Juniper - czy warto czekać?

eimi

Pionier e-mobilności
Jak se tam uważasz - ja dalej twierdzę że M3 jeszcze się od biedy nadaje na miasto, więc obniżając odpowiednio cenę RWD z małą baterią się sprzeda, ale to nie dotyczy Y - to jest bardziej rodzinne auto również na trasy i ktoś kto będzie w przyszłości wybierał używanego, to będzie zdecydowanie wolał z dużą baterią.
Czas pokaże, wkurza mnie tylko że piszę koledze co ja uważam śledząc rynek, a zaraz się trafia ktoś kto pisze że to głupoty bo on ma RWD i dupa go zapiekła.
Pisałeś o 3 RWD. Ja mam i 3 RWD i Y LR AWD. Trójkę mam w najmie flex, którą oddaje więc mnie nic nie zapiekło. Prostuje tylko z tym czym się nie zgadzam.

Jeżeli chodzi o Y - wolałbym taką infrastrukturę jak na zachodzie niż 2x większą baterię. Ale ja jeżdżę z dwójką małych brzdąców i jeszcze ani razu nie musiałem czekać aż się auto naładuje. Przedstawicielowi handlowemu takiego auta bym nie polecił.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Czas pokaże, wkurza mnie tylko że piszę koledze co ja uważam śledząc rynek, a zaraz się trafia ktoś kto pisze że to głupoty bo on ma RWD i dupa go zapiekła 😛
A czy ktoś ma dostęp do statystyk, jaki % sprzedanych TM3/TMY jest RWD, a jaki AWD?
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Jak dobrze policzyć to niewiele dołożyłeś do tego nowego Y :) Pamiętam ile kosztował jeszcze 2 lata temu ws do M3 :)
Dołożę (leasing) ponad drugie tyle, było na wpłatę wstępną, rata leasingu tylko 150 większa. Na stare dopłaty się nie załapałem (spóźniłem się jeden dzień) ale może dostanę z nowej puli.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Ad magicznej ceny 100tys, to ja się bardzo dziwię, że tak dużo sprzedających trzyma się wysokich cen ofertowych i nie zamyka transakcji. Przecież to (używki) będzie/musi tylko taniec.
Przykładowo. Ja poluję teraz na TMY w cenie <120, ale skoro nowy program dotacji podnosi dopłaty do 40tys, to aktualizuje mój cel zakupowy na <110kpln.
Żeby nie było że jestem nieobiektywny. W Q1 pewnie zakupie nowe MiniSE. Stare będzie na sprzedaż. Mam świadomość, że 3 letnie auto w wersji full (170kpln) pewnie się sprzeda ca 80 kpin. Jakby się komuś wydawało tanio to możemy podpisać umowę rezerwacyjną.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Szorują w okolicach 100k. Czytaj ze zrozumieniem. A jestem pewien że jeżeli LR 2021 schodzą (ceny transakcyjne) w okolicach 120k to RWD będą poniżej 100k realnie.


Z kilku miejsc dostaję emailem oferty i realne ceny RWD (a czasem też AWD) są w okolicy 100k, trafiają się perełki za 17kEur i w okolicach 20kEur.
Przypominam też o stronie kolegi znajdującego auta prosto od Tesli:

