Juniper - czy warto czekać?

cooler

Pionier e-mobilności
Korzystałem z clicktrans kilka razy. Zawsze bez problemów.
To po prostu strona na której przewoznicy licytują się kto da mniej 😉
Dzięki za info, troche się bałem przekazać auto obcej osobie ale na razie kontakt i tempo bardzo dobre.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wliczając w to twoje wynagrodzenie za reklamę clicktrans.pl 😀
Skoro ja nie znałem tej strony i bałem się holowania do PL w oficjalnej cenie laweciarze 4.5pln/km w obie strony to podejrzewam że wielu z czytelnikow forum też tego nie wie, tylko dlatego podałem adres strony, to jest takie allegro wśród transportowców.
A nuż komuś się w biedzie przyda, niedługo kończą się gwarancje na pierwsze Tesle z salonu PL i związane z tym assistance Tesli (prawda @krzyss ) i to jak stanie to już tylko transport do domu zostaje.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Skoro ja nie znałem tej strony i bałem się holowania do PL w oficjalnej cenie laweciarze 4.5pln/km w obie strony to podejrzewam że wielu z czytelnikow forum też tego nie wie, tylko dlatego podałem adres strony, to jest takie allegro wśród transportowców.
A nuż komuś się w biedzie przyda, niedługo kończą się gwarancje na pierwsze Tesle z salonu PL i związane z tym assistance Tesli (prawda @krzyss ) i to jak stanie to już tylko transport do domu zostaje.
To nie tylko auta, ogólnie większe gabaryt: meble, rzeczy na palecie, motocykle… Fajnie patrzeć ja przewoźnicy się licytują.
 

dixiluk

Fachowiec
zmiesci się, od najstarszego do najnowszeg ogniwa:
LG Chem INR21700-M50T 68,9g 5.00 Ah 17.5Wh
continuous 22.1 W
peak 51.4 W
LG Chem INR21700-M50L 67.9g 4.80 Ah 17.8 Wh
continuous 32.4 W
peak 73.8 W
LG Energy Solution INR21700-M50LT 67.7g 4.80 Ah 17.8 Wh
continuous 35.8 W
peak 75.2 W
LG Energy Solution INR21700-M58T 71.7 g 5.80 Ah 20.4 Wh
continuous 36.4 W
peak 74.5 W

4680 x 17.5= 81900Wh
4680 x 17.8 = 82304Wh
4680 x 20.4 = 95472Wh
czyli 13-18kg więcej. Jedyna przeszkoda to cena i możliwości produkcyjne
Ja znalazłem info że w TMY LR są 4416 ogniwa i baterie pojemności brutto 78.1kW co daje 17.7Wh na ogniwo. Czyli wszystko by się zgadzało i jest duża szansa na upgrade o te 15%.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Mhm, wtedy pewnie po jakichś poprawkach aero:
LR AWD - ok. 620-630 km zasięgu WLTP
LR RWD - ok. 700 km zasięgu WLTP
Performance - ok. 590 km zasięgu WLTP
Brzmi sensownie. To plus utrzymanie ceny i poprawki jak z 3HL i mamy fajne auto.

Spodziewałbym się istotnego skoku zasięgu dopiero razem z wprowadzeniem modelu 2 (oby szybko). Wtedy M2 mógłby mieć te 500-600 km zasięgu, a 3 i Y skoczyłyby na 700+ w wariantach LR AWD. Taki rozwój ogniw jest realny w tej chwili z tego co czytam, bez podnoszenia masy pojazdów w sposób znaczący. W międzyczasie S i X powinny skoczyć na 750+ km zasięgu.

To wszystko tak na logikę, a zdarzyć się może dosłownie wszystko.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mhm, wtedy pewnie po jakichś poprawkach aero:
LR AWD - ok. 620-630 km zasięgu WLTP
LR RWD - ok. 700 km zasięgu WLTP
Performance - ok. 590 km zasięgu WLTP
Brzmi sensownie. To plus utrzymanie ceny i poprawki jak z 3HL i mamy fajne auto.

Spodziewałbym się istotnego skoku zasięgu dopiero razem z wprowadzeniem modelu 2 (oby szybko). Wtedy M2 mógłby mieć te 500-600 km zasięgu, a 3 i Y skoczyłyby na 700+ w wariantach LR AWD. Taki rozwój ogniw jest realny w tej chwili z tego co czytam, bez podnoszenia masy pojazdów w sposób znaczący. W międzyczasie S i X powinny skoczyć na 750+ km zasięgu.

