Juniper - czy warto czekać?

tokwi

Pionier e-mobilności
LG Chem INR21700-M50T 68,9g 5.00 Ah 17.5Wh
continuous 22.1 W
peak 51.4 W
LG Chem INR21700-M50L 67.9g 4.80 Ah 17.8 Wh
continuous 32.4 W
peak 73.8 W
LG Energy Solution INR21700-M50LT 67.7g 4.80 Ah 17.8 Wh
continuous 35.8 W
peak 75.2 W
LG Energy Solution INR21700-M58T 71.7 g 5.80 Ah 20.4 Wh
continuous 36.4 W
peak 74.5 W

@zibizz1 czy wiadomo, które z tych ogniw rzeczywiście były montowane w TM3 z Freemont?
Dopytuję, bo akurat mam TM3LGe z Q1'2021
 

dixiluk

Fachowiec
Trzeba mieć też na uwadze, że większa bateria to potencjalnie lepsza krzywa lądowania zakładając te same ogniwa/ ten sam współczynnik ładowania. Dla osób jeżdżących autostradą te 10-20% pojemności może mieć kolosalne znaczenie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@zibizz1 czy wiadomo, które z tych ogniw rzeczywiście były montowane w TM3 z Freemont?
Dopytuję, bo akurat mam TM3LGe z Q1'2021
Obstawiam że M50 (bez literki) ale to tylko strzał
tutaj portal z testami róznych ogniw i spoko wyszukiwarką(można wpisywac markę samochodu bo niektóre ogniwa są z samochodów np Tesla,Kia,Porsche)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
A może gdy podejdzie się do zakupu samochodu, jak do zakupu telewizora , pralki i lodówki będzie nam lżej ?
Kupujac te sprzęty i potem je użytkując nie myślimy o utracie wartosci itd ...? Po prostu wymieniamy, czasem odsprzedając stare lub je ustylizujemy..

Samochody są specyficzne i są odsprzedawane . Kupowanie a potem płacz że trudno lub lub tylko tanio można sprzedać jest konsekwencją błędnych decyzji.
Błędu nie popelnia zaś ten co kupił i potem sprzedał ten sam model z większą stratą od płaczącego, ale ma to w nosie , bo widziały jego gały co brały .

Ludzie tracą nie tylko na samochodach a i na paierach , kruszcu itd . O ile kolia z brylantami jak samochód dała jakiś fan z używania , to akcje czy waluta tylko leżały .
Ja wiem , że to łatwo się tak pisze , ale jak to powiedziano :"co było i nie jest nie pisze się w rejestr". Kupilem zapłaciłem kwita . Sprzedaję biorę ile dają jak mi kasa potrzebna , a jak nie lub będzie jej za mało do nowych celów ,to po prostu nie sprzedaję . A gdy naprawdę muszę , to biorę ile dają , bo mogą dać jeszcze mniej !
Zasada -nie kupuj niczego na handel jak nie jesteś handlarzem
oczywiście masz rację, to jest rozwiązanie dla jakiejś wąskiej grupy nabywców.
dla mnie aktualna Tesla to takie nie wiadomo co. Do miasta i niedalekich tras na własnym prądzie OK.
Jednak do miasta mam 208e i on ze swoim rozmiarem jest wystarczający.
208e zaspokaja 3/4 potrzeb.
Aktualna Tesla zaspokoi połowe z 1/4... czyli i tak potrzebował bym czegoś bardziej daleko dystansowego.
Dlatego jej nie kupię. Ale jeśli pojawi się coś z baterią pokroju 95 to już znaczna większość tras będzie w zasięgu własnego prądu. A dalekie wycieczkowe trasy można się poświecić aby ładować w trasach.
 

sigg

Posiadacz elektryka
Biorąc pod uwagę kurczące się marze Tesli i chińską konkurencję pukającą od spodu z cenami wątpię, żeby ktokolwiek tam zdecydował się na zwiększenie cen Y lub zejście z marży.

Szczególnie, że ten rozmiar baterii to jest taki trochę cel, na którym się każdy skupia przy dyskusji, a potem to ma naprawdę niewielkie znaczenie przy codziennym użytkowaniu.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Jednak do miasta mam 208e i on ze swoim rozmiarem jest wystarczający.
208e zaspokaja 3/4 potrzeb.
na miasto małe autko jest idealne, w trasy też można okazjonalnie wyskoczyć byleby miał chociaż 100kW ładowanie na DC
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Szczególnie, że ten rozmiar baterii to jest taki trochę cel, na którym się każdy skupia przy dyskusji, a potem to ma naprawdę niewielkie znaczenie przy codziennym użytkowaniu.
święta prawda, dyskutuję zażarcie a na codzień mam BEV z chyba teraz 16 kWh baterii i to mi starcza w 100% na miasto ;)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
@Grzesiek w moim przypadku ta zależność nie działa :) Nie wierzę w większą baterię, nie dlatego, że boję się odsprzedaży i dużej straty itp. (z tym się pogodziłem już podczas zamawiania tesli, gdy staniała o kilkadziesiąt tysięcy, a potem za jakiś czas po moim odbiorze, o kolejne 20-kilka tysięcy). Po prostu staram się racjonalnie podejść do tematu i nie widzę ani przestrzeni, ani chęci, ani sensu z perspektywy tesli (nie z naszej), żeby montować większe baterie. Płyta podłogowa 3 i Y jest taka sama i tam większa bateria raczej się nie zmieści. Powtórzę się, ale dla mnie ważniejszym argumentem za zamianą byłaby nie większa bateria, a w efekcie cięższe auto (Y LR i tak już z prawnego punktu widzenia nie może parkować na chodnikach), a lepsza krzywa ładowania i utrzymanie prędkości do tych 70-80%.
Ale postęp w ogniwach już jest, a tam wciąż są stare... czyli bateria nie musi wejsć większa. Wystarczy, że będzie nowocześniejsza.
I nie chodzi o te najnowsze z pół stałymi elektrolitami czy inne wysoko niklowe.
Jak już wyżej niektórzy zaznaczali, nowszy model LG też zrobi robotę.

I na 99% on tam wyląduje. Natomiast możliwości są 2.
Albo utrzymają pojemność i zredukują nieco wagę, albo utrzymają wagę i zwiększą pojemność.
Może być jeszcze jakaś hybryda tych opcji. Jako win win.
 
Top