TM3 za 100k od @coolera xD

1732092236102.png
 

Michal

Moderator
Jak se tam uważasz - ja dalej twierdzę że M3 jeszcze się od biedy nadaje na miasto, więc obniżając odpowiednio cenę RWD z małą baterią się sprzeda, ale to nie dotyczy Y - to jest bardziej rodzinne auto również na trasy i ktoś kto będzie w przyszłości wybierał używanego, to będzie zdecydowanie wolał z dużą baterią.
Dlatego właśnie coraz więcej na mieście SUVów, które właśnie w trasy nigdy nie jeżdżą, bo tam za dużo palą... Co chwilę jakieś X5 albo landrovery... Ludzie niestety nie myślą o tym czy auto się nadaje na miasto, tylko kupują prestiżem, więc im większe tym lepiej. Dlatego moim zdaniem TMY też się sprzeda na miasto.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Dlatego właśnie coraz więcej na mieście SUVów, które właśnie w trasy nigdy nie jeżdżą, bo tam za dużo palą... Co chwilę jakieś X5 albo landrovery... Ludzie niestety nie myślą o tym czy auto się nadaje na miasto, tylko kupują prestiżem, więc im większe tym lepiej. Dlatego moim zdaniem TMY też się sprzeda na miasto.
Bez przesady, TMY to gabaryt zewnętrzny praktycznie co TM3. Max 5cm różnicy, nie licząc wysokości. A jest cięższy i bezpieczniejszy. Nie nazwałbym go SUV'em nawet, tylko przerośniętym hatchbackiem. Dużo SUVów w mieście, w razie kolizji lepiej być w cięższym bezpieczniejszym aucie.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
W końcu zebrałem siędo Ząbek na jazdę testową. Wziełem Y-ka RWD LFP na godzine i trójkę RWD LFP na noc.
Moje spostrzeżenia na temat obecnego Y-ka, na co dzień jeżdżę Mondeo mk5 z pakietem "sportowe zawieszenie" (czytaj: twarde jak wuj i nie wiadomo po co w takim samochodzie):

- po Wawie zawieszenie nie jest jakieś specjalnie nieprzyjemne, trochę faktycznie tłucze ale do wytrzymania podobnie jak w moim Mondku
- dziwnie głośno pracuje pompa ciepła (chyba), słychać nieprzyjemny dźwięk "spod maski" we wnętrzu auta. Być może to kwestia tego egzemplarza, trudno powiedzieć bo innym nie jeździłem
- wyciszenie jest akceptowalne przy 120km/h w moim Mondku pomijalnie odrobine lepiej
- ogólnie Y-k w porównaniu do trójki jest trochę taki "siermiężniejszy" w prowadzeniu, niektórzy pewnie powiedzą że zwarty i sztywny ale mi to średnio pasuje
- dźwięk zamykanych drzwi faktycznie nieprzyjemny ale to detal

Plusy to wiadomo przestronność, bagażnik i dźwignia kierunkowskazów :)

Trójka dla mnie na dziś jest przyjemniejszym w prowadzeniu samochodem, jest bardziej komfortowa. Zawieszenie pracuje lepiej niż w moim Mondeo, wyciszenie lepsze zarówno w mieście jak i przy 120km/h
Kierunkowskazy to jest po prostu głupie i niepotrzebne utrudnianie życia, pewnie z czasem byłby lepiej ale nie widzę możliwości aby do końca opanować to na tyle żeby włączać kierunkowskazy bez spoglądania na kierownicę.
Pomijając już ronda to kilka razy próbowałem włączyć prawy kierunek bez spoglądania na kierownice i w połowie przypadków kończyło się mruganiem długimi światłami :) NCAP powinno zabierać gwiazdkę za te kierunkowskazy może poszliby po rozum do głowy.
Sterowanie wycieraczkami i multimediami za pomocą tych pokrętełek też jest średnio wygodne ale do przeżycia.

Biorąc całość "do kupy", zakładając że większość plusów i minusów zostanie skopiowana z trójki do Junipera to na dziś chyba bym poczekał na nowy model i nie brał starego Y-ka.
Nowa trójka jest jednak dużo przyjemniejszym samochodem.
 

p.j.s

Fachowiec
Dlatego właśnie coraz więcej na mieście SUVów, które właśnie w trasy nigdy nie jeżdżą, bo tam za dużo palą... Co chwilę jakieś X5 albo landrovery... Ludzie niestety nie myślą o tym czy auto się nadaje na miasto, tylko kupują prestiżem, więc im większe tym lepiej. Dlatego moim zdaniem TMY też się sprzeda na miasto.
Ja patrzę tak - im większe, tym bezpieczniejsze, często też lepiej wyposażone w czujniki i kamery do parkowania i większą choinkę do środka (albo na dach) zmieścisz :)
Ładnych parę lat temu wiozłem na bagażniku dachowym prawie 3m choinkę z rozłożonymi gałęziami. Wyglądaliśmy jak Griswaldowie z filmu - ludzie nam na każdym skrzyżowaniu machali :) Nie chcecie wiedzieć ile czasu spędziłem żeby wyczyścić lakier z żywicy...
 
Top