Juniper - czy warto czekać?

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Cena w EUR jest ustalana w relacji do USD, jak USD się umacnia względem EUR to cena w EUR będzie wyższa
Jakas relacja oczywiście istnieje. Ale wiele podzespolow jest produkcji lokalnej. Wiec nie popadal bym w paranoje,że kurs USD ma jakiś wyjątkowy wpływ.
Moze na ceny M3 i relacje ceny M3 do MY. Mimo wszystko Tesla udowadniała,że te zależności jej nie interesują.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Jakas relacja oczywiście istnieje. Ale wiele podzespolow jest produkcji lokalnej. Wiec nie popadal bym w paranoje,że kurs USD ma jakiś wyjątkowy wpływ.
Moze na ceny M3 i relacje ceny M3 do MY. Mimo wszystko Tesla udowadniała,że te zależności jej nie interesują.
Zgadzam się ale po części. Nawet lokalna produkcja jest mocno uzależniona od kursu USD. Europa nie ma prawie nic swojego. Za surowce płaci się w USD.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Zgadzam się ale po części. Nawet lokalna produkcja jest mocno uzależniona od kursu USD. Europa nie ma prawie nic swojego. Za surowce płaci się w USD.
Ale to nie surowce są podstawowym kosztem tylko praca. Demonizujesz wpływ USD. Na koszty.
Ale fakt. Świat opiera się na USD. Tu wiekszy wpływ maja inne czynniki niz kurs.
Zreszta prawda jest po środku mniej więcej. Uznaje Twoje zwycięstwo.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ale to nie surowce są podstawowym kosztem tylko praca. Demonizujesz wpływ USD. Na koszty.
Ale fakt. Świat opiera się na USD. Tu wiekszy wpływ maja inne czynniki niz kurs.
Zreszta prawda jest po środku mniej więcej. Uznaje Twoje zwycięstwo.
A ja Twoje
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Co Wy z tymi zasięgami? Wszystkie Tesle mają wg mnie wystarczający.. Sam jeżdżę TMY RWD czyli z najmniejszym zasięgiem z grupy. Przejechane 82 kkm przez niecałe 2 lata. W tym kilka podróży ponad tysiąc km w jedną stronę. Jakiej byś baterii nie miał, kiedyś się ona rozładuje i musisz się naładować. I później będzie narzekanie, że baterię 500kWh to się ładuje 2 dni ;-P Infrastruktura w Polsce jest jeszcze słaba ale już teraz spokojnie da się wszędzie dojechać. A jeśli jesteś typem sprintera, który robi tysiąc km z jedną krótką przerwą na siku to żaden elektryk nie sprosta..
Ja potrzebuję przejechać 350km z prędkością 120km/h w lecie bez przystanków i to mi w zupełności wystarczy tj. np. trasa z Warszawy do Poznania bez ładowania itp.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Ja potrzebuję przejechać 350km z prędkością 120km/h w lecie bez przystanków i to mi w zupełności wystarczy tj. np. trasa z Warszawy do Poznania bez ładowania itp.
Prawdopodobnie do zrobienia w TMY LR AWD / TM3 LR AWD. Tym bardziej w wersji LR RWD. Do potwierdzenia przez Kolegów posiadających te wersje. Pewnie nawet w TMY RWD by to było "prawie" do zrobienia przy wyciśnięciu baterii w okolice zera. Nie wiem bo nie jeżdżę 120 km/h autostradą. U mnie jest to około 220-250 km zasięgu przy prędkościach 140-150 km/h. Wolę tak jechać i się gdzieś doładować przez 15 min. Zobacz sobie np tutaj:

TeslaOwnersOnline
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Ja potrzebuję przejechać 350km z prędkością 120km/h w lecie bez przystanków i to mi w zupełności wystarczy tj. np. trasa z Warszawy do Poznania bez ładowania itp.
Przy 120km/h TMY LR RWD na pewniaka zrobisz 350km latem. Do 0 stopni też. Testowane na trasie wawa poznań (trochę za poznan)
 
Top