To wszystko tak na logikę, a zdarzyć się może dosłownie wszystko.
Oby, bo zasięg Y LR w tej chwili to ponury żart. Rozumiałbym taki w Y standard range, jako pojazd do miasta i okolic, ale te Long Range do czegoś zobowiązuje. A jest qupa - ta sama (a nawet mniejsza bo były 82 w M3) bateria niż w modelu 3, większa masa plus większa powierzchnia czołowa i nie ma bata - to nie jeździ w trasy.
Mózg sobie coś ubzdurał (jak kiedyś Gates) - po co komu większy zasięg (więcej pamięci niż 640kB) i kurczowo się tego trzyma - może w końcu wzrost sprzedaży chińczyków z dużymi bateriami mu da do myślenia. BEV MUSI być lepszy od ICE, inaczej nie ma bata by masowy odbiorca w to wszedł.
 

dixiluk

Fachowiec
Jedyny problem jest taki, że Musk może się bać że jak zaszaleje z TMY i da lepsza baterie to zrobi mu się konkurencja do TMX- musiałby jednocześnie poprawić flagowe auta. Może być też tak, że teraz walczą ceną bo fabryki pracować muszą, jak dodają model 2, zwiększa zasięg TMY jednocześnie podnosząc cenę do 250-270k a moce przerobowe przestawią na tańszy model bo pewnie będzie na początku na niego spory popyt. O ile nie pamięć nie myli, S i X były w pewnym momencie tańsze niż obecnie, później zrobili ich upgrade podnosząc cenę i robiąc z nich auto bardziej niszowe. Faktem na pewno jest to że muszą coś poważnie pozmieniać bo przez jakieś 5 lat nie zrobili nic i konkurencja ich praktycznie dogoniła.
 

Przemekc1

Zadomawiam się
Jedyny problem jest taki, że Musk może się bać że jak zaszaleje z TMY i da lepsza baterie to zrobi mu się konkurencja do TMX- musiałby jednocześnie poprawić flagowe auta. Może być też tak, że teraz walczą ceną bo fabryki pracować muszą, jak dodają model 2, zwiększa zasięg TMY jednocześnie podnosząc cenę do 250-270k a moce przerobowe przestawią na tańszy model bo pewnie będzie na początku na niego spory popyt. O ile nie pamięć nie myli, S i X były w pewnym momencie tańsze niż obecnie, później zrobili ich upgrade podnosząc cenę i robiąc z nich auto bardziej niszowe. Faktem na pewno jest to że muszą coś poważnie pozmieniać bo przez jakieś 5 lat nie zrobili nic i konkurencja ich praktycznie dogoniła.
Przecież TMX to jest kompletnie inny segment. To jest samochód 2 razy droższy, a wcale na ten moment nie ma znacznie lepszego zasięgu. Ktoś wybierając TMX nie kieruje się zasięgiem, to jest bardzo specyficzny samochód i jego sprzedaż jest niszowa.
X w zwykłej wersji to 576km zasięgu
Y LR 533 km
Y LR RWD 600km
Jeżeli ktoś kieruje się zasięgiem to już na ten moment kupi sobie Y i zostanie mu jeszcze na drugiego Y.
 

karol.kar

Posiadacz elektryka
Oby, bo zasięg Y LR w tej chwili to ponury żart. Rozumiałbym taki w Y standard range, jako pojazd do miasta i okolic, ale te Long Range do czegoś zobowiązuje. A jest qupa - ta sama (a nawet mniejsza bo były 82 w M3) bateria niż w modelu 3, większa masa plus większa powierzchnia czołowa i nie ma bata - to nie jeździ w trasy.
Mózg sobie coś ubzdurał (jak kiedyś Gates) - po co komu większy zasięg (więcej pamięci niż 640kB) i kurczowo się tego trzyma - może w końcu wzrost sprzedaży chińczyków z dużymi bateriami mu da do myślenia. BEV MUSI być lepszy od ICE, inaczej nie ma bata by masowy odbiorca w to wszedł.

No więc świat wygląda tak, że Ty jesteś na skraju statystyki bo:
- przeciętny kierowca nie wozi się samochodem typu "autobus" na wakacje
- ten sam kierowca nie posiada kilku zmienników do prowadzenia auta - w większości jeden zmiennik
- zmiennicy tez potrzebują rozprostować kości i skorzystać z toalety w mniejszym lub większym znaczeniu
- nie zapierdalają z rodziną ponad limity obowiązujące - szczególnie na zachodzie EU.

Z tego co powyżej wynika, że w zupełności do podróży wystarcza zasięg autostradowy około 350-400km.

Podam Ci od razu przykład:
W lipcu odwiedziłem Francję (1800km) wraz z przyjaciółmi, którzy jechali spaliniakiem Jeep Grandcherooke (w miarę nowy). Zbiornik paliwa 100l, spalanie przy spokojnej jeżdzie 120-130 jakieś 10l/100km.
Przed podróżą uprzedziłem, że ja będę robił postoje po pierwszych 4h jazdy od domu i potem 3h itd. Czas ładowania około 20-30min. Zadeklarowali się że chcą jechać za mną. W połowie drogi był nocleg w hostelu.
I tak w czasie podróży miałem parę telefonów od kolegi (wszystko około 2h od ostatniego ładowania - czyli szybciej niż miałem się w planach zatrzymać), aby zjechać na MOPa bo im się kawy chce i potrzebuja odpocząć.
Po podróży wnioski kolegi są następujące (a był zapalonym elektro-sceptykiem)
- zasięgi EV nie są takie złe jak gadają
- podróż mniej męcząca jak masz zaplanowane postoje
- kolejne auto jakie kupi to EV - szczególnie jak namacalnie widział jakie sa koszty podróży (50% tego co on wydał)
Ponieważ był nocleg obok SuC (Miluza) to po drodze dystans 1000km do Miluzy były 2 postoje na ładowanie. Potem ładowanie przy hostelu. I we Francji 2 postoje na ładowanie (jeden wymuszony kawą).
 
Top