • Specyfikacja głośników będzie zgodna z M3H (w wersji standardowej mniej głośników, w wersji LR/P pełna specyfikacja).
  • MYP będzie używać zawieszenia CDC, jak w M3P.
  • Brak zmian w wysokości i długości.
Czyli raczej ewolucja niż rewolucja.
  • Materiał maski i drzwi zostanie zmieniony z aluminium na stal o wysokiej wytrzymałości (tak jak w M3H, obniżenie kosztów).
Przecież to nieprawda, w HL drzwi i klapa przednia to aluminium.
Już widać wiarygodnośc przecieku haha.
 

Najnowsze dyskusje

Top